Gravide rygere får oftere tykke børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2010

Ansemusen

Det betyder jo ikke at ALLE rygere får overvægtige teenagebørn. Men hvis undersøgelsen er saglig, så er det vel korrekt at der er en overvejende del af de unge overvægtige hvis mødre har røget under graviditeten. Det betyder jo ikke at alle bliver tykke af det eller at de beskylder alle overvægtige for at være rygerbørn, men man har større risiko for at blive det hvis ens mor har røget. Ligesom ikke alle børn tager synligt skade af rygning, men at man VED uden nogen tvivl, at når moren ryger under graviditeten eller i nærheden af barnet efter fødslen, så er barnets organer mindre end de ellers ville have været, risikoen for astma, vuggedød osv. er større. Selvom ikke alle får allergi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

B&J

Yrsa skriver:

Nej, det har du ret i og det ved jeg alt om...men i stedet for at føle sig truffet og prøve at skubbe det faktum væk at overvægt ikke er sundt, så kunne man jo søge hjælpen og motivationen....for du kan godt, som du selv skriver...du skal bare finde din vej og det bliver så den rigtige.

For selvom du ikke er syg nu, kan du så vide hvor længe dit hjerte kan holde til det ekstra arbejde overvægt udsætter det for? Nej, vel...

ja mit kære hjerte.... men mit hjerte holder så længe det vil og er det jo det ikke.... er kun glad for jeg ikke ved hvornår jeg skal dø smiler...

og ja ved hvad der skal til men det kræver noget ud over motion og spise sundt.. men vil jeg desværre ikke skrive om da jeg syntes det er lidt for personligt... men har snakket med lægen også om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.