Hvordan startede jeres fødsel/fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. april 2010

linemus

Jeg håber, det er i orden, jeg spammer jer med mine gravide spørgsmål, men jeg vil bare hellere høre det fra jer end en flok jeg ikke kender.

Nu er jeg lige 39 uger henne. Én uge til termin. Så må den faktisk bare gerne komme Jeg tænker rigtig meget på fødslen og er både spændt på og skræmt over, hvordan det mon kommer til at gå. Og især hvordan det skal starte. Nu har jeg haft plukveer hver eftermiddag/aften, når jeg slapper af, de sidste to uger, så dem giver jeg ikke så meget for, men hvordan mon det bliver, når det er alvor?

Vil I ikke fortælle, hvordan jeres fødsel/fødsler startede?

Min første fødsel startede med plukveer dagen før, der trak om i ryggen. Det fortsatte hele natten og blev til veer. Snakkede med jordemoderen næste morgen, og så blev han født til aften. Stille og roligt. Denne gang siger alle de kloge, at det kommer til at gå meget hurtigere, så jeg håber, jeg når at opdage det

Knus Line - med kun babytanker i hovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Tut

Jeg er ikke til meget hjælp da jeg fik sat begge mine fødsler i gang.

Noah 41+0 og Nana 38+5. (fik taget vandet begge gange)

Men jeg vil da krydse fingre for at der snart sker noget hos dig.

Knus

Anmeld

30. april 2010

..

Begge mine er startet med at vandet er gået. Ved Smilla var det midt om natten at jeg skulle op og tisse og så gik vandet, ved mikas var vi lige kommet i seng og da jeg vendte mig hørte jeg et "pop" og så gik vandet.

Det er nu dejlig nemt når vandet går, så ved man da at det ikke går i sig selv igen

Håber du får en dejlig fødsel, glæder mig til at læse om det.

Anmeld

30. april 2010

Lise

Med Simon startede det med ondt i lænden, som varede en hel aften. Havde meget milde veer on/off, som var så milde at jeg først efter fødslen kom til at tænke på dem. Og så gik vandet - og SÅ kom veerne bragende..og otte timer senere kom Simon.

Med Casper startede det med bidende regelmæssige plukkeveer dagen før, som gik i sig selv i løbet af aftenen. Og næste tidlig morgen startede veerne meget mildt - og fortsatte sådan i ca seks timer hvor jeg kun udvidede mig én sølle cm. Da veerne først slog sig løs tog det kun 1½ time fra 3 cm til fødsel.

Glæder mig til at høre hvordan det går med dig

Anmeld

30. april 2010

Muffinmus

begge mine er startet med vilde plukveer hele dagen i flere uger.

Så har jeg fået diare og så er det startet for alvor.

Williams startede med diare om aftenen og om morgenen, TIDLIGT, kl 3.30 vågnede jeg af veerne.

Med Tor havde jeg diare om aftenen kl 21 og 1-2 timer efter fik jeg veer og vandet gik med tegnblødning, det hele stort set på en gang.

Anmeld

30. april 2010

Stumpen

Begge mine er startet ved igangsættelse..

Mathilde blev jeg sat i gang 41+5.. Fødte 42+0.. Veer i ca 7 timer.. På fg i 5 timer inden hun kom ud

Victoria blev jeg sat i gang 42+0.. Fødte 42+3.. Veer i ca 5½ time.. På fg i 1 time inden hun kom ud..

Anmeld

30. april 2010

Siber

Jeg er hellere ikke til megen hjælp, da begge mine er PKS, så det var en dato!

Men ville da bare lige ønske dig pøj pøj

Knus og tanker fra Siber

Anmeld

30. april 2010

linemus

Ih tak, det er faktisk hel vild spændende læsning, når det er lige op over for en selv

Anmeld

30. april 2010

Kaufie

Jeg havde ikke haft nogen tegn - plukveer eller noget - men var 41+0 da første ve kom 00.10. De blev ret hurtigt regelmæssige - og jeg løb på toilettet hver 10 min tror jeg....

Kl 1.30 ringede vi til fødegange, der bad mig slappe af, få lidt at spise og tage et bad - der ville nok gå laaang tid når jeg nu var førstegangs og kun havde haft veer 1½ time....

Kl 3 turde vi ikke vente mere og kørte derind - jeg var så 8 cm udvidet. Kl 4 prikkede JM hul på hinden, så vandet kom ud og så kom presseveerne. William blev født 4.25.

Så næste gang skal jeg komme såsnart jeg mærker første ve. Det er da til at forholde sig til.

Held og lykke - og så lige en ordentlig sky vestøv til Hou!

Anmeld

1. maj 2010

Kristina V

Ved Karoline gik vandet kl 4 om natten, og 27 timer efter kom hun til verden.

Med Alexander synes jeg at jeg havde det underlig om morgenen, ringede til en veninde kl 10, som måske mente det kunne være veer. Så kom de ellers så småt. Kl. 16.29 var han ude Det gik rigtig rigtig stærkt anden gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.