Mad for hundredesyttende gang..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juni 2008

Sille

Skal lige høre hva i ville gøre her.. Freja nægter nemlig stadig at spise rugbrød... dvs hun spiser bagerens hjemmebagte.. kun med smør og max ½ rundom.. problemet er at dp'en ikke køber bagerens... og hvordan skal jeg få hende til at spise alm rugbrød.. indtil videre får hun øllebrød i dp.. men for dælen.. tøsen er snart 1 år.. hun skal da ha rugbrød.. spiser alle jeres unger rugbrød??? Hvor mange af ungerne spiser med gaffel og ske?? Og hvor mange spiser selv med fingrene? Og hvem gør ingen af delene endnu??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2008

Rasmine

Men...???
Er vi ikke det eneste land i verden, næsten, som spiser rugbrød?
De skal da nok overleve en tid uden.
:)

Rasmus gider heller ikke rigtig rugbrød mere, piller/slikker pålæg/leverpostejen af.
Han har LÆNGE spist selv nu, med fingrene, og med gaffel. Dvs. han TAGER gaflen ud af hænderne på os, vi må IKKE give ham. Hvis det er en ske, hvor maden kan "falde af" vil han stadig selv.
Vil i øvrigt KUN spise kød, især kylling. KArtofler, ris og alt andet giiider han bare ikke.

Hvis du vil, kan du da bare sende bagerens rubber med i DP?

Anmeld

9. juni 2008

Plysbjørnen

Laura spiser så vidt mulig med fingrene selv, men spaghetti og millionbøf er noget snasket med fingrene... Så der mader vi, og hun får en gang spaghetti og spise med fingrene... Giver vi hende mad på gaflen piller hun det af...

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 21+6

Anmeld

9. juni 2008

Sille

Mebach skriver:

Men...???
Er vi ikke det eneste land i verden, næsten, som spiser rugbrød?
De skal da nok overleve en tid uden.

Rasmus gider heller ikke rigtig rugbrød mere, piller/slikker pålæg/leverpostejen af.
Han har LÆNGE spist selv nu, med fingrene, og med gaffel. Dvs. han TAGER gaflen ud af hænderne på os, vi må IKKE give ham. Hvis det er en ske, hvor maden kan "falde af" vil han stadig selv.
Vil i øvrigt KUN spise kød, især kylling. KArtofler, ris og alt andet giiider han bare ikke.

Hvis du vil, kan du da bare sende bagerens rubber med i DP?

giver du ham så noget andet end rugbrød eller får han ikke andet?
freja vil også kun ha kød... med mindre det er pasta med kødsovs..:)

Anmeld

9. juni 2008

Rasmine

Nja...næ...tjo... Hvis jeg VED det er længe siden han har fået noget at spise spæder jeg måske op med en bolle, frugt, rosiner eller hvad der lige passer den unge herre. Han er en strid banan med egne meninger! :'( Selv spaghettien piller han fra, for at sidde og nulre med de der små kødstumper. Trøster mig med at han har RIGELIGT at tære af... :)

Anmeld

9. juni 2008

Sille

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Han er en strid banan med egne meninger! :'( Trøster mig med at han har RIGELIGT at tære af... :)[/citat] Uha kender det med at have egne meninger8( hold da op en bestemt dame vi har herhjemme.. og jeg mener ikke kun mig...;) men mht at trøste sig over at de har lidt at tære af så er freja bare en lille skid på 8,4 kg og har intet at tære af.. så syns jo ungen skal ha noget at spise...

Anmeld

9. juni 2008

Anja

Elias spiser stadig fint sin rugbrød - og alle forskellige slags vel at mærke.

Han spiser nogle hapsere selv ellers giver jeg ham de fleste. Når han får ting med gaffel gør han også det med at tage gaflen ud af hænderne på os for selv at føre den op til munden.

Han spiser ikke selv med ske endnu, men har da tænkt på at få købt et af de der forklæder som tager det værste griseri fra tøjet så han kan få lov at øve lidt selv.

Anja, Elias og bebs 21+6

Anmeld

9. juni 2008

bette

har du prøvet med bondebrød? der er både med og uden kerner..

mikkel spiser selv rugbrøds hapser.. men jeg giver ham lige en bid engang imellem..

hvis jeg har en gaffel tager han den ofte fra mig og vil IKKE give den tilbage.. så sætter jeg bare rugbrøds eller hva det nu er han spiser på gaflen mens han holder den og så kommer han den i munden..

men en ske kan han dælme ikke styre.. den kommer i næsen og i håret og jeg ved ikke hvad..

Anmeld

9. juni 2008

Rasmine

bettemouse skriver:

mikkel spiser selv rugbrøds hapser.. men jeg giver ham lige en bid engang imellem..

hvis jeg har en gaffel tager han den ofte fra mig og vil IKKE give den tilbage.. så sætter jeg bare rugbrøds eller hva det nu er han spiser på gaflen mens han holder den og så kommer han den i munden..

men en ske kan han dælme ikke styre.. den kommer i næsen og i håret og jeg ved ikke hvad..

Her i huset har et arsenal af ekstra skeer og gafler, som vi #bytter med", når han har tømt én.
Husk: tag aldrig noget fra et barn, medmindre du giver det noget andet i hånden.

Anmeld

9. juni 2008

bette

Mebach skriver:

bettemouse skriver:

Her i huset har et arsenal af ekstra skeer og gafler, som vi #bytter med", når han har tømt én.
Husk: tag aldrig noget fra et barn, medmindre du giver det noget andet i hånden.

hmm det med flere gafler er da en god ide.. det tror jeg at jeg vil prøve. kan være det er lidt nemmere af få gaflen tilbage så hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.