Hormoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.672 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. april 2010

otlitrom

Nu starter vi -forhåbentlig- snart i behandling, og jeg kan mærke med mig selv, at det er hormonerne jeg "frygter" mest. Uren hud, humørsyge, oppustet mave og vægtøgning. Har i forvejen et lidt akavet forhold til min krop, så det lyder ikke just spændende.. Ved endnu ikke, hvilke præparater, eller hvor meget jeg skal have. Men det er der mine tanker sidder fast lige for tiden!

Er der noget der er værd at vide inden?

Hvordan reagerede I og Jeres krop på hormonerne?

Kitty - med 31 dage til opstartessamtale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Soap

Jeg har det på samme måde 

Følger lige med her 

Anmeld

25. april 2010

otlitrom

Soap skriver:

Jeg har det på samme måde 

Følger lige med her 

Så må vi håbe at nogen af de kloge damer vil dele

Anmeld

25. april 2010

Sofiedk

uuuh ... det må være mig der er blandt de kloge damer Det er RIGTIG underligt at være på hormoner, underligt at se på sig selv nogle gange bagefter og tænkte - er jeg virkelig sådan en kælling?

Altså hos mig er det ikke min krop som sådan der har ændret sig, har ikke taget på overhoved. De par dage om mdr hvor jeg er på hormoner 6-8 dage ca. kan jeg gå slå lidt ud med uren hud, men det er primært på ryg og arme. Jeg fik rigtig mange svedeture i starten og følte mig som i overgangsalderen. Dog kan jeg godt være meget humørsvigende i de dage.

Meeen jeg synes dog ikke det er noget du skal være nervøs for kitty eller soap. Det er så få dage på måneden man er på hormoner og så meget føler jeg ikke det ændre mig eller min krop ændre sig. Det er væsentlig hårdere med det følelsesmæssige i behandlingerne.

Anmeld

25. april 2010

otlitrom

Sofiekdk skriver:

uuuh ... det må være mig der er blandt de kloge damer Det er RIGTIG underligt at være på hormoner, underligt at se på sig selv nogle gange bagefter og tænkte - er jeg virkelig sådan en kælling?

Altså hos mig er det ikke min krop som sådan der har ændret sig, har ikke taget på overhoved. De par dage om mdr hvor jeg er på hormoner 6-8 dage ca. kan jeg gå slå lidt ud med uren hud, men det er primært på ryg og arme. Jeg fik rigtig mange svedeture i starten og følte mig som i overgangsalderen. Dog kan jeg godt være meget humørsvigende i de dage.

Meeen jeg synes dog ikke det er noget du skal være nervøs for kitty eller soap. Det er så få dage på måneden man er på hormoner og så meget føler jeg ikke det ændre mig eller min krop ændre sig. Det er væsentlig hårdere med det følelsesmæssige i behandlingerne.

Selvfølgelig er du en af de kloge damer.. Andet ville være løgn

Jeg er også en smule spændt på mine følelsesmæssige reakioner, men jeg håber på at kunne være ærlig omkring det, og så tage det som det kommer.

Hvad gør man ikke for at få børn? Men når vi alle står sådan : , så er det hele kampen værd!

Jeg krydser for dig de næste par dage!

Anmeld

25. april 2010

oo

du har jo nok hørt alle mine brokkerier en milliard gange før, men nuuuuu får du dem liiiige igen

jeg tog mindst 5 kilo på i løbet af behandlingerne og var meget oppustet. uren hud var sådan...kun et par dage, ligesom ved menstruation, mit skiftede bare til at ligge ved ÆL - nok pga de stærke hormoner på det tidspunkt af måneden. og ja, som Sofie skriver, så den kæmpe kælling der vokser ud af een!! det er klart det værste. man står og ligesom ser sig selv udefra og tænker "så slap dog af, kvindemenneske!", men man er bare ARRIG - og det er vel at mærke over sådan nogle ting som "HVORFOR TRÆKKER DU VEJRET NÅR DU VED DET ER PISSEIRRITERENDE AT HØRE PÅ????!!!!"

jo jeg fik også en del hedeture. men dem lærer man at arbejde med. og så havde jeg altså også sådan nogle over-happy days når jeg var på pergotimen, der sagde jeg bare HEJ til ALLE så kom gonal-f og der havde jeg det altid som om jeg blev Hulken når jeg havde taget den sprøjte!!

