Han er ved at gå ned, og jeg amok!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. april 2010

Fines mor

Ahh jeg er bare så gal... indeni ;-(( Jeg har bare brug for at lufte ud!!!

J har søgt et job, og været til samtale vist 4-5 gange. For 2 uger siden var de ikke lige klar med kontrakten, da der var nogle spørgsmål til den ang. beskatning af bil. Vente vente vente... i sidste uge talte han så med ham der er kontakt til firmaet, han viste ikke liiiige var der skete i den sag. Godt så.. vente vente vente. Igår talte han så med ham igen, der skulle HR chefen så ringe tilbage idag. Hva sker der... intet!!!

J har nu gået hjemme i 9 mdr, og vil 1/8 ende på alm. dagpenge, han har førhen haft lønsikring. Hvis det ender sådan, så kommer vi godt nok til at sidde stramt i det.

J nægter at se på stillinger andre steder end Fyn, og jeg må desværre indse at Fyn er verdens røvhul for IT folk. MEN han vil bare ikke... NIX, han vil ikke se på mulighederne for at flytte, han vil faktisk intet.. jeg er ved at gå så meget amok.

Det virker somom han er i et sort hul, søger ikke rigtig noget, taler ikke om noget osv osv.. jeg kunne blive ved.

Jeg aner ikke hva jeg skal... gøre mere nu?? Syntes også at virksomhederne er nogle narrøve pt. de gør hva det passer dem, fordi der går en masse rundt derude. Hvorfor bruge alt det krudt, hvis de alligevel ikke vil ansætte nogle? Det er sket et par gange for J det sidste år, vi er nået tæt på mål og så .. eeejjj vi kan ikke alligevel .;-((

Det er endda store virksomheder vi taler om...

Nå jeg skulle ha luft - nogle gode råd ?? Hva gør jeg ved ham???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Annette

Hej søde..
Jeg ved helt ærligt ikke hvad råd jeg skal kunne gi dig..
Men jeg kan sagtens følge dig i dine frustrationer.

Det er sgu bare heller ikke i orden at firmaerne lader J vente og vente, for så der ikke sker en skid alligevel..

Jeg ved ikke lige hvordan du skal få ham op af hullet igen.. Jeg kan sagtens følge ham i at han ikke har lyst til at søge noget, for det er mega hårdt at få afslag eller slet intet svar..
Men at han ikke vil se ud over Fyn,det dur ikke.. I disse tider MÅ man se længere end normalt.. Har han så fået foden indenfor et sted, så kan han jo altid søge på Fyn igen ..

Knus og tanker
Annette

Anmeld

28. april 2010

Muslingen

Øv hvor er det bare hårdt. Det er simpelthen ikke i orden at de bare sylter ham...

Jeg kan godt huske da C var blevet fyret at han kun søgte halvt så meget som jeg syntes han skulle. Jeg blev også monster frustreret. Men det var heldigvis inden krisen, så det gik alligevel. I dag var den altså ikke gået!

Jeg ved ikke hvordan jeg skal hjælpe, for jeg løste det som sagt aldrig selv, da jeg var i samme situation. Nogen gange gør man det kun værre ved at lægge pres på. Men det er godt nok svært at lade være.

Vi søger nogle systemforvaltere midlertidigt (1½ år) herinde, hvis det skulle være noget

Håber det snart lykkes.

Kh Fie

Anmeld

28. april 2010

Tina2

Nej, hvor lyder det bare træls, Helle!!!! Det er også længe han har gået hjemme, så kan godt forstå han mister modet lidt.....

Men han MÅ simpelthen komme ud over kun at søge på Fyn... I ligger lige midt i Dk, så der skulle jo være muligheder for en del steder...

Jeg kan blive RASENDE over at høre firmaerne behandler folk sådan... Min lillebror og hans kæreste boede jo i Oslo i 1½ år hvor de begge arbejde i samme firma.

Da de så skulle flytte tilbage til Dk nu her først på året søgte og søgte han jo (Dea havde barsel) og var bla til 6 (!!!) samtaler i et firma, og de blev ved og ved at jaahh, de vidste sgu ikke lige om den stilling skulle oprettes og det blev jo dyrt og PIS OG PAPIR!!!!

