Hvad tager man med til PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.663 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. maj 2010

Fyn

Jeg har lige fået at vide at jeg skal have kejsersnit om lidt over en uge. Den lille vender forkert - og trods vendingsforsøg, så vil hun ikke vende sig. Jeg har det godt med beslutningen, nu da den er taget og har slugt samtlige KS-historier herinde....

Mit spørgsmål er nu:
Hvad tager man med til sig selv når man skal have kejsersnit? Hvad orker man bagefter at tage på?
Og hvis I har lyst, må I også godt lige smide andre erfaringer ind, som kan være nyttige at have med i tasken/baghovedet....

Mange hilsner C.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

Svei

Hej...

Og ih hvor spændende...

Jamen jeg synes du skal tage løst tøj med...store trusser der sidder over syningen... og så ellers bare bukser der er lette at tage af og på.

Ellers skal du bare have med hvad men nu bruger når man skal ud og overnatte nogle dage.

Det er meget forskelligt hvor handicappet man er efter sådan en omgang..

Knus og held og lykke med det...

Anmeld

1. maj 2010

<3

Jeg havde graviditetstøj på og alm stort (som jeg brugte til 4mdr henne) tøj på til bagefter men måtte beholde mit beskidte graviditetstøj på til min store fortrydelse.

Jeg havde jo hørt alle historierne om alle de kilo man ville miste såeh...

Ja mit råd er: Tag begge dele med, hvem ved måske er du slet ikke øm og hævet som jeg for det ville jo være rart at have "rigtigt" tøj på igen men det kan være at man er øm.

Mht. trusser så havde jeg alm. graviditetstrusser med men al syning i folden under maven gør bare ondt så jeg brugte engangstrusserne fra hospitalet - SEXY!!! Og fik faktisk også en håndfuld med hjem af sygeplejeskerne. Dem brugte jeg den første måned. Vaskede dem bare igen og igen. Brød mig simpelthent ikke om noget der sad til lige på operationssåret. Dernæst er det jo bare det sædvanlige deo mm.

Fik i øvrigt parfume, parfumeret lotion og parfumeret bodysæbe og fik det aldrig brugt. En mere malplaceret men med fantastiske intention gave har jeg aldrig fået før

Anmeld

1. maj 2010

Englebisse

Jeg ville tage bukser og underbukser med som ikke strammer hen over operationssåret. Jeg var utrolig øm og kunne slet ikke klare at der var noget der rørte eller strammede hen over såret. Du skal jo nok også ligge nogle dage så tage 4-5 par underbukser med. Jeg lå ialt 5 dage, men jeg fik også kejsersnit op til en weekend.

Anmeld

1. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Velur bukser er altså et hit, de er løse og behagelige + de kan sidde under såret.

Ammebluser - amme bh'er - alm trusser - bind - strømper - mm. egentlig det du ville have med til en alm fødsel.

frederic kom også ud ved pks, da han lå på tværs og ikke ville vendes.

Vi havde tøj med til ham og vasked hans tøj i hånden, da han var en sand gylper fra 1. dag og vi kunne nå at bruge mange sæt tøj.  Vi var der også i 5 dage.

Anmeld

1. maj 2010

XXSS

Helt enig afslapnings-/hyggetøj, men det havde jeg nu med selvom jeg ikke forventede at få kejsersnit. De første par dage brugte jeg hospitalets store underbukser de var mest behagelige... og ellers hotpants.

jeg håber du får en god oplevelse  Skal selv have pks denne gang, sidste gang var akut..

Tanja

Anmeld

1. maj 2010

<3

Englebisse skriver:

Jeg ville tage bukser og underbukser med som ikke strammer hen over operationssåret. Jeg var utrolig øm og kunne slet ikke klare at der var noget der rørte eller strammede hen over såret. Du skal jo nok også ligge nogle dage så tage 4-5 par underbukser med. Jeg lå ialt 5 dage, men jeg fik også kejsersnit op til en weekend.

Det er vist to dage nu

Anmeld

1. maj 2010

Englebisse

Kirle skriver:

Det er vist to dage nu

Okay det ved jeg så ikke noget om, men tror det er meget forskelligt fra landsdel til landsdel. Tror også det kommer an på ens behov og hvordan selve kejsersnittet er gået

Anmeld

1. maj 2010

<3

Englebisse skriver:

Okay det ved jeg så ikke noget om, men tror det er meget forskelligt fra landsdel til landsdel. Tror også det kommer an på ens behov og hvordan selve kejsersnittet er gået

Ja fik afvide to dage forinden mit subakut KS men var der 6dage da Tjalfe lige skulle vågne op efter hård fødsel og få noget mælk

Anmeld

1. maj 2010

Tulle28

Jeg havde pakket en stoooor taske- og fik ikke brug for noget af det nærmest. Hvor skal du føde?

Jeg havde kun en enkelt bodystocking og et par bukser med til vores pige, fordi jeg tænkte at hun bare kunne bruge hospitalets tøj mens vi var der, men altså.... Det var str. 6 mdr., og hun svømmede rundt i en str. 50!! Så jeg ville ønske at jeg havde taget noget mere tøj med til hende.

Jeg fødte på Hvidovre. Vi var en enkelt nat på barselsgangen og blev flyttet til patienthotellet dagen efter, og der må man ikke spise mad på sit værelse, men skal gå over i cafeen... Og der må man ikke have hospitalstøj på, men skal have sit eget på. Ret belastende - ved ikke omdet også er sådan andre steder. Jeg havde joggingtøj med, men kunne ikke holde ud at have det på, syntes det strammede... Så tag endeligt nogle LØSE bukser med.

Jeg havde pakket make-up, creme osv. og fik selvfølgelig ikke brug for det. Alt hvad du skal bruge af toiletsager er på hospitalet.

Held og lykke - jeg var rigtig ked af at jeg ikke fik lov til at føde selv, men endte med at være rigtig glad for at have fået PKS. Det var en supergod oplevelse og jeg synes jeg er kommet hurtigt på benene igen - og mit ar er rigtig pænt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.