Findes der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

TbCp

Findes der en creme til opsmørring af kage uden smør i? Er der virkelig ikke et eller andet, andet, man kan bruge....
Synes simpelthen det bliver så vammelt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

anmaj

Jeg har ikke lavet andet end 3 kage med fondant, men har haft brugt alm. kagecrreme inde i kagen og brugt nogle af resterne til smøring udvendigt og det blev et fint resultat...

Anmeld

9. maj 2010

Trolde_mor

Vi bruger nutella herhjemme (som regel bare den billige). Den bliver lige opvarmet et par sekunder i mikro'en og så er det let lige at smøre et tyndt lag på. Og det gør bare at det øverste med MMF'en smager super godt

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

anmaj skriver:

Jeg har ikke lavet andet end 3 kage med fondant, men har haft brugt alm. kagecrreme inde i kagen og brugt nogle af resterne til smøring udvendigt og det blev et fint resultat...

Hvis man laver med frugtmousse af en art har jeg bare hørt at det kan "ætse" mmf'en hvis der ikke er det smørcreme udover.... men måske en chokoladecreme kan bruges, hvis man putter det i kagen også

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

LN_ mor skriver:

Vi bruger nutella herhjemme (som regel bare den billige). Den bliver lige opvarmet et par sekunder i mikro'en og så er det let lige at smøre et tyndt lag på. Og det gør bare at det øverste med MMF'en smager super godt

Arh ja, smart! Det må jeg prøve næste gang....

Anmeld

10. maj 2010

Trolde_mor

Arh ja, smart! Det må jeg prøve næste gang....

Kan varmt anbefales.

Sidst lavede jeg en babankage med chokoladestykker, delte på midten og så med toblerone-creme og bananskiver, og så ellers nutella henover, og så MMF. Alle tog 2 gange og alt blev spist. Hehe..

Det er bare prikken over i'et med den nutella der, hehe Og så skal du ikke hen og lave en creme, den står nede i skabet og kan sagtens holde sig

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

LN_ mor skriver:

Kan varmt anbefales.

Sidst lavede jeg en babankage med chokoladestykker, delte på midten og så med toblerone-creme og bananskiver, og så ellers nutella henover, og så MMF. Alle tog 2 gange og alt blev spist. Hehe..

Det er bare prikken over i'et med den nutella der, hehe Og så skal du ikke hen og lave en creme, den står nede i skabet og kan sagtens holde sig

Det skal klart afprøves næste gang!

Anmeld

10. maj 2010

trunte24

Du kan også bruge  Cream cheese frosting eller ultimate chocolate frosting)

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

trunte24 skriver:

Du kan også bruge  Cream cheese frosting eller ultimate chocolate frosting)

Er der ikke smør i det?

Anmeld

10. maj 2010

trunte24

Jo en lille smule. Men det smager overhovedet ikke af smør.

Jeg bruger nemlig aldrig smørcreme da jeg synes det er mega kvalmt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.