Kim sagde at han gerne snart ville vide besked, for han var nødt til at ha et job!!! Ved du hvad, de var sgu da pisse ligeglade, og det endte heldigvis med at han begyndte at søge en masse andet, han kom flere gange til Dk og jeg kørte ham til samtaler i Århus osv....

Han fik så en rigtig gd stilling ude i Risskov, så det var bare kanon!!! Men han ville virkelig gerne ha den stilling, hvor han var til samtale 6 gange... Men altså med den skod indstilling de havde til det og de var 3 om at bestemme om den stilling skulle oprettes og de kunne ikke blive enige!!! Altså come on, mand, I har haft RIGELIG med tid og Kim har rendt derinde 6 gange... Jeg synes simpelthen det er SÅ langt ude, hvem fa'en tror de de er???!!?

Jeg håber virkelig du får ham overtalt til at søge andre steder, Helle... Folk i store stillinger MÅ ikke være så snævret ind mht geografien.....

Stort kram til dig søde!

Anmeld

28. april 2010

Fines mor

Muslingen skriver:

Øv hvor er det bare hårdt. Det er simpelthen ikke i orden at de bare sylter ham...

Jeg kan godt huske da C var blevet fyret at han kun søgte halvt så meget som jeg syntes han skulle. Jeg blev også monster frustreret. Men det var heldigvis inden krisen, så det gik alligevel. I dag var den altså ikke gået!

Jeg ved ikke hvordan jeg skal hjælpe, for jeg løste det som sagt aldrig selv, da jeg var i samme situation. Nogen gange gør man det kun værre ved at lægge pres på. Men det er godt nok svært at lade være.

Vi søger nogle systemforvaltere midlertidigt (1½ år) herinde, hvis det skulle være noget

Håber det snart lykkes.

Kh Fie

Sofie jeg aner ikke om det kunne være Johnny, men jeg vil sige det videre til ham. ;-) Tak ... Det er bare så meget RØV, at jeg er ved at løbe væk..  Men jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke søger, og hvorfor han ikke.. får ting gjort..!!! Men gør han bare ikke!

Anmeld

28. april 2010

Fines mor

Tina2 skriver:

Nej, hvor lyder det bare træls, Helle!!!! Det er også længe han har gået hjemme, så kan godt forstå han mister modet lidt.....

Men han MÅ simpelthen komme ud over kun at søge på Fyn... I ligger lige midt i Dk, så der skulle jo være muligheder for en del steder...

Jeg kan blive RASENDE over at høre firmaerne behandler folk sådan... Min lillebror og hans kæreste boede jo i Oslo i 1½ år hvor de begge arbejde i samme firma.

Da de så skulle flytte tilbage til Dk nu her først på året søgte og søgte han jo (Dea havde barsel) og var bla til 6 (!!!) samtaler i et firma, og de blev ved og ved at jaahh, de vidste sgu ikke lige om den stilling skulle oprettes og det blev jo dyrt og PIS OG PAPIR!!!!

Kim sagde at han gerne snart ville vide besked, for han var nødt til at ha et job!!! Ved du hvad, de var sgu da pisse ligeglade, og det endte heldigvis med at han begyndte at søge en masse andet, han kom flere gange til Dk og jeg kørte ham til samtaler i Århus osv....

Han fik så en rigtig gd stilling ude i Risskov, så det var bare kanon!!! Men han ville virkelig gerne ha den stilling, hvor han var til samtale 6 gange... Men altså med den skod indstilling de havde til det og de var 3 om at bestemme om den stilling skulle oprettes og de kunne ikke blive enige!!! Altså come on, mand, I har haft RIGELIG med tid og Kim har rendt derinde 6 gange... Jeg synes simpelthen det er SÅ langt ude, hvem fa'en tror de de er???!!?

Jeg håber virkelig du får ham overtalt til at søge andre steder, Helle... Folk i store stillinger MÅ ikke være så snævret ind mht geografien.....

Stort kram til dig søde!

Det er fan.. uartigt, det er også sket for Johnny. Der skal sidde 3 eller flere og blive enige, og så kan de ikke blive det alligevel. MEN gider de svare.. NOT!!! Jeg er så træt af DK på denne her måde, og alle er ligeglade. ;-(( Håber fan.. snart han indser det ikke er her de jobs er.. Grrr

Anmeld

28. april 2010

Fines mor

Annette skriver:

Hej søde..
Jeg ved helt ærligt ikke hvad råd jeg skal kunne gi dig..
Men jeg kan sagtens følge dig i dine frustrationer.

