Mistanke om meningitis afblæst.... pyha....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Mutti2

Så er vi hjemvendt efter hvad der blev en noget skræmmende tur til vagtlægen Det bliver en kort beretning, da vi begge er noget påvirket!!

Milla-Victoria har siden tirsdag lagt med feber imellem 39,8 og 40,2!!

Onsdag begynder hun pludseligt at bøvle med nakken, og med opkastninger!

Torsdag kontakter jeg lægen, som ikke vil have hende ind og kigge på!

Fredag har hun det nogenlunde, men døjer stadig med feber og nakken.

Lørdag bliver det værre med nakken, og hun kan pludseligt ikke rejse sig fra underlaget. På et tidspunkt ligger hun i en sækkestol og kæmper på livet løs for at rejse sig, men smerterne i nakken gør at hun bryder sammen, og virkeligt ikke kan.

I løbet af lørdagen bliver feberen værre og hun kan slet ikke være nogen steder.

Jeg er så uheldig at min mobil er blevet spærret så jeg ikke kan komme i kontakt med vagtlægen, så jeg spæner rundt til diverse naboer!! Men ingen er hjemme Jeg smider hende ii barnevognen og løber nærmest op til  vagtlægen, hvor der hænger en telefon, som jeg så får ringet fra.

Inde ved vagtlægen undersøger hun hende alle steder, og starter egentligt med at sige at hun vil sende os hjem med penicilin.

HUn tager så alligevel en CAP (den lille blødprøve i fingeren). Den skal normalt ligge under 10, men hendes ligger på 72

Hun siger så at jeg kan vælge imellem at tage op til Aalborg på børneafdelingen (vi bor i Thisted), eller jeg kan vente på at hendes kollega kommer tilbage fra sygebesøg!

jeg vælger at vente. 2 min efter vi er kommet ud i det fyldte venterum kommer han tilbage, og vi bliver straks kaldt ind!

Han undersøger hende forfra, og siger også at han  vil sende os hjem på penicilin!! Han ringer til Aalborg (hvorfor aner jeg ikke), og de snakker meget indbyrdes!!

Da han ligger røret på siger han at jeg lige skal gå ud i venteværelset, så ringer han lige til falck, og så skal vi lige en tur til Aalborg!!

Jeg går ud og venter, og låner en mobil af en af de ventende, der står derude og ringer kort til min far, da han skal hente vores barnevvogn.

I det jeg står og snakker med ham, kommer en abulance med udrykning og fuld fart. Min første tanke er åhhh.... bare det ikke er et barn der er kommet til skade!!

De kommer ind, og det viser sig at det er OS de skal hente

Jeg forstår ærligt talt ikke så meget på det her tidspunkt. Men ambulance mændene er så søde at forklare mig kort at lægerne har mistanke om at hun har meningitis og at de har fået besked om at køre med kørsel 1....fuld udrykning!!

Jeg er mildest talt MEGET chokeret!! I ambulancen er Milla-Victoria så udmattet at hun falder i søvn i mine arme. 

Da vi kommer til hospitalet, bliver vi modtaget af 2 læger 3 sygeplejersker, og der står et hold klar et andet sted, i tilfælde af at det er ret alvorligt!!

Men da de ser hvor frisk hun er, afblæser de det andet hold, og lægen fortsætter med den patient hun var i gang med!!

Et par sygeplejersker bliver for at observere.

Da lægen kommer tilbage bliver hun igen undersøgt forfra. Der bliver taget en halspodning, og blodprøver!! Hun er ret bange (hvilket hendes mor også er, men forsøger at skjule).

De siger at de med sikkerhed kan sige at det ikke er meningitis. PYYYYYYHA..... De mistænker at det er en halsbetændelse, der har hævet nogle kirtler i nakken. Men de kan ikke sige det med sikkerhed, så de indlægger hende!

Det første Milla-Victoria siger da hun ser den seng der er stillet op til hende er: "sove". Hun var helt udmattet.

Dagen efter har de svar på blodprøverne. Hendes infektionstal er høje, men ikke så slemme at det er alvorligt. Så de påbegynder hende på penicilin.

Hun var egentligt ret frisk, og legede løs. Men allerede kl. 9.30 faldt hun ommkuld af træthed, og sov 2½ time. Så stod vi op og fik noget frokost. Til stuegang lige efter blev hun igen undersøgt (4 gang inden for 16 timer) .

Beskeden er at de ikke kan gøre så meget lige nu, før de får besked fra halspodningen, hvilket tager 3 dage!! Så nu er det bare hvad jeg er mest ttryg med. Jeg kan tage hjem, men  jeg kan også blive der!

Derudover bad de os om at tage kontakt med egen læge, og få en blodprøve så vi kan få undersøgt hende for allergier, samt få undersøgt hendes immunforsvar!

Så jeg vælger at vi tager hjem. Milla-Victoria vil have godt af at kommer hjem i egne omgivelser!! 

Så vi kom hjem i går eftes og hun sov i dag ind til 10.30. Hun opfører sig meget mærkeligt og skriger over ingen ting!! Men det er jo klart! Det har været en hård omgang for hende!! 

Men PUHA, hvor er jeg bare lykkelig og taknemmelig over at jeg fik hende hjem i et helt stykke!!

Det er llidt svært lige at komme sig over det hele, og finde ro. Så vi tager lige et par dage herhjemme, til at komme os over det hele! Og så bare vente på at de finder svar på hvad det er!

Tak for at du læste med.

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

PUHA,sikke en omgang!Stakkels dig,du må jo have været rædselsslagen...jeg husker første gang Alexander havde høj feber,lige efter 3 mdr. vaccinen.Vi var ved vagtlægen og jeg halvtudede hele vejen derind og råbte til min mand at han bare skulle køre over for rødt.Man er jo helt fra den når man tror der er noget alvorligt galt med ens børn.

Hvor er det bare godt at høre at det ikke var så seriøst.Så var du i Aalborg eller hvad?Du skulle sørme have haft mit mobil nr.,så var jeg kommet og havde givet lidt moralsk opbakning.

Har I så været ved egen læge eller hvad?Og hvad sker der så nu?Du behøver ikke stresse over at svare hurtigt,jeg kan forestille mig at du har nok om ørerne lige nu

Rigtig meget god bedring og held og lykke og alt muligt.

Mange fra Pernille,også

Anmeld

26. april 2010

Pige2009

Hold da op. Sikke en omgang. Håber I får et godt og positivt svar på halspodningen

God bedring med den lille fis

K.h. Linda

Anmeld

27. april 2010

Mutti2

Hej Piger.

jeg sender lige et fælles svar, da jeg ikke kan overskue så meget andet!!

Hun har dte meget bedre, penicilinen virker til at virke. Og feberen er væk. Det er SÅ skønt at se hende have energi til at lave ulykker igen.

Men hun er meget påvirket af det hele. Hun smider sig ned og skriger over ingenting. Når jeg så prøver at trøste hende, sparker, slår og skubber hun mig væk.

Det er ulideligt at føle at ens barn ikke gider en.... men hvis jeg holder hende lidt fast, på trods af hendes voldsomme modstand, så falder hun til ro, og falder for det meste i søvn.

Jeg har fået tid ved egen læge torsdag, hvor de vil tage flere prøver. Og så går jeg og venter på et opkald fra Aalborg med svar på de prøver de tog deroppe!!

Så nu er det bare at vente og se tiden an!

Tak for jeres støtte.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.