haha jeg skal da gerne prøve ... 
Du siger til en anden :
Når vi er sammen, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil mig. Jo netop det der er frustrerende. Han var meget aktiv med søde sms'er i starten og ringede også. Nu ringer han ikke mere, og sender som regl kun en sms når jeg har skrevet til ham. Har prøvet at lade være med at kontakte ham en hel dag, for at se, om han vil kontakte mig. Der har han godt nok skrevet en meget kort godnat sms.
Der er du slet ikke i tvivl om at HAN vil DIG når I er sammen, men at din usikkerhed opstår når I er VÆK FRA HINANDEN. Der skal du hele tiden MÅLE om han tænker på DIG og du sidder en HEL DAG og bag i hovedet bare og venter på at han skal kontakte dig. Så ring hvis du vil snakke med ham, men pointen er jo at du ikke vil snakke med ham, du vil have at han skal ville tænke på dig på DIN måde at han skal sende x-antal sms.
Det forstår jeg på den måde at du simpelthent lægger al BEVISBYRDEN for forholdet over på ham. Hvad med dig selv? Hvordan har du det?
- du skriver at han var den ene eneste og nu 3mdr ind i forholdet så er du i tvivl. Sådan som jeg ser idealet den eneste ene, så er det jo når man kender hinanden og ved hvem hinanden er at man også ved om det er den eneste ene eller bare en god hyggestund. Du har gjort det omvendt. Du vidste fra start af at han var HAM, og nu hvor du er ved at lære ham at kende dukker tvivlen op. Jeg synes det er lidt uretfærdigt at din usikkerhed skal han stå til ansvar for.
Er ret sikker på at du er usikker om det er fordi du forsøger at fastholde den der VIDEN om at han er HAM og ignorerer dine egne begyndende tvivl eller om du reelt er et usikkert menneske ANER jeg intet om.
Sådan som jeg ser det, har du oplevet en meget intens forelskelsesfase hvor du egentlig er mere forelsket i forelskelsen og nu hvor du skal lære ham at kende bliver du i tvivl fordi det du TROEDE om ham nu viser sig ikke nødvendigvis at holde stik.
Derfor bør du kigge ind i dig selv og se hvordan DU har det og finde din EGEN RO og ikke så meget hele tiden lade din sindsstemning og humør styre af din kærestes opmærksomhed. For det er jo ikke engang HAM SOM PERSON du er interesseret i, det er HAM SOM DEN IDEELLE KÆRESTE eller hvad?For hvis du interesserede dig for ham som person ville du bare være glad for at ham åbenbart hyggede sig så godt med "drengene" at han ikke havde tid til at sende sms til dig.
Personligt synes jeg, det er federe at have en kæreste der har ladet op ude alene og sammen med andre og så at han har lyst til at være 100% sammen med dig når I ER SAMMEN istedet for en kæreste der hele tiden skal se sig over skulderen for sikre sig at du ikke sidder og er ked. Det er da ikke hans ansvar.
Din usikkerhed viser sig i at du ikke stoler på at han tænker på dig uden beviser konstant, at du ikke kan være væk fra ham uden hele tiden at blive bekræftet i at han stadig er din kæreste. Du stoler jo ikke på at han faktisk mener det som han siger når I er sammen.
Du har fastsat nogle regler som han ikke har vetoret over. Du vil have sms ellers er der noget i vejen. Det er ikke sundt.
og ovenpå den mikro(pseudo)psykoanalyse - stor krammer! 
Synes det er lidt pudsigt du siger det, for det var nøjagtig det som hans ven sagde til mig i weekende. Han sagde med meget overrasket stemme: jamen du er jo meget usikker på dig selv.. Jeg blev noget overrasket over hans udmelding, for ser bestemt ikke mig selv som usikker. Men jo, der er da nok kommet noget usikkerhed frem. Om det er pga min kæreste eller det har noget med mig selv at gøre- ved jeg ikke. For normalt er jeg meget selvsikker og mit selvværd fejler normalt ikke noget.
Men nej kan ikke helt set din pointe i det du skriver, og håber du har lyst til at uddyde hvad du mener