Barselsdagpenge og det Kafka'ske helvede!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.859 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er RASENDE!!!! Jeg slås og slås mod den lortekommune om at de skal give mig de barselsdagpenge jeg har RET til!

Kan det måske passe at man kun kan være ansat som enten fastansat eller vikar/løsarbejder og er man fastansat skal arbejdsgiveren betale for ens barsel - er man vikar/løsarbejder har man automatisk ingen ret til barselsdagpenge fra kommunen - HVORNÅR FANDEN ER MAN SÅ BERETTIGET TIL DE PENGE?
I Studenterrådgivningens pjece fremgår det klart og tydeligt at blot man opfylder kravene om 120 timers arbejde de sidste 13 uger op til barsel så har man ret til pengene udregnet som et gennemsnit af den løn man har tjent... Men den regel skider min idiotkælling af en sagsbehandler på. Hun er "out of office" en time før hendes officielle telefontid slutter, jeg lægger beskeder men hun ringer ikke tilbage og da jeg 2 timer efter ringer på deres akutnummer er hun på vej ud af døren og har ikke tid til at snakke med mig... Hun vil ringe i morgen - yeah right, GRRRRRR!!!!

Jeg ringede op igen 20 minutter efter og forlangte at få nogle svar af en eller anden. Jeg er 3 dage over tid - jeg har ikke TID til at vente!!! Nu har jeg fået lovning på at en anden sagsbehandler ringer mig op. Vente vente vente...
Det her er så 5. etape i det mest latterlige Kafka'ske forløb nogensinde!
Jeg har lyst til at lægge mig til at tudbrøle - det er bare så urefærdigt at jeg 40+3 skal slås med den ene møgsure kommunalt ansatte udbrændte skrankepave efter den anden 
Nu venter jeg så på at afdelingslederen får tid til at ringe tilbage til mig og så må jeg prøve at falde til ro så jeg ikke rabler løs men er kortfattet og præcis og saglig at høre på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Ansemusen

Som du dog kan sige det Rosa  Sikke nogle gedigene idioter! Forstår slet ikke at de må gøre sådan, når du opfylder kravene, som står i en simpel pjece! Og forstår SLET ikke hvorfor damen ikke bare siger 'Fint! Du opfylder kravene og får pengene!' Det er jo ikke af egen lomme hun skal poste ud, hun skal ikke andet end at sige  og så sker resten mere eller mindre automatisk! SÅ jeg forstår simpekthen ingenting i denne sag  Lidt for magtliderlig måske, hvem ved...

Håber du vinder, andet vil næsten ikke være til at bære! Både fordi din økonomi vil blive EKSTREMT stram og fordi du for pokker har gjort dig fortjent til de penge, som enhver anden som har været på arbejdsmarkedet i en vis periode! Jeg ville true med bål og brand, kontant, BT osv. Måske det ville hjælpe damen lidt på geled...

Anmeld

28. april 2010

lululupo

puhhhhh hvad blev det til......?

Anmeld

28. april 2010

Svei

Velkommen til systemet som bare er sådan....hver gang, altid....

Anmeld

28. april 2010

Low

Jeg ved desværre intet om det men jeg sender lige noget ve-støv som du kan sunde dig på . Måske hjælper det

Anmeld

28. april 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Ejj hvor krydser jeg bare fingere for dig.. 

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

28. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Fik du luft? Sikke da en smat-noget!! Håber du får noget hjælp af en mere fornuftig

Anmeld

28. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej piger. Tusind tak for jeres sympati og støtte - det har man sgu brug for!

Jeg er stadig rigtig tosset. Sidste nye udvikling er at nr. 2 møgk... *host-host*  - dame - heller ikke ville hjælpe mig da det jo var hendes kollega der havde sagen og hun havde selv hørt hende sige at hun ville inge tilbage til mig i morgen. Så bad jeg om at blive sendt videre til deres overordnede fordi jeg med 3 dage over terminen ikke har tid til at vente på at hun måske-måske ikke ringer tilbage. Hun, deres afdelingsleder, var til gengæld rigtig sød og imødekommende og lyttede og tog det seriøst - men vidste desværre heller ikke hvordn reglerne skulle fortolkes... Hun ville tage en snak med min sagsbehandler i morgen og komme til  bunds i sagen og lovede højt og helligt at ringe tilbage.... Såh øh... Jeg er egentlig ikke videre - men jeg kan da håbe at hun selv kan se det fornuftige i det jeg sagde...

Heldigvis har jeg verdens dejligste kæreste som trøstede mig og lovede at hjælpe økonomisk hvis de ikke vil give sig.

Hvis jeg har overskud til det og de melder tilbage at de stadig ikke vil give mig de penge så truer jeg dem sgu som den kloge og dejlige Ansemus siger med bål og brand og BT og tropper op dernede in person med min 2 meter høje svensker og min supervelformulerede moar i baglommen!!! 

Anmeld

28. april 2010

lululupo

Rosa skriver:

Hej piger. Tusind tak for jeres sympati og støtte - det har man sgu brug for!

Jeg er stadig rigtig tosset. Sidste nye udvikling er at nr. 2 møgk... *host-host*  - dame - heller ikke ville hjælpe mig da det jo var hendes kollega der havde sagen og hun havde selv hørt hende sige at hun ville inge tilbage til mig i morgen. Så bad jeg om at blive sendt videre til deres overordnede fordi jeg med 3 dage over terminen ikke har tid til at vente på at hun måske-måske ikke ringer tilbage. Hun, deres afdelingsleder, var til gengæld rigtig sød og imødekommende og lyttede og tog det seriøst - men vidste desværre heller ikke hvordn reglerne skulle fortolkes... Hun ville tage en snak med min sagsbehandler i morgen og komme til  bunds i sagen og lovede højt og helligt at ringe tilbage.... Såh øh... Jeg er egentlig ikke videre - men jeg kan da håbe at hun selv kan se det fornuftige i det jeg sagde...

Heldigvis har jeg verdens dejligste kæreste som trøstede mig og lovede at hjælpe økonomisk hvis de ikke vil give sig.

Hvis jeg har overskud til det og de melder tilbage at de stadig ikke vil give mig de penge så truer jeg dem sgu som den kloge og dejlige Ansemus siger med bål og brand og BT og tropper op dernede in person med min 2 meter høje svensker og min supervelformulerede moar i baglommen!!! 

Hold da op det trækker ud......  kan s.. godt forstå du er gal.....

Anmeld

28. april 2010

dorthemus

FUCK nogle inkompetente idioter  Og så i din tilstand...håber sgu´ at du tager din mor og svenskemanden  med næste gang, så du ikke skal klare det alene.

til dig...+ vestøv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.