Har lige et par "problemer"/ ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. juni 2008

Nadi

Ja for det første så er Oliver blevet total rød og hudløs i nummeren :( Han klemmer ballerne sammen og vil ikke særlig gerne skiftes. Og Bette sagde at det nok kunne være svamp, men hva hedder det salve man skal bruge? Og hvis det nu ikke er svamp, hva er det så (?)

Når han har fået enten franskbrød eller rugbrød her de sidste par gange så begydne han at spytte det ud og/eller stikke fingeren ind og ta det ud. Hvorfor?? Det er pisse irriterende, for han har aldrig gjort det før. Og det er ikke fordi han ikke kan lide det, det er nemlig noget han har spist med stor velbehag før.

Jeg håber der er en som kan hjælpe!

-Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2008

Ny mor

Åh, hvor synd for bettemanden :-( Jeg fik engang at vide man skulle bruge "Brentan-creme", hvis det er svamp. Men jeg tror det er på recept....
Kan det være en (kind)tand? Siden han tager brødet ud - måske irriterer/kilder det når han tygger??
Knus Birgitte

Anmeld

6. juni 2008

Plysbjørnen

Uha... Ved ikke helt hvad det kan være... Men hvis jeg var dig ville jeg i hvert fald smøre med Zinksalve, det bruger vi tit til laura's numse... Det med franskbrød og rugbrød gør laura også tit, vi gør ikke rigtigt andet end at fjerne hendes hånd og sige. Nej Spis pænt... Tror det har noget at gøre med at de vil være på tværs... Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 21+3

Anmeld

6. juni 2008

ivfmarie

det med maden - det er en fase! Jeg garantrerer for at mindst halvdelen herinde vil skrive under på at maden i disse dage bliver pillet ud af munden, nøje syuderet, og måske tilbage igen - ellers på gulvet med det. Pissetræls, ja, men mon ikke det går over?!

Om det er svamp? Det er ikke lige til at sige. HVIS det er, så sørg for at får masser af luft til området - af med bleen og frem med plastikforklædet ;)
Jeg syns du skal vente med at bruge en savle decideret mod svamp, se om ikke det forsvinder ved afvaskning med klart vand og så lufttørring. Og giv det så en MEGA-KLAT zinksalve til natten - og jeg mener MEGA!! Du skal simpethen smøre en håndfuld på det røde og skynd dig at lukke bleen! Det plejer altså at hjælpe her.

God bedring

Knus

Anmeld

6. juni 2008

bette

ej sødte.. du skal gå til lægen med ham og få en recept på det salve der til numsen.. grunden til recept er fordi man ikke bare må bruge cremen uden at vide om det virkelig ER svamp..
og jeps det hedder bretan salve.
og hvis det er svamp så går det ikke væk med lufttørring og zinksalve alene

god bedring til ollie..

mikkel tager også sine hænder ind i munden og fjerner maden.. tror bare det er af nysgerrighed eller simpelhen fordi han ka.. haha.

Anmeld

6. juni 2008

Susan1978

Hej Nadi..

jeg ville også lige vente og se om det var svamp.

men jeg kan jo klart anbefale kogt vands kludende.

skær en stofble i små firkanter, kog dem og læg dem så i en bøtte med låg i en lille smule vand (kogt) også i køleskabet med dem også gi ham sådan en i hver ble i ca 24 timer, så skal du se...

Det er et mirakel.. må også være en rar fornemmelse for ham med sådan en kølig klud, hvis det svier lidt..

det kan jo også være varmen der gør at han er blevet så rød..

Mht maden så gør Emil det også. Rigtig meget og ja man får mega spat.
Men som de andre siger så går det pludselig over igen.

Susan som håber i snart er af med den røde numse.

Anmeld

6. juni 2008

Loggidut

ja susan sagde det jeg ville...kogte kolde klude, og det er med garanti dalet voldsomt i morgen...og så er du fri for at rende på apoteket...
og jeg vil garantere det lindre hans smerte og hjælper ham, så det er pænere i morgen!

det med maden...jeg tror altså det kommer af at de gerne selv vil begynde at spise, føle og røre ved maden...altså finde ud af, hvad er det egentlig lige jeg propper i min mund, og det er jo en sund ting...tif piller der dog ikke ud "endnu" men det kommer vel...

god bedring med nummeren!

Anmeld

6. juni 2008

birgittemarie

Hvis det ikke er svamp, kan du også bruge vidundercremen Inotyol sammen med de kogte klude. Den heler nemlig også den sarte hud, hvor zinksalven sådan set kun beskytter mod nye tis-angreb.

Knus fra Birgitte

Anmeld

6. juni 2008

Joan ( Smallie )

bettemouse skriver:

ej sødte.. du skal gå til lægen med ham og få en recept på det salve der til numsen.. grunden til recept er fordi man ikke bare må bruge cremen uden at vide om det virkelig ER svamp..
og jeps det hedder bretan salve.
og hvis det er svamp så går det ikke væk med lufttørring og zinksalve alene

god bedring til ollie..

mikkel tager også sine hænder ind i munden og fjerner maden.. tror bare det er af nysgerrighed eller simpelhen fordi han ka.. haha.

Syntes også du skal gå til læge men den creme skal du købe uden recept for det er billiger. Hvis nu det er svamt.

Da Niels var helt lille var der lort i hans ble konstant og det gav jo til sidst svamp der fik vi nemlig salve til ham og det hjælper men kan tage noget tid.

Hilsen Joan

Anmeld

7. juni 2008

Loggidut

hvordan går det lige med bagdelen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.