At bo på en ø...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2010

N&J

Zafir skriver:

Jeg har aldrig haft så meget socialt med mine omgivelser, som jeg har efter vi flyttede på landet, selvom vores 'naboer' ikke bor lige inde vedsiden af, men den tætteste 500 meter væk

Jeg er vokset op i københavn. Stenbroen. Københavns kommune. 15 min på cykel fra Rådhuspladsen

Jeg syns faktisk det var kanon at vokse op i københavn. Og jeg elsker min hjemstavn, eller hvad man kalder det Til jeg var 23 år, mente jeg at det ypperligste man kunne opnå i livet fra et KBH K postnummer. PÅ det tidspunkt boede jeg 2000F CENTRAL. Frb rådhusplads. Havde alt jeg kunne ønske mig udenfor døren og en billig andelslejlighed.

Men en dag... Så vågnede jeg op og tænkte: HVAD FUCK LAVER JEG HER? Jeg følte ikke jeg kunne trække vejret mere. Jeg havde det virkelig skidt med københavn. Folk var sure og stressede og jeg følte mig mast. Så luftede jeg det for min kæreste (altså min mand nu jo) at jeg syntes vi skulle flytte og han sagde først at jeg var tosset hehe... Men 4 mrd efter var vi flyttet

Det er seriøst det bedste jeg har gjort nogensinde. Det er så dejligt. Det er mit paradis, selvom det er noget værre rod. Selvom at vi aldrig kommer til at blvie færdige, der vil altid være noget at rive i, med et gammelt hus.

Vi har 80 km til rådhuspladsen i kbh og omkring 80 km til alle vores familier. Vi har 5 min på gå ben til stranden. 8 km til verdens fedeste skov-strand og den dejligste skov, som er forholdsvis u-opdaget på sjælland, for ikke Odsinge Vi har det HELE... Skole, børnehave, kanon dejlige mennesker overalt i 'nabolaget'.

Så jeg flytter aldirg tilbage til kbh. Jeg bruger kbh, men skal HJEM igen. Jeg har fået udviddet min verden til HELE Danmark, fra at være indenfor voldene i kbh. Roskilde kunne ligesågodt ligge på månen. Ballerup var virkelig på landet.

Nu er hele danmark mit hjem og jeg bor i danmarks navle, hvis du sætter en passer på mit hjem og tager bornholm med

Det er SÅ fantastisk. Alle skulle prøve det

Hvor er det dejligt Zafir, ved ikke om det er anderledes at bo på landet på sjælland og så på jylland, da jeg var yngre boede vi i sommerperioden fast på en campingsplads ved Lyne, en lille miniby, landsby og ja, der kunne jeg aldrig bo, har efterhånden været mange af de helt små byer herover og hold da op hvor syntes jeg bare ikke det er særlig fedt, men måske man bare skulle på landet på sjælland, kan dog godt lide det med naboer lige ved siden af, noget af det bedste fra esbjerg, som jeg ikke helt har brugt så meget i kbh andet end da jeg boede på kollegie.. så jeg tænkte at sådan en mellemstor ø, det ville måske give mig lidt af det hele, landfølelsen, naboer lige ved siden af og ja et supermarket, arbejde, skole osv inden for rækkevide, men altså der er heldigvis stadig 3 år igen til det overhovedet bliver aktuelt, og ville da gerne have mødt mig en dejlig mand inden og han har jo også lidt at skulle have sagt.. 

