Vores datter ødelægger alt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.107 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2008

Sarah

Det lyder dramatisk :) men det er bare irreterende. hun er 3½ år og ødelægger alt. Hun piller pynt af hårspænderne, bider hjørner af puslespilsbrikker, river sider ud af bøgerne... hun kan stå og tale til en og pludselig begynde at bide i stolryggen. Ja jeg kan blive ved med at nævne ting... det seneste hun har lavet skete i dag hvor hun tog en hammer (er ved at renovere køkkenet) og bankede hul i væggen på sit værelse. Jeg hører mig selv sige "hvorfor skal du ødelægge tingene" 4 gange om dagen...
Hvordan kan jeg få hende til at forstå at man skal passe på de ting man har?
M.V.H. Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2008

Nan

Shit - min mor skrev engang noget lignende til en brevkasse om mig!

Måske bliver hun bare nemt rastløs eller savner større udfordringer.

Anmeld

24. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Sarah
Vores William er kun halvandet, men han er fuldstændig som du beskriver dér. Her hjælper det at aktivere ham, så han er konstant vores lille hjælper med at tømme opvaskemaskine, støvsuge, "ordne" vasketøj osv. Så snart han går og ordner ting, ødelægger han intet. Hvis ikke er han overalt og piller/river/bider ting i stykker ;)
Knus Tina

Anmeld

23. april 2008

Monique

Hej Sarah. Min lille prinsesse som bliver 4 år her til Juli, hun er fuldstændig som du beskriver dér. Det er lige meget hvad hun kan få fat i så skal det ødelægges, og det er uanset om det er hendes egne ting eller vores. Ja til tider når man virkelig har lyst til og give hende en "gave" så tænker man lige en ekstra gang for vi ved at når hun har haft den en dags tid, så skal den bare ødelægges. Hun har endda Tegnet på vores 42' fladskærm op til flere gange med blyant og farver, hvilket sådanne fjernsyn ikke lige holder til og damn mor her blev rød i hovedet. Vi sagde op til flere gange dagligt at man ikke måtte ødelægge sine ting, og at hun bare ikke fik noget nyt før hun behandlede sine ting ordenligt. Det holdte sådan ca i 14 dage hvor hun så ikke ødelage så mange ting, og så fik hun jo så lidt nyt igen, og så startede det hele forfra igen. Nu hvis hun ikke behandler sine ting ordenligt så fjerner vi ALT hendes legetøj, og så må hun undvære det et par dage så hun har mulighed for lige og tænke over hvorfor det nu er hun ikke har noget legetøj, og så kan hun jo finde ud af hvordan det er ikke og have noget, for jo mere man ødelægger jo mindre har man og til sidst har man bare slet ikke noget. Det lyder måske lidt hårdt, men det virker og det skal så lige siges at hun jo altid har hendes farver så hun kan tegne og når vejret er til det har hun også sin rutsjebane og cykel og sådan så hun kan lege uden for (det ødelægger hun så heller ikk) Det har virket for os, men om det fungere for dig ved jeg ikke, børn er jo så forskellige, men det var måske værd for dig og prøve :D Som vi sagde da vi skulle prøve det "det kunne jo umuligt blive værre" :D -Monique

Anmeld

23. april 2008

camillawp1982

Hej

Nogle børn har svært ved at lege alene, og de kan hjælpes hvis man giver den opgaver, som de f.eks. kan sidde ved et bord og lege selv med. Men måske skal barnet først lære at sidde ned og slappe af. Det kan man gøre med et æggeur. Måske kan barnet kun sidde 10 sekunder første gang. Men næste gang kan barnet måske sidde 20 sekunder osv. Opgaverne skal være opgaver som børnene selv kan lave, som f.eks. at samle et puslespil, at sætte perler på snor, at sortere dimser i kasser efter de enkelte farver osv. Det beroliger dem at have noget at arbejde med, fordi de ellers har en masse energi som de ikke ved hvad de skal gøre af. En rastløshed som de ikke kan formulere ud til et spørgsmål der hedder: "Mor jeg vil gerne have at du hjælper mig i gang med en sjov leg." Jeg var sådan et barn. Jeg ødelagde også mine ting, og jeg gik rastløs omkring, jeg spurgte om det samme 500 gange på en dag, og jeg var generelt pisse irriterende som lille. Nogle børn har denne rastløshed i en periode, for andre udvikler det sig til en egentlig der går ind og påvirker barnet sådan at udviklingen bliver forstyrret. Men hvis man sætter ind tidligt og barnet lærer at omsætte sin energi til noget positivt så er der gode chancer for barnets fremtid.

