At bo på en ø...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.400 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. april 2010

N&J

Ja, jeg tænker hvordan er det at bo på en ø. 

Hvilke fordele og ulemper er der ved at bo på en ø, og her mener jeg en ø mindre end fyn og sjælland selvfølgelig

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. april 2010

Skytten0111

Jeg har i en kortere periode (3-4 måneder) boet på en ø som hedder endelave. Det er bestemt ikke noget for mig, da alt simpelhen er for langt væk. Den lille færge sejler ikke så ofte, og tager en time til fastland. Men skulle man finde noget positivt er det nok at alle mere eller mindre kender hinanden. alle hilser høfligt når man møder dem. Man kender altid sine naboer, som altid invitere på te mm. Så hvis det er det man er Til så er det jo en fin ide. Men måske for folk der gerne vil have relativt kort til ordentlige supermarkeder og Familie, venner osv...

Øsamfundet er hyggeligt, men kun i kortere perioder for mit vedkommende.

Knus Heidi

Anmeld

1. maj 2010

Low

Jeg bor på Amager og det er der jeg har mit hjerte . Jeg føler at vi næsten har alt, selv vores eget ølbryggeri .

Min mor er flyttet til Ærø og hun siger at der er meget dyrt der over og der er ikke så mange ting der over men hun er der fordi hun er lykkelig forelsket

Anmeld

1. maj 2010

LinLin

Jeg ville føle mig fanget!

Min farmor + tante og onkel bor på Fanø (ud for Esbjerg ) - det tager kun 10-15 min med færgen som sejler et par gange i timen. Så det er jo ikke fordi det tager lang tid at komme til fastlandet, men nej! Ikke noget for mig! Når det er lavvandet er det kun en lille "færge"/båd der kan sejle, dvs man ikke kan få sin bil med. Og når det er højvande når vandet et godt stykke ind på øen! (så den er endnu mindre)

Er godt tilfreds med at bo på den store halvø

Anmeld

1. maj 2010

N&J

Skytten0111 skriver:

Jeg har i en kortere periode (3-4 måneder) boet på en ø som hedder endelave. Det er bestemt ikke noget for mig, da alt simpelhen er for langt væk. Den lille færge sejler ikke så ofte, og tager en time til fastland. Men skulle man finde noget positivt er det nok at alle mere eller mindre kender hinanden. alle hilser høfligt når man møder dem. Man kender altid sine naboer, som altid invitere på te mm. Så hvis det er det man er Til så er det jo en fin ide. Men måske for folk der gerne vil have relativt kort til ordentlige supermarkeder og Familie, venner osv...

Øsamfundet er hyggeligt, men kun i kortere perioder for mit vedkommende.

Knus Heidi

Ja det der med at man kender alle, det kan jo både være en ulempe og en fordel.. hmm

Anmeld

1. maj 2010

N&J

Low skriver:

Jeg bor på Amager og det er der jeg har mit hjerte . Jeg føler at vi næsten har alt, selv vores eget ølbryggeri .

Min mor er flyttet til Ærø og hun siger at der er meget dyrt der over og der er ikke så mange ting der over men hun er der fordi hun er lykkelig forelsket

Jeg håber også selv på at kunne komme tilbage til amager, men når jeg er færdig med min uddannelse, så skal jeg jo have fundet mig et job, og der tænkte jeg at en ø med en højskole eller ligende ville være optimal ift. at være enlig mor, og alle kender hinanden og kan hjælpe hvis man er i bekneb. 

Anmeld

1. maj 2010

N&J

Mor til David skriver:

Jeg ville føle mig fanget!

Min farmor + tante og onkel bor på Fanø (ud for Esbjerg ) - det tager kun 10-15 min med færgen som sejler et par gange i timen. Så det er jo ikke fordi det tager lang tid at komme til fastlandet, men nej! Ikke noget for mig! Når det er lavvandet er det kun en lille "færge"/båd der kan sejle, dvs man ikke kan få sin bil med. Og når det er højvande når vandet et godt stykke ind på øen! (så den er endnu mindre)

Er godt tilfreds med at bo på den store halvø

Hehe, har selv arbejdet på fanø, da jeg var 17-18 år og syntes det var super hyggeligt, kommer fra esbjerg, men gider simpelthen ikke byen, så derfor har jeg da overvejet at flytte ud på en ø, få mennesker og lige det man skal bruge ved hånden, men det er rigtig nok at man er lidt fanget når der er lavvande... men at bo på en ø resten af mit liv, ja det kunne jeg nok heller ikke, men for en 5-10 års periode der kunne jeg godt, mens min datter går i folkeskole ville det være passende.. 

