Strækmærker, appelsinhud og hængepatter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.101 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. maj 2010

Risen

Jeps bliver helt sindssyg af at kigge på min krop som nu er blevet fyld med tigerstriber fra top til tå.. En smule appelsinhud og sidst men ikke mindst to balloner som er gået fra en fast C-skål til en HÆNGENDE E-skål! .. Hmm. Ved godt folk siger at det er det hele værd, men synes nu alligevel det er lidt svært at forholde mig til at jeg i en alder af 20 har fået en krop der ligner en på 40 år.. (tør slet ikke tænke på når jeg har født).. "Det er det hele værd" - ja selvfølgelig er det dét, men jeg har altså ikke fået min lille pige endnu, så synes det er lidt svært at forholde sig til.. Skal på seriøst kur når lille pigen er kommet til verdenen og op i fitnesscenteret 24/7 .. Men får man mon nogensinde sin krop tilbage ? - Jeg gør da ihvert fald ikke med de strækmærker .. :/ 

Har I også sådanne følelser eller er det bare mig som føler mig total som en hvalross.. 

Knus fra hende brokkehovedet! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

misslea

hejsa

Heheh... jeg er ikke helt nået dertil endnu, eftersom jeg kun er på vej ind i uge 19  og derfor er maven ikke så stor endnu!!!

MEN jeg frygter lidt at blive angrebet af "tiger-striber" som du kalder det hehe....!! Jeg er ikke helt så nervøs for at tage på i vægt, for det tror og håber jeg på at jeg nok skal få smidt, men de der dumme strækmærker vil man jo have for livet!!!

SELVFØLGELIG er det en del af det at være gravid og JA der kommer jo verdens skønneste lille menneske ud af det... meeeen kønne er de godt nok ikke, og jeg synes at det er helt okay at være rigtig godt TRÆT af dem....

Er selv lidt spændt på, hvordan min krop kommer til at reagere!! Min mor tog 20 kg begge gange, huv var gravid min søster tog til gengæld kun 8 kg på (og er en lille spirrevip i forvejen)... hmmm... mon jeg kan lave en mellemting??? det ville da være alletiders... hahah!!!

Men altså... på dit billede ser du da super lækker ud... ingen grund til bekymring!! Ser ikke ud til, at du har taget voldsomt meget på!!! eller hvad??

Pøj pøj med det hele... og de aller bedste tanker herfra!!!

fra Lea

Anmeld

1. maj 2010

Risen

misslea skriver:

hejsa

Heheh... jeg er ikke helt nået dertil endnu, eftersom jeg kun er på vej ind i uge 19  og derfor er maven ikke så stor endnu!!!

MEN jeg frygter lidt at blive angrebet af "tiger-striber" som du kalder det hehe....!! Jeg er ikke helt så nervøs for at tage på i vægt, for det tror og håber jeg på at jeg nok skal få smidt, men de der dumme strækmærker vil man jo have for livet!!!

SELVFØLGELIG er det en del af det at være gravid og JA der kommer jo verdens skønneste lille menneske ud af det... meeeen kønne er de godt nok ikke, og jeg synes at det er helt okay at være rigtig godt TRÆT af dem....

Er selv lidt spændt på, hvordan min krop kommer til at reagere!! Min mor tog 20 kg begge gange, huv var gravid min søster tog til gengæld kun 8 kg på (og er en lille spirrevip i forvejen)... hmmm... mon jeg kan lave en mellemting??? det ville da være alletiders... hahah!!!

Men altså... på dit billede ser du da super lækker ud... ingen grund til bekymring!! Ser ikke ud til, at du har taget voldsomt meget på!!! eller hvad??

Pøj pøj med det hele... og de aller bedste tanker herfra!!!

fra Lea

Kan jeg godt forstå at du frygter, de er heller ikke kønne.. Jeg gik helt til uge 25-26 uden strækmærker og tænkte YES helt sikkert ingen strækmærker til mig.. Men jo de er kommet og det er ikke bare 2.. Desværre.. .. 