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
N&J skriver:

Hvor er det dejligt Zafir, ved ikke om det er anderledes at bo på landet på sjælland og så på jylland, da jeg var yngre boede vi i sommerperioden fast på en campingsplads ved Lyne, en lille miniby, landsby og ja, der kunne jeg aldrig bo, har efterhånden været mange af de helt små byer herover og hold da op hvor syntes jeg bare ikke det er særlig fedt, men måske man bare skulle på landet på sjælland, kan dog godt lide det med naboer lige ved siden af, noget af det bedste fra esbjerg, som jeg ikke helt har brugt så meget i kbh andet end da jeg boede på kollegie.. så jeg tænkte at sådan en mellemstor ø, det ville måske give mig lidt af det hele, landfølelsen, naboer lige ved siden af og ja et supermarket, arbejde, skole osv inden for rækkevide, men altså der er heldigvis stadig 3 år igen til det overhovedet bliver aktuelt, og ville da gerne have mødt mig en dejlig mand inden og han har jo også lidt at skulle have sagt.. 

Det er jeg da sikker på, nok skal ske

Jeg er fx glad for at vi ikke bor i en af byerne, men det er nok også fordi vi er sådan lidt anarkistisk anlagt hehe... Så vi kan godt lide at larme på gårdspladsen sent om aftenen eller om søndagen, eller holde en fest i haven eller gå nøgne rundt, hvsi vi har lyst til det Så vi egner os nok ikke helt til en lille landsby, men bedre herude, sammen med lignene tosser herude

Anmeld

1. maj 2010

N&J

Zafir skriver:

Det er jeg da sikker på, nok skal ske

Jeg er fx glad for at vi ikke bor i en af byerne, men det er nok også fordi vi er sådan lidt anarkistisk anlagt hehe... Så vi kan godt lide at larme på gårdspladsen sent om aftenen eller om søndagen, eller holde en fest i haven eller gå nøgne rundt, hvsi vi har lyst til det Så vi egner os nok ikke helt til en lille landsby, men bedre herude, sammen med lignene tosser herude

Hehe he, se det er sjovt, kommer der forresten snart nogle nye mavebilleder, jeg syntes simpelthen noget af det smukkeste er en gravid kvinde er helt vild med mavebillederne, savner min egen store mave når jeg ser dem.. 

Anmeld

1. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
N&J skriver:

Hehe he, se det er sjovt, kommer der forresten snart nogle nye mavebilleder, jeg syntes simpelthen noget af det smukkeste er en gravid kvinde er helt vild med mavebillederne, savner min egen store mave når jeg ser dem.. 

Ja, jeg regner med at tage billeder i morgen...!!

Anmeld

10. juni 2010

Siber

N&J skriver:

Ja, jeg tænker hvordan er det at bo på en ø. 

Hvilke fordele og ulemper er der ved at bo på en ø, og her mener jeg en ø mindre end fyn og sjælland selvfølgelig

Hej,

Jeg ved godt dette er et gammelt indlæg, men nu svarer jeg alligevel.

Jeg er født og opvokset på Bornholm, mine forældre og svigerforældre bor der stadigvæk.

Jeg har haft en meget tryg og god opvækst på øen. Ja alle kender alle, men det kan jo som du selv nævner være positivt og negativt.

Jeg vil klart anbefale Bornholm, det er en lille ø, men alligevel ikke så lille, og man kan komme derfra hvis man vil. Hvis man selv er et udadvendt menneske, så bliver man taget imod med åbne arme.

Jeg har aldrig fået økuller

Knus Siber

Anmeld

12. juni 2010

N&J

Siber skriver:

Hej,

Jeg ved godt dette er et gammelt indlæg, men nu svarer jeg alligevel.

Jeg er født og opvokset på Bornholm, mine forældre og svigerforældre bor der stadigvæk.

Jeg har haft en meget tryg og god opvækst på øen. Ja alle kender alle, men det kan jo som du selv nævner være positivt og negativt.

Jeg vil klart anbefale Bornholm, det er en lille ø, men alligevel ikke så lille, og man kan komme derfra hvis man vil. Hvis man selv er et udadvendt menneske, så bliver man taget imod med åbne arme.

Jeg har aldrig fået økuller

Knus Siber

Tak for dit indlæg.. Jeg havde netop overvejet et sted som bornholm, syntes det er en fantastisk ø.. 

