Hej med dig 
Det lyder som om du har haft en fødsel magen til min. Jeg fik veer mandag nat og akut kejsersnit torsdag kl. 18,25. Der var ingen fremgang, åbnede mig maks. 4,5 cm. Var rigtig dårlig med opkast, shaking syndrome, og kan ikke huske noget fra turen retur til opvågningen, vågnede et par timer senere og var stadig ret dårlig, men med black outs. Så man må sige, at det hellere ikke var en spændende fødsel for mig.
Jeg nu gravid med nr. 2 i uge 29. Man bliver indkaldt til lægesamtale, når første gravditet er endt ud i kejsersnit, så snakker med man med lægen om hvordan næste fødsel skal forløses. Lægen råder dig til at føde selv medmindre det er fordi, at dit bækken simpelthen er for smalt, eller at der er andre komplikationer. Dette fordi, at det er mest hensigtsmæssigt for barnet og de får det rigtige "skub" ud i livet.
Hun kunne godt se at min fødsel havde været noget lang og hård. Jeg havde på forhånd besluttet mig for at skulle have planlagt kejsersnit alene af den grund, at jeg ikke ønsker at ende i samme situation som sidst også nu hvor jeg en pige på præcis 18 mdr (dagen på kejsersnittet), som jeg også skal tage højde for. Jeg føler mig på ingen måder snydt for selve fødslen, for jeg føler at jeg gav det et forsøg, men jeg synes at det var ubehageligt at have blackouts og være så dårlig. Så derfor min beslutning, jeg vil gerne "være der" rent mentalt denne gang.
Du bestemmer helt selv, hvad du vil denne gang, hvis du føler dig snydt for fødslen sidst, synes jeg bestemt at du skal give det en chance, for jeg fik af vide, at det tit ender sådan første gang, men at det ikke nødvendigvis behøver at være sådan 2. gang.
Chancen for at de skal have hjælp til at trække vejret er også større ved kejsersnit, jeg fik af vide at der var 3% chance for at "de skulle have hjælp".
Men helt klart giv det en chance hvis du ønsker at prøve den naturlige vej
På gentofte hvor jeg skal føde har de lavet en ny struktur der hedder, at hvis du ikke har født inden for 10 timer og det vil sige åbnet dig en 1 cm i timen, kan du få kejsersnit, så undersøg muligheden - så begge chancer er der...
Håber du blev bare lidt klogere 
Tanja