hmmm....det lyder da vildt appetitligt nu, det med hormonbehandling, gør det ikke? jeg lover dig, at de to streger hvisker alt hvad der hedder RØV ud indeni dig! dermed ikke sagt, at du ikke skal brokke dig som ind i helvede mens du er igang med at lave dem, for det ER ikke sjovt! og du skal huske at lytte til din egen krop og tage pauser når du føler du begynder at miste dig selv eller Hallur! den ene gang hvor jeg tog tre behandlinger i rap, der havde jeg det som om jeg var ved at miste forstanden.

Anmeld

25. april 2010

Sofiedk

kitty skriver:

Selvfølgelig er du en af de kloge damer.. Andet ville være løgn

Jeg er også en smule spændt på mine følelsesmæssige reakioner, men jeg håber på at kunne være ærlig omkring det, og så tage det som det kommer.

Hvad gør man ikke for at få børn? Men når vi alle står sådan : , så er det hele kampen værd!

Jeg krydser for dig de næste par dage!

Det er præcis rigtig vigtigt at være ærlig omkring hvordan man har det med hormoner og sådan, de fleste i vores omgangskreds ved ligesom at vi er i behandling efterhånden og jeg fortæller dem ofte når jeg nu er på de hormoner at hvis jeg virker afvisende, sur eller irritereret er det nok bare på grund af dem, så om et par dage er jeg god igen

Til gengæld er det helt sikkert det hele værd. Det er ALTID hårdt at starte op igen hver måned, men så snart man er på vej og igang med de sidste scanninger inden iui, så glemmer man helt alle stikkene i maven, svedeturene og den inde kælling, så handler det kun om det lille håb der holder os alle kørende - netop at opnå det største i verden, at få de to streger

Ja jeg havde ellers sagt til mig selv jeg ikke ville sætte forventningerne op denne måned, men kan mærke nu når jeg skal teste på torsdag kan jeg ikke lade vær med at gå og håbe alligevel. Men nu må vi se

Anmeld

25. april 2010

oo

Sofiekdk skriver:

Det er præcis rigtig vigtigt at være ærlig omkring hvordan man har det med hormoner og sådan, de fleste i vores omgangskreds ved ligesom at vi er i behandling efterhånden og jeg fortæller dem ofte når jeg nu er på de hormoner at hvis jeg virker afvisende, sur eller irritereret er det nok bare på grund af dem, så om et par dage er jeg god igen

Til gengæld er det helt sikkert det hele værd. Det er ALTID hårdt at starte op igen hver måned, men så snart man er på vej og igang med de sidste scanninger inden iui, så glemmer man helt alle stikkene i maven, svedeturene og den inde kælling, så handler det kun om det lille håb der holder os alle kørende - netop at opnå det største i verden, at få de to streger

Ja jeg havde ellers sagt til mig selv jeg ikke ville sætte forventningerne op denne måned, men kan mærke nu når jeg skal teste på torsdag kan jeg ikke lade vær med at gå og håbe alligevel. Men nu må vi se

jep, jep og jep - godt skrevet, Sofie!!

Anmeld

25. april 2010

MM1987

Jeg har sikkert sagt det før - men her kommer det igen...

Min hud er slået rigtig meget ud, men havde i forvejen heller ikke perfekt hud...

Jeg synes ikke jeg har taget noget særligt på, bliver dog meget oppustet nogen dage om måneden...

Jeg kan godt mærke det på mit humør, men synes ikke det er slemt, for jeg er selv meget opmærksom på hvornår det er reelle følelser eller hormonerne der taler - i dag der tudede jeg til Hogan Knows best (det der sjov om hulk hogans familie på mtv)

Det er selvfølgelig nogen irriterende ting, men jeg synes faktisk ikke det er noget jeg går og er ked af - jo måske min hud...

Anmeld

25. april 2010

Soap

kitty skriver:

Så må vi håbe at nogen af de kloge damer vil dele by.dk/Uploads/StoredImages/1/12371.gif" border="0" align="absmiddle" class="ForumLinkedImage"/>

Sikke alle de søde kloge damer der vil dele med os 

Tak fordi i gider og tak fordi i er så søde og forstående 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.