Anmeld

12. juni 2010

Betina_fra_Als

Vi bor også på en ø, vi har 2 kvickly, 1 bilka, 1 føtex, 5 superbrugs, 2 rema 1000, 3 fakta, 2 aldi, 3-4 spar-butikker, 4 netto, 3 gågader, 1 rigtig lang, 1 lidt kortere og en på få 100-meter, 5 tank stationer, og rigtig mange tøjbutikker, samt mange andre forskellige butikker, så vi mangler absolut ingenting.

Vi har også over 20 folkeskoler, privat skoler, gymnasiumer, statsskoler og uddannselser steder.

Ligeledes med børnehaver.

Jeg synes ikke det er dyrt at bo her.

knus fra Betina.

Anmeld

9. september 2011

Møn-Mor

Jeg bor også på en ø, som er mindre end Sjælland og Fyn ;-).

Jeg bor på Møn 5 km fra Møns klint.

Møn er jo så en ø, som er "landfast" i den forstand, at der er bro til henholdsvis Syd Sjælland og Farø - så på den måde er vi ikke afhængige af en færge, men der er dog langt til mit arbejde på Falster - jeg har 65 km, som tilbagelægges på 1 time, da det er en meget kort strækning jeg kan køre på motorvej.

Jeg er opvokset i Hvidovre/Stor København og inden jeg flyttede til Møn (flyttede sammen med min kæreste som er landmand) boede jeg 5 år i Nykøbing på Falster.

Hvis jeg frit skulle vælge ville jeg nok foretrække Nykøbing fremfor Møn - jeg synes Nykøbing er en god mellemting mellem Hvidovre og Møn - i Nykøbing er der liv uden den samme stres og jag der kan være i en by som Hvidovre der ligger så tæt på KBH.

Anmeld

9. september 2011

N&J

Betina_fra_Als skriver:

Vi bor også på en ø, vi har 2 kvickly, 1 bilka, 1 føtex, 5 superbrugs, 2 rema 1000, 3 fakta, 2 aldi, 3-4 spar-butikker, 4 netto, 3 gågader, 1 rigtig lang, 1 lidt kortere og en på få 100-meter, 5 tank stationer, og rigtig mange tøjbutikker, samt mange andre forskellige butikker, så vi mangler absolut ingenting.

Vi har også over 20 folkeskoler, privat skoler, gymnasiumer, statsskoler og uddannselser steder.

Ligeledes med børnehaver.

Jeg synes ikke det er dyrt at bo her.

knus fra Betina.

Tak for det billede, det er bestemt også sådan noget jeg kigger på.. 

Anmeld

9. september 2011

N&J

Klar-parat skriver:

Jeg bor også på en ø, som er mindre end Sjælland og Fyn ;-).

Jeg bor på Møn 5 km fra Møns klint.

Møn er jo så en ø, som er "landfast" i den forstand, at der er bro til henholdsvis Syd Sjælland og Farø - så på den måde er vi ikke afhængige af en færge, men der er dog langt til mit arbejde på Falster - jeg har 65 km, som tilbagelægges på 1 time, da det er en meget kort strækning jeg kan køre på motorvej.

Jeg er opvokset i Hvidovre/Stor København og inden jeg flyttede til Møn (flyttede sammen med min kæreste som er landmand) boede jeg 5 år i Nykøbing på Falster.

Hvis jeg frit skulle vælge ville jeg nok foretrække Nykøbing fremfor Møn - jeg synes Nykøbing er en god mellemting mellem Hvidovre og Møn - i Nykøbing er der liv uden den samme stres og jag der kan være i en by som Hvidovre der ligger så tæt på KBH.

Tak for dit besyv, Møn er ellers rigtig smuk, men meget langt væk fra alting, Jeg har aldrig overvejet nykøbing flaster, det kunne være man skulle kigge lidt på det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.