Det der med ens mor osv tror jeg ikke rigtig passer, i hvert fald ikke i mit tilfælde.. Min mor har efter fødsel af 3 børn en super lækker krop uden strækmærker m.m.. Og tja det ser desværre ikke ud til at jeg følger hendes fodspor.. 

Orh tak ! , men har altid været en lidt spinkel pige og har altså taget (HOLD NU FAST) 13 kilo på indtilvidere .. Det ville være fint hvis det hele sad på mavsen, meeen nej det gør det bestemt ikke.. Tror der sidder 5 kilo i hovedet.. hehe

Knus 

Anmeld

1. maj 2010

misslea

nej nemlig... tror heller ikke at man skal regne med at man kommer til at ligne sin mor !! Det passer i hvert fald heller ikke på nogen måde i min familie...

Hvor langt er du henne??? Jeg er som sagt på vej ind i uge 19 og har taget lige knap 4 kg på.... ved ikke om det er hverken lidt eller meget.... men kan da godt se, at mine lår er blevet en anelse større... heheh!!!

Anmeld

1. maj 2010

Risen

misslea skriver:

nej nemlig... tror heller ikke at man skal regne med at man kommer til at ligne sin mor !! Det passer i hvert fald heller ikke på nogen måde i min familie...

Hvor langt er du henne??? Jeg er som sagt på vej ind i uge 19 og har taget lige knap 4 kg på.... ved ikke om det er hverken lidt eller meget.... men kan da godt se, at mine lår er blevet en anelse større... heheh!!!

Nej det er jo det.. 

Jamen jeg er 31+4 idag så det er selvfølgelig lige et stykke længere henne end dig.. Men krydser i hvert fald fingre for du kun får lidt store lår, og intet andet !  

Anmeld

1. maj 2010

misslea

Hahah... ja for søren da - jeg kan vidst godt nå at indhente dig så !!! Stn's det er så svært.... for hvad er det lige præcis der gør, at nogle tager 30 kg på og andre langt under 10??? Ved godt, at der kan være en del vand i kroppen osv.... meeeen!!! Har en veninde, der tog 30 kg på, og det var  nu ikke fordi hun spiste vildt meget mere end hun gjorde før... hun kæmper VIRKELIG med at smide de sidste 10 kg, og det er nærmest umuligt for hende.... uuuhh det er sgu ikk så sjovt!!!

hehe.. ja jeg krydser også alt hvad jeg kan...!!! Jeg smørre min mave hver eneste dag, selvom jeg godt ved, at det måske ikke gør den store forskel..... MEN så har jeg da gjort et forsøg, og desuden er det nu også ret så hyggeligt...

Anmeld

1. maj 2010

Risen

misslea skriver:

Hahah... ja for søren da - jeg kan vidst godt nå at indhente dig så !!! Stn's det er så svært.... for hvad er det lige præcis der gør, at nogle tager 30 kg på og andre langt under 10??? Ved godt, at der kan være en del vand i kroppen osv.... meeeen!!! Har en veninde, der tog 30 kg på, og det var  nu ikke fordi hun spiste vildt meget mere end hun gjorde før... hun kæmper VIRKELIG med at smide de sidste 10 kg, og det er nærmest umuligt for hende.... uuuhh det er sgu ikk så sjovt!!!

hehe.. ja jeg krydser også alt hvad jeg kan...!!! Jeg smørre min mave hver eneste dag, selvom jeg godt ved, at det måske ikke gør den store forskel..... MEN så har jeg da gjort et forsøg, og desuden er det nu også ret så hyggeligt...

Ja det er et godt spørgsmål ? .. Det er godt nok forskelligt fra person til person.Stakkels din veninde.. .. Synes egentlig heller ikke jeg har spist voldsomt meget eller vildt usundt, men mit problem har måske været for lidt motion.. Har tidligere været indlagt med veer og "for tidlig fødsel"og har derfor fået strenge ordre på at ligge i sengen og ikke lave noget som helst.. Det hjælper jo ikke lige frem på kiloerne.. 