Anmeld

1. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror man skal være indstillet på ø-livet, hvis man skal vælge det. Jeg ville syntes det var skønt på den ene side og på den anden side, ville jeg føle mig bundet, fordi jeg skulle have en færge eller en båd eller noget, når jeg skulle på fastlandet.

MEN - jeg har jo valgt at bo på landet og det syntes jeg er helt vildt fedt...

Anmeld

1. maj 2010

N&J

Zafir skriver:

Jeg tror man skal være indstillet på ø-livet, hvis man skal vælge det. Jeg ville syntes det var skønt på den ene side og på den anden side, ville jeg føle mig bundet, fordi jeg skulle have en færge eller en båd eller noget, når jeg skulle på fastlandet.

MEN - jeg har jo valgt at bo på landet og det syntes jeg er helt vildt fedt...

hehe, jeg ville aldrig kunne bo på landet, altså elsker grønne omgivelser, men skal bare have mennesker lige i nærheden, naboer er hyggelige, men tænker at en ø som bornholm fx er alligevel ret stor og stadig sådan lidt landsbysamfund, og mens min datter vokser op, så er det lidt den tryghed jeg gerne vil omgive hende med, som jeg selv følte jeg havde da jeg voksede op, men som jeg ikke føler jeg kan give hende hverken i Esbjerg eller København (bare min personlige mening for mit liv, hvis nogen skulle føle sig truffet) men tænker også om man ville føle sig bundet, da man fysisk er tvunget til at være afhængig af en færge (som i øvrigt var noget af det jeg syntes var mest hyggelig, når vi skulle til kbh da jeg var yngre, elskede den færgetur, og det samme da jeg arbejde på fanø)

Anmeld

1. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
N&J skriver:

hehe, jeg ville aldrig kunne bo på landet, altså elsker grønne omgivelser, men skal bare have mennesker lige i nærheden, naboer er hyggelige, men tænker at en ø som bornholm fx er alligevel ret stor og stadig sådan lidt landsbysamfund, og mens min datter vokser op, så er det lidt den tryghed jeg gerne vil omgive hende med, som jeg selv følte jeg havde da jeg voksede op, men som jeg ikke føler jeg kan give hende hverken i Esbjerg eller København (bare min personlige mening for mit liv, hvis nogen skulle føle sig truffet) men tænker også om man ville føle sig bundet, da man fysisk er tvunget til at være afhængig af en færge (som i øvrigt var noget af det jeg syntes var mest hyggelig, når vi skulle til kbh da jeg var yngre, elskede den færgetur, og det samme da jeg arbejde på fanø)

Jeg har aldrig haft så meget socialt med mine omgivelser, som jeg har efter vi flyttede på landet, selvom vores 'naboer' ikke bor lige inde vedsiden af, men den tætteste 500 meter væk

Jeg er vokset op i københavn. Stenbroen. Københavns kommune. 15 min på cykel fra Rådhuspladsen

Jeg syns faktisk det var kanon at vokse op i københavn. Og jeg elsker min hjemstavn, eller hvad man kalder det Til jeg var 23 år, mente jeg at det ypperligste man kunne opnå i livet fra et KBH K postnummer. PÅ det tidspunkt boede jeg 2000F CENTRAL. Frb rådhusplads. Havde alt jeg kunne ønske mig udenfor døren og en billig andelslejlighed.

Men en dag... Så vågnede jeg op og tænkte: HVAD FUCK LAVER JEG HER? Jeg følte ikke jeg kunne trække vejret mere. Jeg havde det virkelig skidt med københavn. Folk var sure og stressede og jeg følte mig mast. Så luftede jeg det for min kæreste (altså min mand nu jo) at jeg syntes vi skulle flytte og han sagde først at jeg var tosset hehe... Men 4 mrd efter var vi flyttet

Det er seriøst det bedste jeg har gjort nogensinde. Det er så dejligt. Det er mit paradis, selvom det er noget værre rod. Selvom at vi aldrig kommer til at blvie færdige, der vil altid være noget at rive i, med et gammelt hus.

Vi har 80 km til rådhuspladsen i kbh og omkring 80 km til alle vores familier. Vi har 5 min på gå ben til stranden. 8 km til verdens fedeste skov-strand og den dejligste skov, som er forholdsvis u-opdaget på sjælland, for ikke Odsinge Vi har det HELE... Skole, børnehave, kanon dejlige mennesker overalt i 'nabolaget'.

Så jeg flytter aldirg tilbage til kbh. Jeg bruger kbh, men skal HJEM igen. Jeg har fået udviddet min verden til HELE Danmark, fra at være indenfor voldene i kbh. Roskilde kunne ligesågodt ligge på månen. Ballerup var virkelig på landet.

Nu er hele danmark mit hjem og jeg bor i danmarks navle, hvis du sætter en passer på mit hjem og tager bornholm med

Det er SÅ fantastisk. Alle skulle prøve det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.