Er jeres børn velopdragne....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. april 2010

Svei

eller jer der har små børn eller snart har, skal jeres børn være velopdragne? Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det at være velopdragent egentlig er...

Jeg milder mig ind at mine børn er meget velopdragne, men måske de bare er høflige, men er det det samme?

Hvad mener I...og skal børn opdrages til at voksne synes de er søde og til at holde ud, eller skal de opdrages til at klare sig i deres verden sammen med de andre børn...eller måske begge dele?

Men hvad er jeres børn og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

mor-til-vanessa

Yrsa skriver:

eller jer der har små børn eller snart har, skal jeres børn være velopdragne? Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det at være velopdragent egentlig er...

Jeg milder mig ind at mine børn er meget velopdragne, men måske de bare er høflige, men er det det samme?

Hvad mener I...og skal børn opdrages til at voksne synes de er søde og til at holde ud, eller skal de opdrages til at klare sig i deres verden sammen med de andre børn...eller måske begge dele?

Men hvad er jeres børn og hvorfor?

har en pige paa 4 1/2 maned og hun skal helt sikkert vaere velomdraven. for mig er det at sige be om, tak og holde doren for andre menneske (hvilket jeg synes unge er meget darlige til idag)

vanessa skal opdraget til at sige yes sir og yes mam til alle voksne mennesker. dels fordi hendes far er amerikaner og saadan gor man herover.

jeg hader selv uopdragne born, det er det vaerste jeg ved

Anmeld

27. april 2010

Margorie

Altså vores datter på 2 år siger da tak hvis hun får noget, prosit hvis folk nyser og hilser pænt når hun kommer ind hos nogen.. Men jeg vil ikke kalde hende velopdragen- hun er bare som små børn er- nogen dage en engel- andre dage en rigtig djævel

Anmeld

27. april 2010

Kvindemin

Marge skriver:

Altså vores datter på 2 år siger da tak hvis hun får noget, prosit hvis folk nyser og hilser pænt når hun kommer ind hos nogen.. Men jeg vil ikke kalde hende velopdragen- hun er bare som små børn er- nogen dage en engel- andre dage en rigtig djævel

Og jeg tror ikke på man kan gøre det bedre i den alder, min er 2½ år. Og siger også pænt tak for mad osv.
Men hun vil da på ingen måder altid hører efter hvad jeg siger, og svarer mig lige så tit igen. Jeg syntes de der 2½ år er TOTAL krise, trods alder

Knus

Anmeld

27. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Næææ jeg synes ikke han er særlig velopdragen. Men han siger pænt "tak for mad, må jeg gerne gå fra bordet", ja og nej tak, be om osv. Tilgengæld hopper han i møblerne, prutter når vi spiser og kalder sin far for en tissemand Men det er kun hjemme - han gør det ikke når vi er ude.

Anmeld

27. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Den er svær at svare på når man ikke selv har børn endnu... Men det er meget vigtigt for mig at voksne mennesker kan holde ud at være sammen med mit barn. Jeg tror ikke det nødvendigvis står i kontrast til om de kan klare sig på legepladsen...

Jeg synes det er vigtigt at man - når børnene har alder til det - lærer at verden ikke kun drejer sig om dem, ellers bliver de anstrengende i længden. Eksempel: For nyligt havde jeg to af mine mostre og min mor på besøg til kaffe og den ene af mostrene havde så taget sin 12 årige pige med. Under hele besøget sad hun med benene oppe i sofaen mellem de voksne og spillede larmende spil på sin mobil på nær når hun hvert 5 minut afbrød samtalen med løsrevne spørgsmål som "hvorfor har du en kat?" eller "hvad betyder insinuere?" og "moaaar jeg vil gerne ha' et stykke kage til". Hun spiste så kagen halvvejse liggende ned uden at holde over en tallerken og jeg måtte støvsuge sofaen efter hende. 

Hun er faktisk en rigtig sød og kærlig pige, ingen tvivl om det - men hold da ferie hvor var jeg træt af hende til sidst... Men det er jo hendes  mor der skal sige til og ikke mig. Hun havde ingen anelse om hvordan hun virkede på mig og de andre voksne...

Anmeld

27. april 2010

Munder

Jeg bestræber mig på, at Andrea opfører sig ordentligt. Hun må ikke slå, sparke, bide, bande eller kaste sig over slikskåle mm. Hun siger tak for gaver og spørger pænt før hun tager ting.

