Har brug for jeres hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2010

4xGreve

Mor til Frederic skriver:

Nu er begge deres børn ret tykke og de er selv til den gode side.

Men så længe hun drikker og ellers er som hun plejer, gør de nok ikke så meget.

Men hvis det er en bakterie, skal hun jo have noget for at få det ud af system...

Min svigerinde tænkte også at det nok var de virus'er der havde været på spil i længere tid i danmark. Men da det ikke forsvandt efter 4-5. dagen gik de til lægen. For de havde alle prøvet revet æble - bananer - rystet cola osv...

Men hvor tynd er tynd?

Ville nok ringe til vagtlægen og høre dem ad...

det er tyndt, meget tyndt - nærmest vand tyndt, men kommer i så store mængde mange gange at bleen ikke kan suge det, nogen gange har det væreste så store mængder at det er helt op til navlen, helt op og ned at ryggen og ned af begge ben...

hun drikker, godt, sover godt, spiser lidt, hun er self. mærket af at hun ikke har det helt godt men hun har været nede at gå lidt selv idag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

4xGreve

MissSmile26 skriver:

Er hun forkølet?

Ved ik hvor længe i antal dage, men det er vigtigt at du holder øje med hendes almene tilstand..om hun evt. skulle udvikle væskemangel. Symptomerne på mere alvorlig væskemangel er tørre slimhinder, mørk sparsom urin, slaphed og afkræftethed.

nej vil ikke sige at hun er forkølet, men syntes heller ikke at hun lider af væske mangel nogen gange er hende urin dog lidt mørk og lidt sparsom men det er det...

Men altså der er det i det som gør mig mest nervøs at hun er ret tynd i det, hun bliver 2 her d. 17 maj og vi er heldige hvis hun efter det her forløb vej 10kg.

Syntes hun er blevet tynder, og hendes blodåre i ansigtet mere tydelige

Anmeld

8. maj 2010

klmf

Kunne godt lyde som rota-virus (du kan fx læse om det på netdokter eller netsundhedsplejersken).

Det vigtigste er hendes bevidsthedsniveau og væskeindtag. Så hvis hun er vågen og klar og stadig tisser gode mængder af normalt urin, så er det ikke alvorligt endnu. (Kan selvfølgelig være svært at se i en ble fyldt med vandtynd diarr&eacute. Så hold øje med tegn på dehydrering - og fyld væske på og tag det lidt mere afslappet med mad, bare hvad trunten har lyst til.

Da vi var indlagt med Oliver tog de en afføringsprøve og kunne se straks om det var positiv for rota-virus. Måske din egen læge har en sådan test?

Kontakt læge igen hvis du bliver usikker...

God bedring og kram til dig, det er FORFÆRDELIGT når de er syge...

Anmeld

8. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

WiitrioeN skriver:

det er tyndt, meget tyndt - nærmest vand tyndt, men kommer i så store mængde mange gange at bleen ikke kan suge det, nogen gange har det væreste så store mængder at det er helt op til navlen, helt op og ned at ryggen og ned af begge ben...

hun drikker, godt, sover godt, spiser lidt, hun er self. mærket af at hun ikke har det helt godt men hun har været nede at gå lidt selv idag...

Tror ikke at det helt bare går i sig selv - af sig selv...

At kunne få noget til at stoppe det nu og her ville være det bedste.

Alfa er at hun bare drikker og drikker, da der ryger meget med ud i den anden ende...

Dejli hun ellers er som hun plejer. Men ville ringe - forklare hvordan det ser ud - at hun er tynd i forvejen - om der ikke er noget I kan få for at stoppe det... Det er jo mega hårdt for jer alle...

Anmeld

8. maj 2010

klmf

Hov - glemte lige noget. Du kan jo prøve at spørge lægen om du må give hende noget der stopper diarré (kan fåes i håndkøb på apo) - det hedder imodium.

Anmeld

8. maj 2010

4xGreve

Tror ikke at det helt bare går i sig selv - af sig selv...