Ja og synes da du skal blive ved med at smøre dig så har du da ihvertfald gjort din indsats.. Sys også det er super hyggeligt og det er dejligt når maveskinnet klør..

Anmeld

1. maj 2010

misslea

Ej det var da øv....!!! Kan forestille mig, at det må være rigtig surt at skulle forholde sig sådan i ro!!! For JA, jeg tænker nemlig også, at hvis jeg fortsætter med al den motion, som jeg plejer at dyrke (måske lige tilpasset en anelse til graviditeten), så gør det ikke så meget, at jeg spiser lidt ekstra!!!

For nej, jeg synes nemlig heller ikke, at jeg spiser mere usundt end jeg plejer, men til gengæld kan jeg godt mærke, at jeg er mere sulten end normalt  Hvilket jo også er helt normalt!! Jeg er vandt til at være rigtig aktiv, og jeg ville blive så trist, hvis jeg pludselig også skulle til at ligge stille!!! Men man ved jo ikke, hvad ens graviditet vil bringe med sig....!!

Er det så resten at graviditeten du skal forholde dig i ro??? 

Anmeld

1. maj 2010

Risen

misslea skriver:

Ej det var da øv....!!! Kan forestille mig, at det må være rigtig surt at skulle forholde sig sådan i ro!!! For JA, jeg tænker nemlig også, at hvis jeg fortsætter med al den motion, som jeg plejer at dyrke (måske lige tilpasset en anelse til graviditeten), så gør det ikke så meget, at jeg spiser lidt ekstra!!!

For nej, jeg synes nemlig heller ikke, at jeg spiser mere usundt end jeg plejer, men til gengæld kan jeg godt mærke, at jeg er mere sulten end normalt  Hvilket jo også er helt normalt!! Jeg er vandt til at være rigtig aktiv, og jeg ville blive så trist, hvis jeg pludselig også skulle til at ligge stille!!! Men man ved jo ikke, hvad ens graviditet vil bringe med sig....!!

Er det så resten at graviditeten du skal forholde dig i ro??? 

Ja det tror jeg da også du sagtens kan forsætte med.. Hvad dyrker du af sport ? ..  Det er vist også noget med at dem som dyrker motion under graviditeten får en bedre fødsel ? .. Så forsæt endelig.. hehe.. 

Neeej heldigvis ikke.. Har fået en milepæl på 34 uger, altså hvis fødslen skulle gå igang der for jeg lov til at gennemfører den, fordi at min lille pige har fået sådan noget lungemodne medicin som gør hun er 2 uger længere henne end "normalt" .. Men vil jo helst op over de 37 uger .. Så nu må vi se.. Jeg skal bare ud og gå en lang tur i uge 37 så går det hele sikkert igang.. 

Anmeld

1. maj 2010

misslea

Jamen jeg har spillet håndbold hele mit liv - på et rimelig højt niveau - det gør jeg selvfølgelig ikke længere!!! Håndbolden er skiftet ud med fitness centret og løb!! Jeg går til thai-bo et par gange om ugen, og ellers er det mest lidt motionstræning såsom en tur på crosstraineren osv  Men indtil videre har jeg jeg trænet ca. 3 gange om ugen, og det passer meget fint synes jeg!

Nu må vi se hvordan det bliver fremover... det kommer jo lidt an på, hvordam jeg kommer til at have det gennem graviditeten!! Men tror da bestemt, at det har været en foredel for mig, at jeg inden jeg blev gravid, på forhånd var i god form.... det gør det lidt nemmere at holde ved lige

Arrhh det er da altid noget, at det ikke er 2½ måned du skal forholde dig i ro!! Men jeg sagtens forstå, at du gerne vil holde på hende til uge 37  Så er hun jo også HELT klar til at indtage verden!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.