Jeg fik hende som 30-årig, så vi har oplevet mange af vores venners børn inden hun kom til, og der har jeg absolut set nogle ting, som hun ikke skal efterleve

Hun er en dejlig velfungerende pige, som vi kan tage med alle steder. Vi føler at folk kan lide hende, og det er det vigtigste for mig. Jeg vælger mine kampe med omhu, slækker lidt her og der, men holder en fast linie, så hun er tryg og ved, hvad hun har at forholde sig til.

Vi hører fra mange, at de synes hun er en dejlig unge, både folk med og uden børn, og det varmer mit moderhjerte.

Er hun velopdragen? Tjaaaa, hun er 100% som jeg vil ønske det

Dorte

Anmeld

27. april 2010

Vingummien

Velopdraget og elopdraget hehe, ved ikke om jeg kan sige Emil er det.

For mig betyder det nok mere at folk kan holde ud at være i samme rum som ham. Jeg ser nok lidt løst på det og lader det komme når det kommer med det hele. Han siger tak og værsgo og hej hej osv. Men ikke noget jeg har gået op i at lære ham, det er bare kommet af sig selv.

Han har altid leget med min telefon og her de sidste par dage har han kommet med den lige så sødt og givet den til mig og sagt værsgo og det plejer han aldrig at gøre. Det er noget han selv har fundet frem til at gøre.

Jeg lader ham være barn og kan se mange ting kommer af sig selv, opdrager da selvfølgelig på ham og siger at det må han ikke his han gør noget forkert. Men han skal også lære at voksne måske har forskellig syn på hvad der er rigtigt og forkert.

Hjemme ved mig må han ikke lege med tv og dvd osv. Men hjemme ved hans onkel må han godt, så er jeg med ham derude så siger jeg ikke nej his han gør det der for så bryde rjeg ind i deres regler derhjemme som han er vantil når han til tider overnatter der, og det vil være synd.

Så Emil er nok bare alm opdraget... hvis man kan sige det

Anmeld

27. april 2010

slettet_7530

Det synes jeg selv de er.

Den store på 9  venter pænt på at tage noget til der bliver sagt værsgo, han spørger pænt om han må tage mere han spiser pænt, siger tak for mad, stiller sin tallerken ud i køkkenet,bliver siddende til alle er færdige hvis vi er ude eller der bliver sagt at børnene gerne må rejse sig, når vi er ude går han pænt på toilettet hvis han skal slippe en vind, han sidder altid pænt i møblerne både ude og hjemme, læser altid kortet på gaverne og siger pænt tak med krammer og det hele når gaven er åbnet uanset om det er noget han har ønsket sig eller ej, propper aldrig munden taler aldrig med mad i munden og fremfor alt så afbryder han ikke når vi voksne taler han venter på det bliver hans tur.

Når han har været hos nye legekammerater får vi altid af vide hvor sød og velopdragen samt helt nede på jorden dreng vi har.

Han kan så være den dimetrale modsætning hjemme

Den lille ja hun er 3 år og ser selvfølgelig hvordan hendes bror opfører sig og hun siger også pænt tak for mad, spørger om hun må få mere, spiser pænt uden at proppe munden elelr smaske for den sags skyld, siger pænt tak for mad og gaver, længere er vi vist ikke kommet med hende endnu.

Men det kommer vel ligesom med den store.

Begge børn klarer sig fint i samspillet med andre børn

Anmeld

27. april 2010

ekzunz

Nixen bixen - jeg har nogle banditter uden lige...

Jeg kan godt mærke at jeg ikke har været konsekvent nok og det bider jo sig selv i r..... nu. Fx. har Lukas en periode nu hvor det er evigt sjovt at bøvse. Jeg gider det ikke og vil bestemt ikke ha' det, siger klart og tydeligt "nej det er ikke i orden" hver evig eneste gang. Men det er bare svært når der så sidder teenagere ved bordet som er ved at flække a grin. Igår kom han så hjem fra en ven hvor han havde spist og forældrene påpegede at han havde bøvset ved bordet... Så idag fik han besked på at første gang han gjorde det, så var det ned på værelset og ikke mere mad - det hjalp....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.