MariaJ skriver:
Jeg var til det de kaldte en overtidskontrol i går da jeg var 41+0. Det var et supergrundigt check på at alt var vel med mig og baby (incl scanning af babys størrelse, mængden af fostervand, at moderkagen fungerer osv), og da det var det fik jeg selv lov at vælge om jeg ville sættes i gang nu eller vente en uge. Jeg valgte at vente for jeg vil også helst at det går i gang af sig selv, og da at så fint ud og jeg ikke selv er specielt besværet mente lægen ikke at der var nogen medicinsk grund til igangsætning nu. Jeg fik tilbudt hindeløsning, men det takkede jeg nej til fordi jeg har hørt fra andre at det gør superondt, og var bare for meget en kylling til at tage imod det. Vi takkede til gengæld ja til en ekstra kontrol på fredag for at checke at alt er ok, og så sætter de altså i gang senest tirsdag i næste uge, når jeg er 42+0, hvis det ikke er sket af sig selv inden. Lidt vildt at du først skal tage kontakt på det tidspunkt.
Jeg
for at vi begge for babyerne ud af os selv i løbet af den næste uge. Jeg ved ikke hvorfor, men det med igangsætning føles bare lidt som et nederlag synes jeg. Selvfølgelig dumt, for baby skal jo ud, men hvor ønsker jeg bare at min krop selv kan finde ud af det.

Maria
Det er jeg slet ikke blevet tilbudt
Jeg var til jordemoder da jeg var 39+4, og siden da har jeg ikke fået tilbudt andet end jeg må ringe når jeg er 42+0..
Jeg føler præcis som dig, at igangsættelse vil være lidt et nederlag. Jeg ved egentligt heller ikke rigtigt hvorfår, men det er jo bare ikke naturligt og det synes jeg ligesom det skal være.. - Og det kan da ikke passe de små stædige væsner ikke bare kan se at komme ud af sig selv
!
Hvor stor skønnede de baby til at være i går så? Men hvor dejligt alt er som det skal være.. Måske de bare har brug for at være derinde lidt ekstra, selvom det ikke ligefrem er det vi ønsker mest.
Da jeg var til det sidste jordemoder besøg sagde hun 3600-3700 gram, så jeg synes også virkelig hun skulle til at komme ud, inden hun bliver større endnu.
Jeg krydser også for vi begge får dem ud inden længe! Men ja, om ikke andet bliver de da drevet ud om en uges tid
..

Anmeld