Barselsdagpenge og det Kafka'ske helvede!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

UPDATE:

JEG VANDT!!!!!

Jeg har nu været nede på dagpengekontoret og mødt min sagsbehandler face to face. Hun  ringede nemlig i morges og det viste sig at den oplysningsseddel jeg har i stedet for en ansættelseskontrakt var nok til "over-rule" de oplysninger mit lønkontor har sendt om at jeg er ansat som vikar/løsarbejder - hvilket kan fortolkes, men bottom line er at JEG FÅR SGU PENGENE!!!! Hun mente at man jo ikke "rigtigt kunne kalde mig vikar... jeg var jo nærmere projektansat..." så nu har hun bekræftet at jeg får pengene får april måned på onsdagen inden Kristi Himmelfartsdag  og fremover den sidste torsdag i måneden... Jeg får udbetalt hvad der svarer til gennemsnittet af timer de sidste 13 uger op til barsel x 101,62 kr i timen -  '

JEG ER SÅ FUCKING STOLT!!!! Jeg vandt sgu!!! Jeg havde ret fra starten og kæmpede og vandt!!! JUUUHUUUUU!!!!!

Tusind tak for støtten piger!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Sådan Det er en dejlig nyhed

Anmeld

29. april 2010

Tullebobs

Sådan! Godt gået - men det er da utroligt at det skal være så besværligt. De der kommunale sagbehandlere er ski for viderekommende - tror man skal være en sur nærig kost for at sidde på den pind. Man skulle tro at de var provisionslønnede efter hvor dårligt og nedladende de kan behandle andre mennesker. Jeg er sikker på, at de møder mange spassere i deres arbejde, og derfor kan jeg ikke forstå, at de ikke bare nyder, når der dukker venlige mennesker med relative lette forspørgsler op. De elsker konflikter, gør de!

Så kan du koncentre dig om at bringe lillen til verden nu...

Kh Trine

Anmeld

29. april 2010

MariaJ

Fantastisk . Godt gået og godt du fulgte sagen til dørs. Du er godt nok blevet behandlet mærkeligt, men fornuften vandt altså til sidst. Så er det bare om at komme i gang med at føde.

Maria

Anmeld

29. april 2010

Skouboe

Rosa skriver:

UPDATE:

JEG VANDT!!!!!

Jeg har nu været nede på dagpengekontoret og mødt min sagsbehandler face to face. Hun  ringede nemlig i morges og det viste sig at den oplysningsseddel jeg har i stedet for en ansættelseskontrakt var nok til "over-rule" de oplysninger mit lønkontor har sendt om at jeg er ansat som vikar/løsarbejder - hvilket kan fortolkes, men bottom line er at JEG FÅR SGU PENGENE!!!! Hun mente at man jo ikke "rigtigt kunne kalde mig vikar... jeg var jo nærmere projektansat..." så nu har hun bekræftet at jeg får pengene får april måned på onsdagen inden Kristi Himmelfartsdag  og fremover den sidste torsdag i måneden... Jeg får udbetalt hvad der svarer til gennemsnittet af timer de sidste 13 uger op til barsel x 101,62 kr i timen -  '

JEG ER SÅ FUCKING STOLT!!!! Jeg vandt sgu!!! Jeg havde ret fra starten og kæmpede og vandt!!! JUUUHUUUUU!!!!!

Fantastisk - tillykke med det

Og nu hvor det er på plads...

KAN DU SÅ KOMME I GANG MED DET FØDERI DER!! 

- vi kan jo ikke blive ved med at gå og vente på dig...

Anmeld

29. april 2010

oo

ja jeg vil også sige, at ham Jonathan nok bare har ventet på at finanserne gik i orden inden han ville komme ud - han er nok en dyr herre, ham du bærer rundt på

tillykke med at du IKKE endte som K

Anmeld

29. april 2010

Ranarupta

Rosa skriver:

UPDATE:

JEG VANDT!!!!!

JA JA JAAAAAAA!! 
Hvor er det bare fedt! Og skidegodt, at du ikke gav op!

Anmeld

29. april 2010

MM1987

Tillykke med det... Dejligt det lykkedes, men også lidt vildt at man skal stå og nærmest være på vej til at føde og så skal kæmpe sig til sin ret...

Nu mangler vi bare Jonathan - måske han kommer nu hvor han ved alt er klart - jeg håber...

Anmeld

29. april 2010

lululupo

wiii huuuu dejligt..... TILLYKKE

Anmeld

29. april 2010

Michala

Rosa skriver:

UPDATE:

JEG VANDT!!!!!

Først stort tillykke med at du vandt!!

Skulle ellers lige til at bitche lidt sammen med dig - men min sagsbehandler er åbenbart værre. Mit første afsalg faldt på at jeg var løsarbejder (at jeg har fri mellem vagterne - undskyld, har alle ikke det?) og at jeg ikke var medlem af en A-kasse (selvom det står med stor skrift at det behøver man ikke!)

Jeg klagede, men da de stadig ikke ville give mig ret er sagen endt i beskæftigelsesankenævnet. Her fik jeg sagsindsigt i dét sagsbehandleren har sendt til dem, hvor hun har ringet den person op, som har underskrevet min (fuldt gyldige) kontrakt. Han sagde så, at jeg ikke burde have haft den kontrakt og har sendt sagsbehandleren et brev om at jeg er løsarbejder. Men alle med over 8 timer har ret til en kontrakt (og det har jeg jo haft siden jeg kan søge barselsdagpenge). Så er noget pjat at sagsbehandleren snakker med ham uden om mig, da han sidder et helt andet sted i landet og ikke kender mine arbejdstimer.

Ikke noget man gider kæmpe med, når man har en nyfødt i armene, og nu kan der gå 3-5 måneder før beskæftigelsesankenævnet afgør min sag!

Undskyld mit lange indlæg - skulle lige ud med min frustration, men håber at du nu føler dig heldig over at du trods alt vandt din sag hurtigt i forhold til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.