Hvordan transporterer i...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2008

Lise

Jamen, hvad skal i have hjælp til? De busser jeg kører i (Kbh) kan man da bare trille vognen ind i...

Kører i i gammeldaws rutebil ude på landet..såhn en med trapper i?

Min mor nævnte på et tidspunkt at da vi var børn måtte de slet ikke have barnevogn i bussen, så der brugte de paraplyklapvogn når de skulle med bus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2008

ka li ja

haha ja her ude på landet hjælper chaufføren som regel også, hvis ikke en af de andre passagere hjælper. jeg plejer at spærge dem jeg venter med:D
men nej de har ikke pligt til det, for det går ud over deres ryg.

Anmeld

5. juni 2008

Tikki

Lise skriver:

Jamen, hvad skal i have hjælp til? De busser jeg kører i (Kbh) kan man da bare trille vognen ind i...

Min mor nævnte på et tidspunkt at da vi var børn måtte de slet ikke have barnevogn i bussen, så der brugte de paraplyklapvogn når de skulle med bus.

Jeg synes altså det kommer an på, om de har sænket bussen ned eller om de bare lader den være oppe...hvis du forstår. Jeg har mange mange gange haft problemer med at komme ud og ind fordi busserne er så høje og buschaufføren bare glor dumt på mig. Jeg har også siddet fast i dørene 2 gange, hvor han blev ved at lukke og lukke, så dørene klaprede om vognen og så blev sur over, at jeg ikke var hurtig nok ude...uf...I don´t like it :-o

Anmeld

5. juni 2008

Tikki

Jeanette skriver:

Lise skriver:

Jeg synes altså det kommer an på, om de har sænket bussen ned eller om de bare lader den være oppe...hvis du forstår. Jeg har mange mange gange haft problemer med at komme ud og ind fordi busserne er så høje og buschaufføren bare glor dumt på mig. Jeg har også siddet fast i dørene 2 gange, hvor han blev ved at lukke og lukke, så dørene klaprede om vognen og så blev sur over, at jeg ikke var hurtig nok ude...uf...I don´t like it :-o

Og ja, på landet er det stadig de gamle busser :D - med trapper ved midterdøren og smalle smalle gange :)

Anmeld

5. juni 2008

Lise

Jeanette skriver:

UH, skræk - hvis nogen lukkede døre om min dreng skulle de få med mig at bestille 8( Har heldigvis ikke oplevet det på trods af mange ture med den dejlige linie 18... har oplevet et par gange at jeg havde svært ved at komme ud - men så har jeg bare spurgt den nærmeste om ikke liiiiige de kunne hjælpe...det har aldrig været et problem :)

Anmeld

5. juni 2008

Tikki

Lise skriver:

Jeanette skriver:

UH, skræk - hvis nogen lukkede døre om min dreng skulle de få med mig at bestille 8( Har heldigvis ikke oplevet det på trods af mange ture med den dejlige linie 18... har oplevet et par gange at jeg havde svært ved at komme ud - men så har jeg bare spurgt den nærmeste om ikke liiiiige de kunne hjælpe...det har aldrig været et problem :)

Skønt med hjælp - jeg bor i Nordvest, så her er bare sure folk 8D...ejjj det passer ikke, for jeg er her jo :P, men synes ikke der er så mange hjælpsomme mennesker - kun stress og jag. Måske skal jeg bare gøre som min veninde. Hun siger bare til folk: "hey du der, tag lige og giv en hånd" og så flyver alle folk op af sæderne for at hjælpe...ha ha ha fedt.

Anmeld

5. juni 2008

Lise

[citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f] Hun siger bare til folk: "hey du der, tag lige og giv en hånd" og så flyver alle folk op af sæderne for at hjælpe...ha ha ha fedt. [/citat] Tror jeg plejer at kigge på den udvalgte og sige "ka' du ik' lige hjælpe mig?" med en lidt bestemt tone (agtig, hvis du ikke hjælper så kører bussen ikke videre så rejs dig nu lige i en ruf!) og jeg har aldrig fået et nej ;) Og det er sgu ikke fordi folk er specielt glade i linie 18 8D

Anmeld

5. juni 2008

Mikkelmusen

Lise skriver:

ja vi har nemlig busser med trapper herude på landet. Ikke dem alle, men man ved aldrig hvornår hvilken bustype kommer. Desuden er der virkelig sjældent nogle andre med bussen herude, derfor kører de også så sjældent... Jeg må investere i en paraplyklapvogn.

Anmeld

5. juni 2008

Plysbjørnen

bettemouse skriver:

det lyder da lidt underligt i mine øre at de ikke har pligt til at hjælpe..
det har jeg endnu ikke mødt en bussemand der ikke ville og hvis jeg en dag oplever det, skal jeg satme love dig at den bussemand kommer til at løfte resten af passagerne ind i bussen og ud igen!!!!

heidi som ik finder sig hva som helst

Hun har rent faktisk ret, en buschauffør er i sin gode ret til at nægte at løfte din barnevogn, manden kan jo have dårlig ryg...

Og ja Lise landet har ikke opfundet busser i jordhøjde, dvs tror faktisk nok at der på lille Als findes 3-4 stk. ikke meget at prale af når der findes 5 busruter og de kører 1-2 gange i timen alt efter rute... Så jo vi holder os til de "gammeldaws" busser på landet vi er ikke helt med på noderne herude...

Betina1978

Anmeld

5. juni 2008

Piaa

Efter at have læst diverse indlæg, så ville jeg nok vælge at bruge en tynd bæresele og en letvægtsklapvogn som jeg ville klappe sammen og så bære den op i bussen. Jeg er ikke fan af paraplyvogne, synes de køre dårligt og er ikke gode til længere ture.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.