.....hjælp! Hvornår bør jeg ringe til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Lone Jakobsen

så længe han drikker nok, og du kan få kontakt med ham når han er vågen....så ville jeg ikke ringe til lægen. men som andre skriver så kender vi godt til det med at stå som første gangs med et sygt barn...og det er virkelig hårdt.

så hvis det kan give dig ro...så ring....tvivler dog på at de vil se ham...men det er ikke det væsentlige her....det er at du får ro til at hjælpe ham igennem det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

LotteN

Er da ked af og høre bettemanden ikke er helt på toppen. Kan godt forstå din frustration, det er aldrig sjovt når de små børn er syge.

Hvis det kan få din urolihed ned, ved at ringe så gør det. men ellers tror jeg nu ikke du skal være urolig. 39,3 er ikke HØJT(altså sådan rigtig højt) ved babyer. Min datter havde dage med 40 i feber og jeg ringede til lægen, som sagde at hvis hun drak vand skulle jeg ikke være urolig, men ændrede det sig og feberen stadig var høj efter weekenden skulle jeg ringe!

god bedring med bettemanden

Anmeld

27. april 2010

Halbschön

Så nåede vi til aftenen, og temp. var nede på 39,1 i eftermiddags.. nu er den 39,6, og Nicolai er mere og mere pyller.. JEg har lagt med ham på maven hele dagen, så det ahr været lidt hårdt, men også hyggeligt...

Hans ble bliver desværre ved med at være fyldt af meget tynd afføring, men han spiser og drikker stadig, heldigvis..

Anmeld

27. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Renée88 skriver:

Så nåede vi til aftenen, og temp. var nede på 39,1 i eftermiddags.. nu er den 39,6, og Nicolai er mere og mere pyller.. JEg har lagt med ham på maven hele dagen, så det ahr været lidt hårdt, men også hyggeligt...

Hans ble bliver desværre ved med at være fyldt af meget tynd afføring, men han spiser og drikker stadig, heldigvis..

øv øv....

Rigtig træls og ged bedring med ham. Mon ikke han har fået den herlige omgangs syge der stadig er i dk? Vores moster - onkel og begge deres børn har lige lagt i 5-6 dage med tynd tynd mave og af og til opkast.

Så tyndt at de måtte i bad på skift..

Anmeld

27. april 2010

Sara.

Rigtig god bedring med din dreng!!

Min datter på 2 et halvt har lige lagt syg hele sidste uge med feber, opkast og diarré..... og der er en del i hendes vuggestue der har det også.

Som andre skriver er det bare vigtigt at du får væske i ham. Og ta alt tøjet af sån han kan komme af med varmen.

Du skal være opmærksom på at hvis du giver ham panodil sænker du temperaturen kunstigt... så når panodilen aftager kan feberen stige igen...... hvis du kan følge mig?

Jeg bruger ikke panodil med mindre min pige er rigtig syg... og når hun får det så gir jeg hende den i forbindelse med hun skal i seng og sove... sån hun kan det..

Håber han snart er rask igen!!!

(ja og hvis du er det mindste bekymret så skal du selvf. ringe til lægen!!)

Anmeld

27. april 2010

steph0804

Øv! sådan en omgang havde Arthur i påsken. Jeg var ved vagtlægen flere gange, og en kort indlæggelse på børneafd. blev det også til. Vi fik afvide at det er vigtigt med sødt og salt, vi kogte 1liter vand med 8spsk. sukker og 1 tsk. salt, og det fik han så i flaske, det er for at undgå at barnet bliver dehydreret, hvilket de hurtigt bliver når de har så dårlig mave. Men ja, ellers en panodil til at sove på om natten, det slår også feberen ned.
Håber snart han bliver bedre, det er simpelthen så hårdt med sygt barn

Anmeld

27. april 2010

Maria.

Er han ellers glad, udover pyller? Altså ved godt at man ikke er glad når man er pyller, men skriger han og sådan? Tænker om han er ved at få tænder?

Min søn fik tynd mave og feber da han fik sine første tænder..

Kram Maria

Anmeld

28. april 2010

Halbschön

lærkes_mor skriver:

Rigtig god bedring med din dreng!!

Min datter på 2 et halvt har lige lagt syg hele sidste uge med feber, opkast og diarré..... og der er en del i hendes vuggestue der har det også.

Som andre skriver er det bare vigtigt at du får væske i ham. Og ta alt tøjet af sån han kan komme af med varmen.

Du skal være opmærksom på at hvis du giver ham panodil sænker du temperaturen kunstigt... så når panodilen aftager kan feberen stige igen...... hvis du kan følge mig?

Jeg bruger ikke panodil med mindre min pige er rigtig syg... og når hun får det så gir jeg hende den i forbindelse med hun skal i seng og sove... sån hun kan det..

Håber han snart er rask igen!!!

(ja og hvis du er det mindste bekymret så skal du selvf. ringe til lægen!!)

Yep, det er jeg helt med på ;-) Det var heller ikke med min gode vilje at jeg ville give ham det, men han fik lidt inden jeg lagde ham i seng...

Han begyndte at kaste op i aftes så vi ringede til vagtlægen, og først derefter gav jeg ham lidt panodil, da lægen sagde det... Den sureste vagtlæge... Hmm... Men heldigvis er han rimelig frisk idag, så det er bare skønt!

Anmeld

28. april 2010

Halbschön

Maria. skriver:

Er han ellers glad, udover pyller? Altså ved godt at man ikke er glad når man er pyller, men skriger han og sådan? Tænker om han er ved at få tænder?

Min søn fik tynd mave og feber da han fik sine første tænder..

Kram Maria

Nej han skreg i vilden sky hele dagen og aftenen igår... Og der kom to tænder for en måned siden, og der var der ingenting udover pyller.. Så tror ikke det er flere der er på vej lige nu, ser ikke sådan ud ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.