Hvordan kommer man af med hård hud på fødderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.884 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. april 2010

Mira0911

Jeg har prøvet utallige fodbad, uden held... Men alligevel håbet at det hjalp...

Jeg filer fødderne hver dag, for at få det hårde hud af... Tager adskillige fodbad i håb om at det hjælper og med forskellige ting fra Matas...

Nogen siger jeg skal tage et fodbad med vand, groft salt og bagepulver... ?

Lyder ikke særlig rart... VIrker det? Nogen som har prøvet det?

Håber der er nogen som har nogen gode råd til fodbad osv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

N&J

Det eneste der har virket for mig er, at gå barfodet i de der billige ballerinaer (eller bare sko) og så bruge fodpudder, mine fødder lugter slet ikke og efter sådan en sommer var de guddommelige bløde og jeg har altid haft meget hård hud på fødderne, det er faktisk først nu det er ved at være lidt slemt igen, og ja lige om lidt er det sommertid igen, så bliver de dejlig bløde igen.. 

Anmeld

30. april 2010

morNov2010

Det værste du kan gøre er faktisk at file fødder hver eneste dag.

Jeg har også lidt rigtig meget af det (virkelig meget faktisk).

Mit bedste råd til dig er... brug 300-400 ca. hver 6.-8. uge på en god fodterapeut. Ikke en kosmetolog, men en fodterapeut. Hun fik bugt med mit problem på 3 gange, og sålænge jeg kommer jævnligt (nu hver 2-3 måned) så ser mine fødder pæne ud.

Kh Mette, 12+3

Anmeld

30. april 2010

Liljesilas

Snakkede med en fra Matas en dag, og hun sagde at man ikke måtte file sine fødder hver dag - og slet ikke helt ned. Man må ikke file fødderne helt ned, da det hårde hud kommer igen meget hurtigt så. Ellers sagde hun at det ville være godt at smøre dem ind i fodcrem dagligt, det holder også det hårde hud på afstand

Anmeld

30. april 2010

Kvindemin

MoarJ skriver:

Jeg har prøvet utallige fodbad, uden held... Men alligevel håbet at det hjalp...

Jeg filer fødderne hver dag, for at få det hårde hud af... Tager adskillige fodbad i håb om at det hjælper og med forskellige ting fra Matas...

Jeg er fodterapeut, så du kommer bare lige herop min ven
200 kr.

Vh

Anmeld

30. april 2010

Mira0911

Chritinap skriver:

Jeg er fodterapeut, så du kommer bare lige herop min ven
200 kr.

Vh

Ih hvor herligt... Tak skal du have.... Det ville være rigtig skønt....

Så må vi lige finde en dag der passer os begge...

Anmeld

30. april 2010

Kvindemin

MoarJ skriver:

Ih hvor herligt... Tak skal du have.... Det ville være rigtig skønt....

Så må vi lige finde en dag der passer os begge...

Ja det gør vi bare, du ved hvor jeg bor.
Så skriv bare et brev, så for du mit nr.

Anmeld

30. april 2010

Mira0911

Chritinap skriver:

Ja det gør vi bare, du ved hvor jeg bor.
Så skriv bare et brev, så for du mit nr.

Det siger vi bare...

Anmeld

1. maj 2010

Halbschön

MoarJ skriver:

Hej søde..

Jeg er lige netop nu igang med en af mine sidste praktikker på studiet, hvor jeg er på en sygeplejeklinik, hvor vi laver sårbehandling, udleverer medicin osv..

Vi har med rigtig mange fødder at gøre, og den anden dag lærte jeg at man IKKE må file fødderne tit. For det får fødderne til at danne mere hård hud...

Når du er i bad så brug en neglebørste og gi fødderne en omgang med den... Og hvis du har revner og meget tør hud på hælene så er salven INOTYOL super god at smøre på... Det er en zink-salve med tjære i, og den kan købes på apoteket i håndkøb..

Og som de andre skriver, så er det rigtig godt at gi sig selv den forkælelse med fodterapeut af og til ;-)

Knus(hmm, skal da vist selv ha gjort noget ved de fødder snart;-) )

Anmeld

1. maj 2010

Tulle28

Forær dig selv et besøg hos en fodklinik, det koster 300-400 kroner og pengene er såååå godt givet ud. Det er nemt at vedligeholde fusserne bagefter. Jeg gør det at jeg filer dem med en fodfil ca. 1 gang om ugen, efter jeg har dyrket sport og været i bad og de er varme... Synes det er nemt at holde dem pæne på den måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.