10 mdr og slår sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2010

4xGreve

Astasmor skriver:

nej det er hun ikke

okay... for så kunne der nemlig have været en forklaring på det, men når hun ikke er det tror jeg det er et led i udviklingen og som andre skriver at hun har fundet ud af at du reger på det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2010

mariamiss6

Astasmor skriver:

ja det kunne da bare det hjalp. jeg kan da hvertfald prøve...

og det jo ikke fordi hun ikke for opmærksomhed nok i løbet af dagen, jeg sidder ved eller med hende meget alt efter hvad vi begge lige har lyst til, vii hygger os på gulvet med alt hendes legetøj og sådan nogen ting.

Det kan altså også godt være fordi hun bare er ved at finde ud af at 'når jeg gør sådan her, så gør det ondt - gør det mon også det hvis jeg prøver her, eller med denne her'

forstår du hvad jeg mener?

Og så som en anden nævner, måske at hun kan se det giver en kraftig reaktion fra dig, uanset at hun får masser af positiv opmærksomhed i løbet af dagen ellers. Det behøver ikke være et opmærksomheds trick, men måske bare noget med grænser og reaktionsmønstre...

Anmeld

2. maj 2010

N&J

mariamiss6 skriver:

Det kan altså også godt være fordi hun bare er ved at finde ud af at 'når jeg gør sådan her, så gør det ondt - gør det mon også det hvis jeg prøver her, eller med denne her'

Og så som en anden nævner, måske at hun kan se det giver en kraftig reaktion fra dig, uanset at hun får masser af positiv opmærksomhed i løbet af dagen ellers. Det behøver ikke være et opmærksomheds trick, men måske bare noget med grænser og reaktionsmønstre...

Jeg holder også på Marias forklaring, tror ihvertfald at det er derfor min datter gør det, hun skal mærke hende krop, og begynder netop nu udviklingsmæssigt at forstå det der med at hvis jeg gør sådan her, så sker der det, børn begynder at forstå at hænderne er deres, eksempelvis og det er nemlig helt normalt, selvfølgelig kan det også være det andet.. 

Jeg reagere bare ved at sætte hånden bag ved hovedet eller distrahere hende når hun gør det med legetøjet, tror ikke nej hjælper i denne situation, og det er sådan lidt i perioder hun gør det, så satser på at det bare er en afprøvning af hendes lemmer og hvad de kan gøre.. 

Anmeld

2. maj 2010

Dot D

Astasmor skriver:

min datter er 10 mdr og slår sig selv med sit eget legetøj i hovedet. og når hun sidder i sin højstol så sidder hun og kaster sit hoved bagud så hun slå baghovedet ind i kanten. er det normalt de gør sådan eller hvad?

bliver da lidt bekymret for hende når hun gør sådan. har lagt mærke til at det har stået på de sidste par dage.

håber der er nogen af jer der kan give mig et svar.

Det du skriver, kunne jeg have skrevet... Sophus startede også omkring de ti mdr med det "pjat". Nu er han to og han gør det altså endnu, og tro mig, jeg har godt nok været urolig for hans lille hoved mange gange. Har spurgt lægen, men ikke rigtigt noget svar. Han er født fire uger for tidligt, ved da ikke om det har noget med det at gøre. Han fungere ellers meget fint, en del over alder, siger dagpleje og andre der er vant til børn i den str. Vi prøver at stoppe ham, når han slår sig selv, og jeg synes faktisk, at det går den rigtige vej, det er ikke så tit mere, som det har været

Anmeld

2. maj 2010

Mira0911

Vores sidder også slår sig på hovedet med sit legetøj og griner af det hver gang...

Tager det ikke tungt på nogen måder...

Når det går for vildt til, griber jeg selvfølgelig ind.... Men ellers ikke...

Anmeld

2. maj 2010

N&J

MoarJ skriver:

Vores sidder også slår sig på hovedet med sit legetøj og griner af det hver gang...

Tager det ikke tungt på nogen måder...

Når det går for vildt til, griber jeg selvfølgelig ind.... Men ellers ikke...

Nikita syntes også det er vildt sjovt indtil hun slår så det kommer til at gøre ondt..  og her er hun født 10 dage over tid, så det har i hvert fald ikke noget med det at gøre i mit tilfælde... 

Anmeld

2. maj 2010

NinaNymannMadsen

WiitrioeN skriver:

okay... for så kunne der nemlig have været en forklaring på det, men når hun ikke er det tror jeg det er et led i udviklingen og som andre skriver at hun har fundet ud af at du reger på det...

okay man kan ikke kalde en uge før tid for tidligt jo. hun er nemlig født en uge for taminsdato.

Anmeld

2. maj 2010

NinaNymannMadsen

mariamiss6 skriver:

jo jeg forstår det godt... jamen det kan da godt ske hun prøver grænser af på sig selv med at se hvad der gør ondt og hvad der ikke gør og om det er sjovt at gøre det og sådan noget jo.

Anmeld

2. maj 2010

NinaNymannMadsen

N&J skriver:

Nikita syntes også det er vildt sjovt indtil hun slår så det kommer til at gøre ondt..  og her er hun født 10 dage over tid, så det har i hvert fald ikke noget med det at gøre i mit tilfælde... 

okay... hun ser også ud til at hun suýntes det er sjovt... hun er et bestemt stykke legetøj hun gør det med, det er en grøn plastik ring hun har

Anmeld

2. maj 2010

N&J

Astasmor skriver:

okay... hun ser også ud til at hun suýntes det er sjovt... hun er et bestemt stykke legetøj hun gør det med, det er en grøn plastik ring hun har

Det lyder som det samme, der er denne teoretikker, winnocout eller noget ligende (kan ikke huske hans præcise navn) som opstiller det at børn skal lære at det er dem der er i kontrol over hvad de gør, han bruger sætningen jegrysterranglen, hvor barnet i starten ikke kan skille tingene ad, men først lærer at jeg rysterranglen og til sidst lærer at jeg ryster ranglen, altså at det er mig der gør at ranglen ryster, så barnet når det slår sig selv med et legetøj løbende udvikler forståelsen for at det er dem der styrer at de slår sig selv (regner med at det stopper når de når den erkendelse) og lige nu tror jeg bare at de har fundet ud af at hvis jeg gør sådan her, så mærker jeg noget på mit hoved, uden at kunne forstå koblingen.. selvfølgelig kan det være mere omfattende, men skal vi ikke satse på at vores børn bare er ved at opdage sig selv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.