Det lyder dramatisk

men det er bare irreterende. hun er 3½ år og ødelægger alt. Hun piller pynt af hårspænderne, bider hjørner af puslespilsbrikker, river sider ud af bøgerne... hun kan stå og tale til en og pludselig begynde at bide i stolryggen. Ja jeg kan blive ved med at nævne ting... det seneste hun har lavet skete i dag hvor hun tog en hammer (er ved at renovere køkkenet) og bankede hul i væggen på sit værelse. Jeg hører mig selv sige "hvorfor skal du ødelægge tingene" 4 gange om dagen...
Hvordan kan jeg få hende til at forstå at man skal passe på de ting man har?
M.V.H. Sarah
Et Barn 3½ år gammel har sådan en opførsel som dit barn - dog er der noget der tyder på dit barn går lidt mere til den ,Måske fordi hun har opdaget Nigativ opmærksomhed fanger dig ,og ikke Positiv opmærksomhed .
Den ting skal vendes , det gør du bedst ved at give en anden reaktion ind den du går og har omkring dit barn for øjblikket .
Når dit barn gør noget der er træls find da noget legetøj der minder om det dit barn har interasse for og hvor barnet må bruge munden , et lille barn føler med hænder-mund-syn,alt nyt bliver mærket på den måde .
Når du arbejder ligge da tingene i en højde hvor dit barn ikke kan nå det så er den iratation væk.
Den prosidyre fortager du med et smil hver gang dit barn tager noget du ikke er glad for, finder du noget spændende legetøj og får barnet til at interraser sig for det ,opmærksomhed får barnet ,og efterhånden forvandler du barnets interasse for dine sager helt væk og til sine egne sager .
Et damp barn er forældre der har opgivet den opdragelse for længst .
Nogle børn er meget fremme i den alder der har forældrene taget det i opløbet fra de var helt små - husk aldrig at slå eller gører dit barn fortræd .
det giver værer bagslag og det går hen og bliver to en mor og barn der ikke kan sammen ,når man får børn er det vigtig at forældre læser børnebøger om emnet før de overvejer sådan ,da man skal vide det ikke er en dukke men et levende lille væsen der kræver masser af opmærksomhed.