Hvad tager man med til PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2010

XXSS

Tulle28 skriver:

Jeg havde pakket en stoooor taske- og fik ikke brug for noget af det nærmest. Hvor skal du føde?

Jeg havde kun en enkelt bodystocking og et par bukser med til vores pige, fordi jeg tænkte at hun bare kunne bruge hospitalets tøj mens vi var der, men altså.... Det var str. 6 mdr., og hun svømmede rundt i en str. 50!! Så jeg ville ønske at jeg havde taget noget mere tøj med til hende.

Jeg fødte på Hvidovre. Vi var en enkelt nat på barselsgangen og blev flyttet til patienthotellet dagen efter, og der må man ikke spise mad på sit værelse, men skal gå over i cafeen... Og der må man ikke have hospitalstøj på, men skal have sit eget på. Ret belastende - ved ikke omdet også er sådan andre steder. Jeg havde joggingtøj med, men kunne ikke holde ud at have det på, syntes det strammede... Så tag endeligt nogle LØSE bukser med.

Jeg havde pakket make-up, creme osv. og fik selvfølgelig ikke brug for det. Alt hvad du skal bruge af toiletsager er på hospitalet.

Held og lykke - jeg var rigtig ked af at jeg ikke fik lov til at føde selv, men endte med at være rigtig glad for at have fået PKS. Det var en supergod oplevelse og jeg synes jeg er kommet hurtigt på benene igen - og mit ar er rigtig pænt.  

Jeg fik også kejsersnit på hvidovre, men vi lå på barselsgangen i de to dage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2010

Fyn

Ihhh - altså - tusind tak for alle jeres gode råd og erfaringer... Jeg har nu pakket tasken med store graviditetsbukser, charmerende mormor undertøj og hvad jeg ellers lige kunne klemme ned. Derudover er der pakket det mindste tøj jeg kunne finde til den lille, så mon ikke det mest vigtige er med?

I Odense får man hele 2 dage hvor man er indlagt efter KS.

Det virker fuldstændig grotesk at man sendes hjem efter 2 dage, for jeg tænker man er vel rimelig skrøbelig? På den anden side så kan faren ikke sove der, så han er vist meget tilfreds...Han vil jo også have nætterne med.

Mange hilsner C.

Anmeld

22. september 2010

MoniqueMadsen

Som udgangspunkt er det en god ide at medbringe løst tøj, når du skal have foretaget et kejsersnit. Operationssåret kan have svært ved at hele, hvis du går i tøj, der strammer eller gnider mod dit operationssår. Ifølge http://www.sundhedslex.dk/operationssaar.htm vil bandager også sørge for at såret vokser sammen før vævet er sammenvokset i operationssåret. Men det har lægerne styr på . Det eneste du skal  sørge for er at give dit operationssår ro og fred til at hele. Desuden skal det holdes rent, så du ikke for stafylokker i dit operationssår, hvilket kan være utroligt farligt.

Håber at dit kejsersnit gik fint og at dit operationssår er velplejet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.