At kunne få noget til at stoppe det nu og her ville være det bedste.

Alfa er at hun bare drikker og drikker, da der ryger meget med ud i den anden ende...

Dejli hun ellers er som hun plejer. Men ville ringe - forklare hvordan det ser ud - at hun er tynd i forvejen - om der ikke er noget I kan få for at stoppe det... Det er jo mega hårdt for jer alle...

altså hun er ikke helt som hun plejer, spiser selt ikke som hun plejer og har ikke lyst til så meget - så hun får havd hun har lyst til -  og hun er ikke særlig aktiv og plejer normalt ikke at kunne sidde stille i bare 2 min. men hun har da været lidt nede og gå selv på gulvet idag...

Men vil sige det at hun har diarré det bekymre mig ikke så meget men det at hun har haft det så længe og det er så slemt og så tyndt og det at jeg syntes hun taber sig det bekymre mig...

Anmeld

8. maj 2010

4xGreve

lotchen skriver:

Hov - glemte lige noget. Du kan jo prøve at spørge lægen om du må give hende noget der stopper diarré (kan fåes i håndkøb på apo) - det hedder imodium.

det vil jeg da helt sikkert prøve... tak

Anmeld

8. maj 2010

WiitrioeN skriver:

altså hun er ikke helt som hun plejer, spiser selt ikke som hun plejer og har ikke lyst til så meget - så hun får havd hun har lyst til -  og hun er ikke særlig aktiv og plejer normalt ikke at kunne sidde stille i bare 2 min. men hun har da været lidt nede og gå selv på gulvet idag...

Men vil sige det at hun har diarré det bekymre mig ikke så meget men det at hun har haft det så længe og det er så slemt og så tyndt og det at jeg syntes hun taber sig det bekymre mig...

Det er jo klart hun ikke er så meget aktiv, for alt det energi hun spiser - ryger lige ud igen - næsten inden kroppen når at tage det den skal...

Der skal jo noget til at drive sådan en motor...

Vi har selv en slank/tynd dreng, han har næsten intet spist  i 2 dage nu. Han er hverken forkølet eller syg. Så han er bare træt for tiden.

Det er ikke spor sjovt, når man kan tydeligt kan se deres ribben/brystkasse - hver ryghvirvl - skulderblade - kraveben mm.

Anmeld

8. maj 2010

4xGreve

Det er jo klart hun ikke er så meget aktiv, for alt det energi hun spiser - ryger lige ud igen - næsten inden kroppen når at tage det den skal...

Der skal jo noget til at drive sådan en motor...

Vi har selv en slank/tynd dreng, han har næsten intet spist  i 2 dage nu. Han er hverken forkølet eller syg. Så han er bare træt for tiden.

Det er ikke spor sjovt, når man kan tydeligt kan se deres ribben/brystkasse - hver ryghvirvl - skulderblade - kraveben mm.

nej det er nemlig grimt at kunne se alle deres knogler, og man er nogen gange næsten bange for at de falder fra hinanden...

og det er jo nemlig det der gør, der går ikke langt fra hun har spist til det ligger i hendes ble, det er på en eller anden måde skræmmende...

Anmeld

8. maj 2010

WiitrioeN skriver:

nej det er nemlig grimt at kunne se alle deres knogler, og man er nogen gange næsten bange for at de falder fra hinanden...

og det er jo nemlig det der gør, der går ikke langt fra hun har spist til det ligger i hendes ble, det er på en eller anden måde skræmmende...

pyh ha ja..

At løfte ham op og det kun er skind uden på ribbene - så ens hænder tydeligt kan mærke de små ribben - ufattelig bange for at løfte eller holde for hårdt.

Her han blå mærker på hoften, numsen, ben og arme. Tænker at sådan er drenge jo, men det gør nu ondt i mors hjerte.

Men din pige har jo altid været i den tynde ende, har fulgt med i dine indlæg...

Så med det i tankerne ville jeg klart ringe og få noget til hendes mave...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.