mariamiss6 skriver:
Det kan altså også godt være fordi hun bare er ved at finde ud af at 'når jeg gør sådan her, så gør det ondt - gør det mon også det hvis jeg prøver her, eller med denne her'
forstår du hvad jeg mener?
Og så som en anden nævner, måske at hun kan se det giver en kraftig reaktion fra dig, uanset at hun får masser af positiv opmærksomhed i løbet af dagen ellers. Det behøver ikke være et opmærksomheds trick, men måske bare noget med grænser og reaktionsmønstre...
Jeg holder også på Marias forklaring, tror ihvertfald at det er derfor min datter gør det, hun skal mærke hende krop, og begynder netop nu udviklingsmæssigt at forstå det der med at hvis jeg gør sådan her, så sker der det, børn begynder at forstå at hænderne er deres, eksempelvis og det er nemlig helt normalt, selvfølgelig kan det også være det andet..
Jeg reagere bare ved at sætte hånden bag ved hovedet eller distrahere hende når hun gør det med legetøjet, tror ikke nej hjælper i denne situation, og det er sådan lidt i perioder hun gør det, så satser på at det bare er en afprøvning af hendes lemmer og hvad de kan gøre.. 
Anmeld