Lavement!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2010

LISBETH:-)

Jeg fik det, og som en anden har skrevet synes jeg bare det var en (ubetydlig) detalje i forhold til hvad man ellers skal igennem. Det er hurtigt overstået og så skal man ikke tænke mere på det.

Man kan på ingen måde holde på noget som helst selv når man presser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

zilotte

Jeg kan kun anbefale at få et lavement. Ud over alle de andre årsager der er skrevet, syntes jeg det var befriende når jeg var øm forneden, efter endt fødsel, ikke at skulle lave andet end at tisse på toilettet i et par dage. Jeg var simpelthen tømt godt og grundigt.

Anmeld

23. april 2010

Bare mig..

For mig, er det egentlig bare noget der følger med. Jeg har egentlig slet ikke tænkt på at skulle vælge det fra, for ja som sagt, er det for mig bare en del af fødslen.... Jeg tænker da også, at man måske har lidt at grine af så, i kampens hede, og hvor alt måske slet ikke er sjovt. Så måske man kan grine lidt at at man skal s**** rigtig meget..

Til fødselsforberedelse sagde JM at det var en god ide at gøre det, for der er ikke plads til BÅDE baby og afføring, så man kan ende med at få VIRKELIG ondt, hvis man ikke gør det.. Og om ikke andet, så kommer det altså ud når du presser... Og jeg ved ikke hvad du helst vil? -På wc eller på baby?

Anmeld

23. april 2010

Anonym trådstarter

Tak for svarene.

I har nok ret i man ikke skal tænke så meget over det, og er en lille ubetydelig del af fødslen... Så I fik sat en dæmper på mine bekymringer, lige på det punkt

Anmeld

26. april 2010

Tina2

Jeg vil også KLART anbefale det... Har fået det begge gange og ja, det er bare en ubetydelig detalje.....

2. gang fødte jeg i vand så der skulle jeg jo ha' det, men ville slet ikke vælge det fra.... Er slet ikke ubehageligt.....

Så tag du roligt imod det

Anmeld

26. april 2010

Valle81

Anonym skriver:

Tak for svarene.

I har nok ret i man ikke skal tænke så meget over det, og er en lille ubetydelig del af fødslen... Så I fik sat en dæmper på mine bekymringer, lige på det punkt

Hejsa:0)

Altså det skal du slet ikke tænke på mht pinligt:0) du når at blive undersøgt forneden flere gange inden, og så har du glemt alt om din blufærdighed.

Dernæst vil jeg sige at ved min første fødsel var det jordemoderen der puttede det i numsen på mig, men ved Antons fødsel spurgte jordemoderen om jeg selv ville. Så jeg gik på toilettet og klarede det selv. Det er en lille tupe, som har en "snabel" der skal føres godt op i endetarmen og tømmes. Så skal du holde dig godt 2 minutter (hvis du kan, det er er mega svært) og så ellers bare jo SKIDE, for det skal man:0)

Så du kan jo spørge jordemoderen om det ikke er ok du selv ordner det, for det kan du sagtens:0)

Christina

Anmeld

26. april 2010

Soap

Hel klart for

Da det jo er naturligt at man ligger en dej når barnet kommer ned og presser på det hele 

Så hellere være tømt 

Anmeld

3. maj 2010

sarahb

Anonym skriver:

Ja, måske et mærkeligt spørgsmål. Men for eller imod lavement? Tog I imod det og var I glade for det, eller er det ligeså godt at lade være? Hvilke erfaringer har I? Skal nemlig snart igennem min første fødsel og tænker lidt over hvor pinligt det må være hvis man ikke kan holde på afføringen?!

jeg fik det ikke tilbudt, men havde heller ikk brug for det..

Anmeld

3. maj 2010

Corn

Første fødsel var det ikke nødvendigt. Min krop havde sendt mig på toilet mindst 10 gange i løbet af dagen op til fødslen. og Jeg kastede op under veerne..

Anden gang tog jeg imod tilbuddet samt kastede op under veerne.

Denne gang har min JM sagt at det ikke er nødvendigt, da der er visse bakterier som hjælper babys imunforsvar til at styrkes, og disse bliver fjernet hvis man får lavement... Så jeg ved ikke helt om jeg vil have det denne gang, men jeg skal føde hjemme, og kan godt se en fordel i, IKKE at skide i stuen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.