Er jeres børn velopdragne....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Ida.

Velopdragen...hmmm...ja måske...synes faktisk det er et begreb, der er svært at definere...Annika er en 2½ årig med alt hvad det indebærer af trods og prøven grænser af, og det skaber da nogle scener både hjemme og på offentlig grund. Men vi forlanger af hende, at hun skal spise sin mad pænt, at hun skal sige be' om i stedet for bare at brøle "MEEEEERE" eller "VAAAAAND" og så siger hun pænt undskyld til sin lillesøster, når hun er kommet til at gøre noget forkert ved hende og vi får også et "tak skal du ha'", når vi hjælper hende eller giver hende noget....Så ja velopdragen er hun bestemt på nogle punkter....om det er på alle, det ved jeg ikke helt...

Generelt plejer begge piger at opføre sig temmelig eksemplarisk, når vi er på besøg hos nogle...meeeeen idag var vi f.eks. inde i en butik med hobby-ting, perler og andet i den dur, og der kunne hun altså ikke dy sig for at pille og kom også til at rage noget på gulvet, som jeg måtte samle op.....

Så måske er de velopdragne...måske ikke så velopdragne endda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

N&J

Nu er Nikita kun 14 mdr. men velopdragen som jeg forstår ordets betydning er hun ikke, jeg har en bestemt lille dame som skriger når det passer hende (og hun skriger højt) og piller ved alting og åbne skuffer og skabe er det bedste i verden, og ja herhjemme så roder hun i skuffer i køkkenet og hiver mine dvd'er ned fra hylden, men det er altså nogle kampe jeg ikke gider tage nu, når hun bliver gammel nok får hun bare lov at rydde op selv, hun skal da lære at være høflig (holde døre, snakke pænt osv) og at man skal ikke pille ved andre folks ting, men ærligt talt så syntes jeg børn skal kunne være børn, og jeg er da selv sådan en der kan finde på at åbne badeværelsetskabet for at se hvad der står, og lige så nysgerrig er min datter, så tror hun har det et sted fra, har ofte tænkt at hendes far ville dø havde han skulle have hende, hun spilder jo på gulvet, hælder mælk ud fra koppen, fordi det er sjovt at plaske med, ikke for at være ond, så ja det tager jeg altså bare med til opgaven om at være mor, men hun opfører sig faktisk meget anerledes ude ved folk, hiver ikke i potteplanterne osv., nok fordi der er så meget andet at udforske.. så et helt vildt opdraget barn får jeg nok ikke, men istedet et nysgerrig og udfordrende barn og det passer også mere til mit temperament..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.