Nogle børn har glæde af kugledyne, se www.protac.dk, den virker beroligende men er desværre ikke billig. Læg barnet i seng med dynen om natten og når barnet virker overstimuleret.

MVH Camilla

Anmeld

15. juli 2009

Tinna

Det lyder dramatisk men det er bare irreterende. hun er 3½ år og ødelægger alt. Hun piller pynt af hårspænderne, bider hjørner af puslespilsbrikker, river sider ud af bøgerne... hun kan stå og tale til en og pludselig begynde at bide i stolryggen. Ja jeg kan blive ved med at nævne ting... det seneste hun har lavet skete i dag hvor hun tog en hammer (er ved at renovere køkkenet) og bankede hul i væggen på sit værelse. Jeg hører mig selv sige "hvorfor skal du ødelægge tingene" 4 gange om dagen...
Hvordan kan jeg få hende til at forstå at man skal passe på de ting man har?
M.V.H. Sarah

Et Barn 3½ år gammel har sådan en opførsel som dit barn - dog er der noget der tyder på dit barn går lidt mere til den ,Måske fordi hun har opdaget Nigativ opmærksomhed fanger dig ,og ikke Positiv opmærksomhed .
Den ting skal vendes , det gør du bedst ved at give en anden reaktion ind den du går og har omkring dit barn for øjblikket .
Når dit barn gør noget der er træls find da noget legetøj der minder om det dit barn har interasse for og hvor barnet må bruge munden , et lille barn føler med hænder-mund-syn,alt nyt bliver mærket på den måde .
Når du arbejder ligge da tingene i en højde hvor dit barn ikke kan nå det så er den iratation væk.
Den prosidyre fortager du med et smil hver gang dit barn tager noget du ikke er glad for, finder du noget spændende legetøj og får barnet til at interraser sig for det ,opmærksomhed får barnet ,og efterhånden forvandler du barnets interasse for dine sager helt væk og til sine egne sager .
Et damp barn er forældre der har opgivet den opdragelse for længst .
Nogle børn er meget fremme i den alder der har forældrene taget det i opløbet fra de var helt små - husk aldrig at slå eller gører dit barn fortræd .
det giver værer bagslag og det går hen og bliver to en mor og barn der ikke kan sammen ,når man får børn er det vigtig at forældre læser børnebøger om emnet før de overvejer sådan ,da man skal vide det ikke er en dukke men et levende lille væsen der kræver masser af opmærksomhed.

Anmeld

15. juli 2009

Tinna

Når et barn , får lov til lidt mere voksen ting skal det værer over sutte alderen og værer voksen nok til at kunne hamre med mors hammer .
Og ved nøje opsyn, børn elsker at kuper den voksne af  .
Og resultatet kan tit overraske den voksne - Børn kan virklig værer dygtige til mange ting.

Anmeld

15. juli 2009

Tinna

hvilket s ... Læs mere ådanne fjernsyn ikke lige holder til og damn mor her blev rød i hovedet. Vi sagde op til flere gange dagligt at man ikke måtte ødelægge sine ting, og at hun bare ikke fik noget nyt før hun behandlede sine ting ordenligt. Det holdte sådan ca i 14 dage hvor hun så ikke ødelage så mange ting, og så fik hun jo så lidt nyt igen, og så startede det hele forfra igen. Nu hvis hun ikke behandler sine ting ordenligt så fjerner vi ALT hendes legetøj, og så må hun undvære det et par dage så hun har mulighed for lige og tænke over hvorfor det nu er hun ikke har noget legetøj

Hvis man gemmer nogle af barnets legeting og skifter ud ind i mellem bliver barnet ved med at havde interrasse for sine ting ,og lidt mere spændende ,synd sådan at putte alt væk barnet reager normalt ,når det bliver kedligt og måske altid er sat for sig selv ..
Ved godt når to arbejder er det tit det nemmeste,da man kan værer træt efter en hår dag, der er det godt med en god Dagplejmor , i dagtimerne .
Opmærksomhed er nøglen til trivsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.