Uge 42 - Ve-støv ønskes tak! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

smokin

Mette. skriver:

Hej piger

Lige et mavebillede som forhåbentligt snart bliver det sidste! Jeg er i dag 41+0, og hold da op hvor er jeg utålmodig! Selvom jeg ikke har ondt nogen steder eller er specielt besværet, er det bare ikke sjovt at vente mere, når man meget hellere vil holde hende i armene ..

Jeg ønsker mig ve-støv tak!

hvor er du flooot

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Sara.

Mette. skriver:

Mange tak for ve-støv alle sammen Jeg håber det kan have en effekt, for ligemeget hvor mange gange jeg løber op og ned fra 4.sal, cykler eller hopper, hjælper det intet! Hun har det vidst for godt derinde..

Heller intet hjalp her....

Tror baby kommer når baby vil lige meget hvor meget man løber op og ned af trapper, sex osv....

Men inden længe har du baby ude ved dig

Knus fra Sara, som fødte Nor d.7 april uge 41 + 5

Anmeld

28. april 2010

MariaJ

Mette. skriver:

Mange tak - og ve-støv tilbage til dig .. Du er jo så langt som mig..

Jeg synes også uge 41 var okay, - og hver dag stiller man sig tålmodig med at det nok bliver snart.. Men du har helt ret - jeg synes slet ikke det er sjovt at gå ind i 42! Jeg har fået besked på jeg først må ringe og snakke med dem om igangsættelse næste onsdag, når jeg er fulde 42 uger henne Jeg synes der er alt for lang tid til, og jeg ville også ønske det går i gang af sig selv..

Har du fået tilbud om igangsættelse og evt. hvornår?

Jeg var til det de kaldte en overtidskontrol i går da jeg var 41+0. Det var et supergrundigt check på at alt var vel med mig og baby (incl scanning af babys størrelse, mængden af fostervand, at moderkagen fungerer osv), og da det var det fik jeg selv lov at vælge om jeg ville sættes i gang nu eller vente en uge. Jeg valgte at vente for jeg vil også helst at det går i gang af sig selv, og da at så fint ud og jeg ikke selv er specielt besværet mente lægen ikke at der var nogen medicinsk grund til igangsætning nu. Jeg fik tilbudt hindeløsning, men det takkede jeg nej til fordi jeg har hørt fra andre at det gør superondt, og var bare for meget en kylling til at tage imod det. Vi takkede til gengæld ja til en ekstra kontrol på fredag for at checke at alt er ok, og så sætter de altså i gang senest tirsdag i næste uge, når jeg er 42+0, hvis det ikke er sket af sig selv inden. Lidt vildt at du først skal tage kontakt på det tidspunkt.

Jeg  for at vi begge for babyerne ud af os selv i løbet af den næste uge. Jeg ved ikke hvorfor, men det med igangsætning føles bare lidt som et nederlag synes jeg. Selvfølgelig dumt, for baby skal jo ud, men hvor ønsker jeg bare at min krop selv kan finde ud af det.

Maria

Anmeld

28. april 2010

NinaNymannMadsen

puster en masse vestøv afsted til dig. og krydser fingre for den bette snart kommer til verden og ser dagens lys.

stort her fra

Anmeld

28. april 2010

Mette.

Zette skriver:

hvor er du flooot

hvor er du sød, mange tak 

Anmeld

28. april 2010

Mette.

lærkes_mor skriver:

Heller intet hjalp her....

Tror baby kommer når baby vil lige meget hvor meget man løber op og ned af trapper, sex osv....

Men inden længe har du baby ude ved dig

Knus fra Sara, som fødte Nor d.7 april uge 41 + 5

Ja, jeg har også snart overbevidst mig selv om at det ikke hjælper noget som helst.. De kommer vidst lige præcis når det passer dem..

Men der er jo også en hel uge mere at løbe på, så jeg krydser fingre for hun snart forstår at komme ud selv Du må have været godt utålmodig, når man skal gå så langt over..

Anmeld

28. april 2010

Mette.

MariaJ skriver:

Jeg var til det de kaldte en overtidskontrol i går da jeg var 41+0. Det var et supergrundigt check på at alt var vel med mig og baby (incl scanning af babys størrelse, mængden af fostervand, at moderkagen fungerer osv), og da det var det fik jeg selv lov at vælge om jeg ville sættes i gang nu eller vente en uge. Jeg valgte at vente for jeg vil også helst at det går i gang af sig selv, og da at så fint ud og jeg ikke selv er specielt besværet mente lægen ikke at der var nogen medicinsk grund til igangsætning nu. Jeg fik tilbudt hindeløsning, men det takkede jeg nej til fordi jeg har hørt fra andre at det gør superondt, og var bare for meget en kylling til at tage imod det. Vi takkede til gengæld ja til en ekstra kontrol på fredag for at checke at alt er ok, og så sætter de altså i gang senest tirsdag i næste uge, når jeg er 42+0, hvis det ikke er sket af sig selv inden. Lidt vildt at du først skal tage kontakt på det tidspunkt.

Jeg  for at vi begge for babyerne ud af os selv i løbet af den næste uge. Jeg ved ikke hvorfor, men det med igangsætning føles bare lidt som et nederlag synes jeg. Selvfølgelig dumt, for baby skal jo ud, men hvor ønsker jeg bare at min krop selv kan finde ud af det.

