HSG overstået - ikke de bedste nyheder :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.716 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Mutti2B

Ja, som overskriften siger så har jeg fået lavet en HSG i dag og det gik desværre ikke som jeg havde håbet. Jeg havde frygtet selve undersøgelsen og egentlig ikke skænket svaret en tanke. For selvfølgelig var der da ikke noget galt. Men jeg blev desværre klogere.

Jeg kom ind til en rigtig sød sygeplejerske som guidede mig igennem proceduren og hun var rigtig go til at få mig til at slappe af. Men av av av.... Det gjorde nas, da han pustede ballon op og sprøjtede kontrastvæsken ind. Jeg kunne selv følge med på skærmen, og væsken gik fint igennem........... i den ene side. Så var det at jeg glemte alt om smerter og bare stirrede på skærmen. Jeg var fuldstændig paralyseret. Lægen baksede rundt dernede og jeg kunne bare mærke at tårerne var på vej, og kæmpede imod.

Dommen lød på en lukket æggeleder! Jeg er fuldstændig knust og tankerne kører rundt i hovedet på mig. Vil det nogensinde lykkedes for mig at blive gravid? Hvorfor skal der være så mange bump på vejen mod ønskebarnet? Hvis det så lykkedes er min livmoderhals kun 1-2 cm og jeg skal ha lagt en cerclage efter nf, så risikoen for at tabe barnet er der også. Synes bare at der er langt mellem de goe nyheder for tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

otlitrom

Øv altså. Sikken en besked!! Selvfølgelig er du ked af det, det er fuldt forståeligt. Men jeg håber at du finder håbet og modet igen.. Det tager altid lidt tid at rejse sig, men jeg er sikker på at de vil gøre, hvad de kan, for at hjælpe dig til en graviditet, ikke?

Stort kram!!

Anmeld

10. maj 2010

MM1987

Øv... Det var ikke nogen rar besked at få.

Det er hårdt at komme over de dårlige nyheder, men det vigtigste er at du kommer over det - og det gør du. Efterhånden som løsningerne kommer, bliver det nemmere at acceptere.

Min mors ene æggeleder er også lukket og hun har altså 2 børn - lavet på den helt naturlige måde (ved godt du skal i behandling) så det kan altså sagtens lade sig gøre...

Kram herfra...

Anmeld

10. maj 2010

Miia90

åhh det gør mig ondt

jeg skal også snart ind og have lavet sådan en undersøgelse :/ er skide nervøs.

Men hvis nu begge er lukket? hva så kan man så åbne for dem eller bliver det så hvor de laver et barn ude for kroppen ?

til dig

Anmeld

10. maj 2010

Mutti2B

kitty skriver:

Øv altså. Sikken en besked!! Selvfølgelig er du ked af det, det er fuldt forståeligt. Men jeg håber at du finder håbet og modet igen.. Det tager altid lidt tid at rejse sig, men jeg er sikker på at de vil gøre, hvad de kan, for at hjælpe dig til en graviditet, ikke?

Stort kram!!

Tak, Kitty. Ja, det er lidt svært at være positiv for tiden. Men det skal jeg bare være. Jeg er jo ikke engang kommet igang med selve inseminationen endnu. Kunne bare godt undvære alle de bekymringer inden. Jeg spurgte lægen om de kunne "åbne" for æggelederen, og de kunne godt lave et indgreb, men når jeg har en fin æggeleder der fungerer vil de ikke gøre noget. Så der er ikke andet end at x fingre for at det lykkedes

Hvordan går det med dig og projekt baby?

Anmeld

10. maj 2010

Miia90

Jamen lige pt venter jeg på brev osv om kan kan få lavede sådan en undersøgelse + kæresten skal have lavet en ny sæd prøve da  han imellem tiden er stoppet med og ryge

men hvis alt er som det skal være kan vi komme igang efter sommerferien i aug

Anmeld

10. maj 2010

otlitrom

Mutti2B skriver:

Tak, Kitty. Ja, det er lidt svært at være positiv for tiden. Men det skal jeg bare være. Jeg er jo ikke engang kommet igang med selve inseminationen endnu. Kunne bare godt undvære alle de bekymringer inden. Jeg spurgte lægen om de kunne "åbne" for æggelederen, og de kunne godt lave et indgreb, men når jeg har en fin æggeleder der fungerer vil de ikke gøre noget. Så der er ikke andet end at x fingre for at det lykkedes

Hvordan går det med dig og projekt baby?

De ved, hvad de gør. Og når du selv tvivler, så stol på at de kan deres kram. De lever af at lave baby'er.. Det er da et meget godt udgangspunkt, ikk? Men du kan jo sagtens være ked af det og lidt skuffet alligevel...

Vi venter på forsamtale 26. maj, så der er pludselig ikke så længe til.. Jeg glæder mig bare til at få taget hul på bylden, og komme igang.. Jeg synes vi har ventet længe nok!

Husk at gøre, som du gør nu, når det hele brænder på! Brug gruppen som nu! Så kan du få luftet ud mentalt, og gjort plads til alt det gode!!

Anmeld

10. maj 2010

Mutti2B

Mia Maia skriver:

Øv... Det var ikke nogen rar besked at få.

Det er hårdt at komme over de dårlige nyheder, men det vigtigste er at du kommer over det - og det gør du. Efterhånden som løsningerne kommer, bliver det nemmere at acceptere.

Min mors ene æggeleder er også lukket og hun har altså 2 børn - lavet på den helt naturlige måde (ved godt du skal i behandling) så det kan altså sagtens lade sig gøre...

Kram herfra...

Det er lige sådan en go historie jeg har brug for at høre i dag. Jeg sluger succes historie råt for tiden! Jeg kan godt se at det her småting i forhold til hvad I andre kæmper med og især dig. Puha, hvor har jeg godt nok tænkt meget på dig her på det sidste. Jeg håber I stadig hænger sammen og at det så småt er ved at lysne forude. Jeg sender i hvert fald en masse positiv baby energi i jeres retning

Anmeld

10. maj 2010

Miia90

gør det meget ondt og få lavet den undersøglse ?

og hvilke periode for men den lavde?

er det lige efter en mens. er stoppet ?

Anmeld

10. maj 2010

Mutti2B

Miia90 skriver:

åhh det gør mig ondt

jeg skal også snart ind og have lavet sådan en undersøgelse :/ er skide nervøs.

Men hvis nu begge er lukket? hva så kan man så åbne for dem eller bliver det så hvor de laver et barn ude for kroppen ?

til dig

Tak

Jeg er altså lidt af en pivskid når det kommer til sådan nogle undersøgelser og jeg klarede det, så du skal slet ikke være bekymret. Jeg havde pisket en stemning op fordi jeg var så nervøs, men det var der slet ingen grund til. Ja, det er ubehageligt og det føles som menstruationssmerter, men de er ikke forfærdelige. Jeg lå bare og tænkte på at de snart var væk og det er jo total luksus i forhold til rigtige menstruationssmerter som kan vare maaaaaange timer eller dage. Et godt tip jeg også fik herinde er at ta et par panodiler en times tid inden.

Jeg var jo som sagt helt uforberedt på et dårligt svar så jeg har slet ikke nogen anelse om hvad de gør hvis begge er lukket. Mon ikke det kan googles? Det vil jeg da lige prøve. Jeg har også selv 1000 mærkelige spørgsmål nu hvor jeg er kommet hjem og jeg egentlig har fattet hvad det var der skete.

Det bliver da rigtig spændende med jeres august projekt. Jeg  for at den sidder der i 1. hug

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.