Det er sgu bare heller ikke i orden at firmaerne lader J vente og vente, for så der ikke sker en skid alligevel..

Jeg ved ikke lige hvordan du skal få ham op af hullet igen.. Jeg kan sagtens følge ham i at han ikke har lyst til at søge noget, for det er mega hårdt at få afslag eller slet intet svar..
Men at han ikke vil se ud over Fyn,det dur ikke.. I disse tider MÅ man se længere end normalt.. Har han så fået foden indenfor et sted, så kan han jo altid søge på Fyn igen ..

Knus og tanker
Annette

Istedet for at tale om det hele, så kommer vi til at skændes fordi jeg får ondt i maven. Jeg kan slet ikke ha, at vi lige pludselig ikke har til dagen og vejen .. ;-(((

Anmeld

28. april 2010

Annette

Fines mor skriver:

Istedet for at tale om det hele, så kommer vi til at skændes fordi jeg får ondt i maven. Jeg kan slet ikke ha, at vi lige pludselig ikke har til dagen og vejen .. ;-(((

Jeg kender det fra da jeg gik hjemme.
Jeg kunne heller ikke få noget lavet, alt kunne jo vente til dagen efter..
At søge jobs blev gjort i perioder.. Flere gange gad jeg ikke søge, for hvorfor faen skulle jeg det, jeg fik jo afslag alligevel..
Jeg tror J har det på samme måde og det er kun ham selv der kan bryde den ring..

Jeg kan sagtens forstå at du ikke kan ha at du ikke ved om I har til dagen og vejen, hvis han ikke får arbejde.
Jeg håber virkelig at, I kan sætte jer ned og få talt om tingene uden at I kommer op at skændes. For det blir I jo ikke tættere af, tværtimod.
Håber du kan få ham forklaret at I altså er 2 om det her, selvom det er ham der går hjemme. Det går jo også ud over dig og pigerne..

KÆMPE
Annette

Anmeld

28. april 2010

Fines mor

Annette skriver:

Jeg kender det fra da jeg gik hjemme.
Jeg kunne heller ikke få noget lavet, alt kunne jo vente til dagen efter..
At søge jobs blev gjort i perioder.. Flere gange gad jeg ikke søge, for hvorfor faen skulle jeg det, jeg fik jo afslag alligevel..
Jeg tror J har det på samme måde og det er kun ham selv der kan bryde den ring..

Jeg kan sagtens forstå at du ikke kan ha at du ikke ved om I har til dagen og vejen, hvis han ikke får arbejde.
Jeg håber virkelig at, I kan sætte jer ned og få talt om tingene uden at I kommer op at skændes. For det blir I jo ikke tættere af, tværtimod.
Håber du kan få ham forklaret at I altså er 2 om det her, selvom det er ham der går hjemme. Det går jo også ud over dig og pigerne..

KÆMPE
Annette

Johnny venter altid i sidste øjeblik, og det giver mig stress ;-(( Alt kan vente i hans øjne, for lige pludselig så er det der nok. Men sådan er det jo bare ikke... han går helt istå. Han gemmer sig væk bag sin skærm, og tror vel folk kommer til ham. Må indrømme jeg ikke kan ha sådan en sløshed.

Anmeld

28. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det værste ved mænd, når de er arbejdsløse, er at de går i frø... De bliver deppede og kan slet ikke indse det selv. Først går de baglæns, - så går de i stå...

Jeg har jo selv haft en arbejdsløs mand i meget meget lang tid. Det var skide hårdt og jeg var ved at gå ud af mit gode skind. Men jeg valgte at blive. Jeg valgte at elske ham, som jeg plejede at gøre og elske ham igennem krisen. - Jeg VED det er pisse fucking mega hårdt, men det er bare ikke det man kan give udtryk for i den situation - er min erfaring. Det er trygheden, støtten og kærligheden... Så kommer resten, fra uventet side. - Men selvfølgelig skal de søge. Ellers er der jo ikke nogen ting der har mulighed for at ansætte dem.

Jeg håber I finder ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.