Maria

Det er jeg slet ikke blevet tilbudt Jeg var til jordemoder da jeg var 39+4, og siden da har jeg ikke fået tilbudt andet end jeg må ringe når jeg er 42+0..

Jeg føler præcis som dig, at igangsættelse vil være lidt et nederlag. Jeg ved egentligt heller ikke rigtigt hvorfår, men det er jo bare ikke naturligt og det synes jeg ligesom det skal være.. - Og det kan da ikke passe de små stædige væsner ikke bare kan se at komme ud af sig selv !

Hvor stor skønnede de baby til at være i går så? Men hvor dejligt alt er som det skal være.. Måske de bare har brug for at være derinde lidt ekstra, selvom det ikke ligefrem er det vi ønsker mest.

Da jeg var til det sidste jordemoder besøg sagde hun 3600-3700 gram, så jeg synes også virkelig hun skulle til at komme ud, inden hun bliver større endnu.

Jeg krydser også for vi begge får dem ud inden længe! Men ja, om ikke andet bliver de da drevet ud om en uges tid ..

Anmeld

28. april 2010

MariaJ

Mette. skriver:

Det er jeg slet ikke blevet tilbudt Jeg var til jordemoder da jeg var 39+4, og siden da har jeg ikke fået tilbudt andet end jeg må ringe når jeg er 42+0..

Jeg føler præcis som dig, at igangsættelse vil være lidt et nederlag. Jeg ved egentligt heller ikke rigtigt hvorfår, men det er jo bare ikke naturligt og det synes jeg ligesom det skal være.. - Og det kan da ikke passe de små stædige væsner ikke bare kan se at komme ud af sig selv !

Hvor stor skønnede de baby til at være i går så? Men hvor dejligt alt er som det skal være.. Måske de bare har brug for at være derinde lidt ekstra, selvom det ikke ligefrem er det vi ønsker mest.

Da jeg var til det sidste jordemoder besøg sagde hun 3600-3700 gram, så jeg synes også virkelig hun skulle til at komme ud, inden hun bliver større endnu.

Jeg krydser også for vi begge får dem ud inden længe! Men ja, om ikke andet bliver de da drevet ud om en uges tid ..

Baby blev vurderet til ca 3800 -3900 g i går. Det var åbentbart kun 1% over gennemsnitsvægt på det her tidspunkt, så vel helt normalt, men jeg synes jo også godt den må komme ud før den bliver alt for kæmpestor

Ellers syntes jeg egentlig også det var lidt godt at få sat en "slutdato" på, selvom jeg håber det sker af sig selv inden da. Det er jo til at se en ende på, når man ved de bliver drevet ud om senest en uge. Jeg talte med en veninde for nylig der var gået tre uger over tiden, og jeg var lidt bange for at de også kunne finde på at lade mig gå i al evighed med baby i maven (var dog hverken samme sygehus eller samme land for den sags skyld, så egentlig ingen grund til at tro det). Men det ville de altså heldigvis ikke. Jeg tror nok at igangsætning alligevel vil føles som det bedre alternativ, hvis der stadig ikke er sket noget på tirsdag.

Jeg glemte forresten helt at kommentere din fine mave i de andre svar i denne tråd Hvor er den bare flot . Jeg ligner mere og mere et hængebugsvin for hver dag der går .

Anmeld

28. april 2010

Mette.

MariaJ skriver:

Baby blev vurderet til ca 3800 -3900 g i går. Det var åbentbart kun 1% over gennemsnitsvægt på det her tidspunkt, så vel helt normalt, men jeg synes jo også godt den må komme ud før den bliver alt for kæmpestor

Ellers syntes jeg egentlig også det var lidt godt at få sat en "slutdato" på, selvom jeg håber det sker af sig selv inden da. Det er jo til at se en ende på, når man ved de bliver drevet ud om senest en uge. Jeg talte med en veninde for nylig der var gået tre uger over tiden, og jeg var lidt bange for at de også kunne finde på at lade mig gå i al evighed med baby i maven (var dog hverken samme sygehus eller samme land for den sags skyld, så egentlig ingen grund til at tro det). Men det ville de altså heldigvis ikke. Jeg tror nok at igangsætning alligevel vil føles som det bedre alternativ, hvis der stadig ikke er sket noget på tirsdag.

Jeg glemte forresten helt at kommentere din fine mave i de andre svar i denne tråd Hvor er den bare flot . Jeg ligner mere og mere et hængebugsvin for hver dag der går .

Okay, det må også efterhånden være den størrelse hun har indeni min mave, eftersom det er en god uge siden, de sagde 3600 gram.. Jeg synes de 4 kg er mere end rigeligt, så de kunne egentligt godt begge to se at komme ud nu !

Men du har ret - hvis det ikke kan være anderledes så er igangsættelse bedre end at skulle vente endnu længere. Jeg tror simpelthen ikke jeg kan holde ud at gå mere end den her uge, så det er vidst godt der er en dato for det. Vi må bare håbe, at hvis det overhovedet kommer så langt, det alligevel kommer til at gå hurtigt og som hvis det selv var startet..

Og mange tak for komplimentet Jeg undre mig over den stadig sidder helt deroppe, men det vil min mave åbenbart bare gerne gøre.. Jeg synes som du siger man føler sig mere og mere usexet for hver dag der går, men sådan er utålmodighende vidst bare..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.