Fødselsdag og BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. april 2010

Tynen

Hvis I nu af den ene eller anden grund havde fri, gik hjemme, var på barsel, havde overskud  eller sågar kunne tage fri på børnenes fødselsdag, ville I så ikke holde dem hjemme den dag?

Grunden til at jeg spørger er; at jeg selv havde den tanke at Stella da selvfølgelig skulle være hjemme på hendes fødselsdag, selvom at hun var startet i BH.
(Jeg var altid hjemme på min fødselsdag (Lå i sommerferien) og det var da ski´ hyggeligt)
Men - Jeg får så at vide af en veninden at det er normal procedure at sende dem afsted for så at holde fødselsdagen på selve dagen i BHén.

(Jeg har nu altså stadigvæk mest lyst til at holdet barnet hjemme og så holde fødselsdagen i BHén dagen efter eller nowet.. )

Hvad gør I / Hvad mener I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

heaven

i min børnehave fejrer vi enten barnet i inst eller kommer hjem til fødselsdag......

Jeg tror aldrig jeg har hørt at de er blevet hjemme på dagen, - i min inst i hvert fald

Men det er jo ikke kriminelt at holde hende hjemme jo, så gør da det, hvis det er det du gerne vil....

Når hun bliver større kan det jo være hun giver udtryk for gerne vil afsted, - det er jo stort at se flaget i inst og få alle tillykkerne, sangen, fortælle om gaverne, måske bestemme en leg/sang til samling mv.... så må man jo tage situationen op til overvejelse igen.....

Anmeld

25. april 2010

Monica

Gustav skal i børnehave den dag han har fødselsdag - bare ganske kort... Han har nemlig fødselsdag den dag han skal starte... Så regner med at vi bliver der et par timer og tager hjem igen... Men vil lige hører gog'erne når vi skal ned på besøg...

Moni - på vej i seng...

Anmeld

25. april 2010

heaven

Monica skriver:

Gustav skal i børnehave den dag han har fødselsdag - bare ganske kort... Han har nemlig fødselsdag den dag... Så regner med at vi bliver der et par timer og tager hjem igen... Men vil lige hører gog'erne når vi skal ned på besøg...

Moni - på vej i seng...

rigtig fin måde....

Anmeld

25. april 2010

Tynen

Er det meget tydligt at jeg aldrig har gået i børnehave

Selvfølgelig er det da stort at der er flag og at de andre børn synger fødselsdagssang!!
Det var slet ikke med i mine overvejelser
- Sååå... Måske vi bare skulle tage afsted om formiddagen og så holde resten dferhjemme?!

Hun synes alligevel sikkert at det er dødsygt at være hjemme ved sin moar

Ej, tak for svar.. Det var sgu en mindre hjerneblødning fra min side

Anmeld

25. april 2010

heaven

Er det meget tydligt at jeg aldrig har gået i børnehave

Selvfølgelig er det da stort at der er flag og at de andre børn synger fødselsdagssang!!
Det var slet ikke med i mine overvejelser
- Sååå... Måske vi bare skulle tage afsted om formiddagen og så holde resten dferhjemme?!

Hun synes alligevel sikkert at det er dødsygt at være hjemme ved sin moar

Ej, tak for svar.. Det var sgu en mindre hjerneblødning fra min side

hehe.................. altså hvis det var mig, så ville jeg sende hende af sted, og gøre som du selv skriver, nu du er hjemme og kan tage hende hjem igen kl 12...

de ER så glade sådan en dag, og det er stort at være centrum på den måde

Jannie

Anmeld

25. april 2010

linemus

Der er jo også børn, der har fødselsdag i en weekend, som så bliver fejret i børnehaven mandagen efter. Der er de lige så meget i centrum, som hvis det var på dagen. Så hvis du synes, hun skal fejres hjemme på dagen og i bh dagen efter, så gør da det. Hun er så lille og ny-startet, at jeg tvivler på, hun ser sig sur på dig af den grund. Det er da bare fedt at få lov til at strække fødselsdagen ud over flere dage. Det ville være noget andet, hvis det var 5-6 års fødselsdagen, hvor de har en alder, hvor de faktisk forstår, hvad fødselsdag er, samt går i bh med alle vennerne, men så er de jo så store, at man kan spørge, hvad de helst vil.

Line - hvis piger har fødselsdag på en søndag i år, så de skal i hvert fald ikke i bh

Anmeld

26. april 2010

Anja

Du kan da sagtens holde hende hjemme på selve dagen og så aftale med BH at de fejre hende dagen efter .....

I vores børnehave er det kotyme enten at holde fødselsdag i børnehaven, hvor forældrene så er med og har noget lækkert med som erstatning for frugt eller at man inviterer stuen hjem.

Med Jonas har vi har de to første år været i børnehaven med boller og saftevand og fejret dagen der (en times tid) og sidste gang, da han blev 5 år kom hele stuen hjem til os om formiddagen og fik pitabrød til frokost og muffins i stedet for frugt. Begge dele har været hyggeligt.

Anmeld

26. april 2010

Muffinmus

hmm,nu de jo er sommerbørn, så havde jeg tænkt mig at William kom i børnehave om morgenen, så kunne han gå med de andre hjem igen kl 10 f.eks og følges med dem, holde fødselsdagen 2 timer og så blive hjemme resten af dagen.

Anmeld

26. april 2010

Marco2

Jeg tror jeg ville holde Emsen hjemme på hendes fødselsdag hvis jeg havde muligheden for det og så rigtig fejre dagen med hende

Og så have aftale med BH at hun blev fejret deroppe dagen efter. Enten ved at der blev holdt fest oppe i BH eller at børnene blev inviteret hjem.

På den måde ville hun blive fejret 2 dage + dagen/ene hvor familie venner kommer på besøg.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.