Jeg tror, at det er meget forskelligt, hvordan folks holdning til hårfarvning under graviditeten er. Personligt kunne jeg ikke finde på at farve hår, mens jeg er gravid.
Men jeg kan da lige give mit besyv med, så man kan træffe sin egen beslutning udfra den information man har tilgængelig.
Det er ikke mere end en måneds tid siden, at jeg hørte i nyhederne, at man skulle til at forske mere i de skader, som fosteret kan tage ved at moderen farver hår under graviditeten. Man mener, at det kan skade fosterets fertilitet, hvilket først vil vise sig, når de bliver voksne og skal til at have børn. Dvs. drengenes sædkvalitet bliver forringet - jeg ved ikke lige helt biologisk, hvad det gør ved en pige.
Men det giver altså ikke umiddelbart nogle skader, som du kan se på barnet, når det bliver født.
Jeg fik desuden udleveret denne folder hos min læge:
http://www.babykemi.dk/images/17X17web.pdfden giver et meget godt overblik over Miljøministeriets anbefalinger for gravide ifbm. kemi.
Tror også at, som med alt andet, man skal være mest påpasselig med, hvad man udsætter sig selv og fosteret for i de første 12 uger, da der er der alt dannes.
Men igen, vores forældre gjorde jo også mange ting "galt" dengang... så jeg vil ikke sætte nogen skræmmekampagne igang. Vi er nok bare lidt mere oplyste og opmærksomme nu.
Anmeld