Gravid og hårfarvning - hvordan er det nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.439 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. juni 2008

Christinahr

Mener jeg husker det ikke er det smarteste, men er det nogle former for hårfarvning der kan bruges?

Farvede/ farver i hår med bebs i maven?

Er det det samme for bryn og vipper?

Mvh Christina - der normalt er lyshåret, farvet mørkhåret og ikke er stolt af sine begyndende udgroninger :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2008

Stumpen

Det kommer an på hvem der svarer dig, nogen er for og nogen imod..
Jeg fik selv lyse striber i en enkel gang, da jeg var gravid.
Men gør det du finder bedst, jeg synes der er så mange forbud og påbud under graviditeten, at jeg har fulgt dem jeg fandt relevante og lukkede øjene for andre forbud, men sådan er vi jo så forskellige..
(H) Anja..

Anmeld

10. juni 2008

pusling30

Da jeg ventede den første og ikke vidste at jeg var gravid, fik jeg perpeduttet (permanetet) Og farvet mit hår, men det var ikke modtageligt, så det var 800 kr ud ad vinduet..

Har dog hørt at det kan give eksem og hårtab at farve det under graviditet..
Mvh Anja

Anmeld

11. juni 2008

MorCamilla

Jeg fik også farvet mit hår da jeg var ca 1½ måned henne eller sådan noget i den stil.. Men kun fordi jeg ikke vidste jeg var gravid.. Havde jeg vidst det vill jeg ikke have gjort det.. Men sådan er vi jo så forskellige alle sammen..
Det var bare et lille indput fra mig...

Knus fra Camilla.

Anmeld

11. juni 2008

Loggidut

Pusling30 skriver:

Da jeg ventede den første og ikke vidste at jeg var gravid, fik jeg perpeduttet (permanetet) Og farvet mit hår, men det var ikke modtageligt, så det var 800 kr ud ad vinduet..

Har dog hørt at det kan give eksem og hårtab at farve det under graviditet..
Mvh Anja

så vidt jeg ved er det ikke så meget for den gravides skyld, det er fordi det går i blodet, altså ind gennem huden og ud i blodårene...

lærte det under min uddannelse, der så bare omhandlede farlige stoffer...

vi fik blandt andet af vide at hvis man tager de helt tynde gummihandsker på, og stod med et fed hvidløg mellem fingrene og nuldrede det...ville vi inden for 5 minutter få smagen af hvidløg i munden...og jeg troede ikke en døjt på det, men det var sgu sandt, gummihandskerne havde en vis duelighed, og den blev nedbrudt, og smagen vandrede gennem dem, ned i min hud, og i blodbanerne...

det var virkelig skræmmende...især når man tænker over hvor tit man står med klorin eller andre farlige stoffer uden de rigtige handsker på...

så jeg tror mere det er der i skal lede efter årsagen...

men alle har en mening, og man skal gøre det man finder rigtigt...

dog ville jeg selv være bange for at få en forkert farve eller andet, da jeg har hørt det nemt kan ske under en graviditet

Anmeld

12. juni 2008

Helle30

Jeg farvede mit hår rødt, da jeg endnu ikke vidste, at jeg ventede Sofie.
Ved ikke helt, hvad det er de "kloge" mener, der kan ske ved det. Det er vel noget med allergi.
Som Loggi siger, så er det helt vildt, hvad der kan gå i blodbanerne, bare man rører ved det, og hvidløgsforsøget er rigtig godt til at give en fornemmelse af, hvad kroppen er i stand til at optage.
Nå, Sofie er blevet fin og fejler aldeles intet, men jeg havde ikke farvet mit hår, hvis jeg havde vidst, at jeg var gravid. Bare for at være sikker.

- Helle

Ps: Loggi, hvad er det for noget med, at man kan risikere at få en anden farve end den tiltænkte, hvis man er gravid, når man farver. Det kan jeg ikke lige se for mig?

Anmeld

12. juni 2008

frk Jensen

Jeg er gravid i 18 uge og jeg har tidligere farvet hår rigtig meget.
Jeg har en god veninde der er uddannet frisør og hun nægter at farve mit hår, mens jeg er gravid. hun vil kun lave striber, men det er noget med at der får man ikke hårfarven helt ned til hårbunden.
Du kan evt hører din frisør hvad hendes holdning er til det. :D

Anmeld

12. juni 2008

Kvindemin

Min datter er nu 7 mdr. Da jeg var gravid, var jeg også 'nervøs' for det med hårfarvning, samt kunstig sol. Han agde at der var taget en undersøgele på at, det ikke skadede at farve hår under graviditet. Og det må han vel ige, fordi han ved noget til det :) Knuser (H)

Anmeld

12. juni 2008

Kvindemin

Altså lægen :)

Anmeld

12. juni 2008

Loggidut

Helle30 skriver:

Jeg farvede mit hår rødt, da jeg endnu ikke vidste, at jeg ventede Sofie.
Ved ikke helt, hvad det er de "kloge" mener, der kan ske ved det. Det er vel noget med allergi.
Som Loggi siger, så er det helt vildt, hvad der kan gå i blodbanerne, bare man rører ved det, og hvidløgsforsøget er rigtig godt til at give en fornemmelse af, hvad kroppen er i stand til at optage.
Nå, Sofie er blevet fin og fejler aldeles intet, men jeg havde ikke farvet mit hår, hvis jeg havde vidst, at jeg var gravid. Bare for at være sikker.

- Helle

Ps: Loggi, hvad er det for noget med, at man kan risikere at få en anden farve end den tiltænkte, hvis man er gravid, når man farver. Det kan jeg ikke lige se for mig?

har ha ha....jo jo...det kan ske, nu vil jeg lige minde dig om hvad farvning kan gøre mod håret bare når man ammer...kan du huske hvad der pludselig skete for mig...lol?

jeg forsøgte at afblege det, og det gik helt galt, der var jeg lige stoppet med min amning...
og du kan risikere at håret bliver grænt istedet for sort...o.s.v...men spørg kalaha...hun er meget bedre til det der end jeg er!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.