Kan ikke følge med om aftenen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.670 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Dictes mor

Jeg har et problem med min amning, om natten og om dagen går det bare fint, og jeg kan sagtens følge med, og min datter spiser fint og længe ved et bryst, men såsnart kl er over fire og hun vågner fra sin lange middagslur så er hun skrupsulten konstant indtil kl. 22, og jeg kan slet ikke følge med, hun tømmer begge bryster kl. fire og spiser i lang tid der, men alligevel går der ikke mere end en maks en time efter hun har spist til hun er ked af det og græder og vil lægges til igen, men der har jeg jo næsten ikke noget, og selvom hun tager fat er der ikke meget at komme efter, og så fortsætter det ellers til kl. 22 ca., hvor hun så falder i søvn med det lidt jeg nu kan få ud til hende. Det er ikke særlig sjovt, og det er jo synd for hende. Jeg har givet hende en smule erstatning for at vinde lidt tid til at få lavet lidt mere mælk til hende, og det har virket godt nok, men jeg vil jo helst, hvis jeg kunne amme kun og slippe for erstatningen, for oftest ryger det hele op igen, og så er hun bare endnu mere sulten bagefter.

Er der andre, der har det ligesådan og er der måske nogle råd, som I kan give mig, for det ender jo med at jeg går helt i stykker af at skulle amme så meget. Hvad kan jeg gøre for at holde hende beskæftigt så hun ikke tænker på mad og græder. Hun er en måned nu, måske er det bare en periode?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Lise

Mit råd: bliv ved med at amme! Og lad så vidt muligt være med at give erstatning - selvfølgelig skal du holde øje med at hun ikke bliver for sulten, og at hun tager på som hun skal, men ved at amme løs, sættes produktionen op.

Jeg havde nøjagtoig samme problem for 1-2 uger siden. Syntes han tømte brysterne hele tiden, og at jeg bare ikke havde nok til ham. Han virkede dog tilfreds med at få stukket sutten i munden, når jeg følte mig tømt, så selvom jeg syntes han burde spise mere, var han tilfreds. Han er ikke blevet tilbudt erstatning, fordi jeg for det første VIL have det til at fungere, og for det andet fordi sp har sagt at han tager fint på. Nu synes jeg ikke jeg tømmes på samme måde, så måske min produktion er sat op...

Min sp sagde også at når han ligger og skælder ud på det tomme bryst, kan det sagtens være fordi han er mæt, og ikke fordi der er ikke er mere. Og så får han som sagt en sut, og det virker fint her...

Her ville han faktisk også lægges til hele tiden i starten. Men han døjede også med maven (som de fleste spædbørn), så min sp foreslog at jeg holdt øje med amningerne og lod der gå to-tre timer imellem, for at give mere ro på ham. Det har været lidt en kamp nogle dage, men nu synes jeg det kører rigtig fint.

Håber du kunne bruge det til noget og at det kommer til at køre for dig

Lise, og Casper på 6 uger

Anmeld

22. april 2010

LauraLW

Sidder med næsten det samme "problem" herhjemme. - Men jeg er nu overbevist om at hun ikke søger brystet af sult men søger det for trøst og tryghed. Hvis du tænker tilbage på den sidste amning, den kl 16, så ved du at hun har fået rigeligt og burde være mæt, så jeg ville prøve med sutten istedet. - Det var det råd jeg fik af sp da jeg sad med fuldstændig tomme bryster og slidte brystvorter. Hvis hun efter lidt forsøg smider sutten ud og stadig søger, så er hun nok sulten, men ellers er hun ikke. Hos os virker det faktisk. Nogle gange skal hun lige brokke sig lidt, men derefter sutter hun lystigt på sutten.

Laura - som sjovt nok også kæmper hver eftermiddag/aften med et lidt uroligt barn... gad vide om de har dannet en klub.

Anmeld

22. april 2010

Tulle28

Samme her - jeg er lige begyndt at give hende sutten, når hun ligger og søger efter brystet og jeg VED hun umuligt kan være mere sulten (hvis hun har spist 20-25 minutter på hvert bryst og de føles tomme) og det synes jeg egentlig også virker ret fint og hun falder til ro... Selvom de kloge hoveder siger at man skal lægge dem til når de vil, kan ens bryster jo ikke holde til det i længden... Mine kan ihvertfald ikke!

Ammer du stadigvæk i 3-4 timers intervaller om dagen?

Anmeld

22. april 2010

BinaMor

det er en periode. hold ud py jeg hang fast til min datter fra hun var 1-2 måneder. hårdt men tilgengæld fik jeg så meget mælk ud af det. det er den naturlige måde babyer øger produktionen på! som desværre får mange til at opgive amning fordi de bilder sig ind de ikke har nok mælk eller næring.

Anmeld

22. april 2010

Kristina V

Jeg har samme problem her, men mit er om natten. Synes virkelig de virker flade..

Har prøvet at malke ud i løbet af dagen efter han lige har spist, for at øge mælkeproduktionen, men det kommer intet ud. Enden er de tomme efter han har spist, ellers så bruger jeg pumpen forkert.

Igår prøvede jeg med en hvidtøl, og tror faktisk det hjalp lidt. Forsøger i hvert fald i et par dage nu, men sådan en..

Anmeld

22. april 2010

BinaMor

jeg ammede ca fra nyfødt til 3 måneder: hver anden time af minimum 20 min.. gerne 45... men så hygge suttede hun sig også lidt

og det er normalt..

Anmeld

22. april 2010

Dictes mor

Tak for alle svarene, jeg er glad for at høre, at det ikke er mig, der gør noget forkert. Jeg ammer ca. hver 2-3 time for tiden, fordi hun som sagt er ret sulten. I har nok ret, hun burde jo være mæt efter at have spist så længe, og jeg vil prøve at holde hende hen. I dag har jeg fundet ud af, at hun falder til ro og slapper af, når jeg har hende på skulderen og danser lidt rundt og synger en sang Hyggeligt. Jeg har prøvet med sutten, men hun græder bare og spytter den ud med det samme, og så overgiver jeg mig med det samme. Jeg er nok for hurtig til at tro, at hun skal have mad bare fordi hun brokker sig en lille smule, jeg vil prøve at gøre et forsøg igen med sutten, for jeg kan jo ikke holde til at give mad hele tiden, og så er jeg i dag begyndt at pumpe lidt ud om morgenen og i løbet af dagen, hvor hun ikke spiser så meget eller tit, så så har jeg lidt ekstra til om aftenen, hvis det skulle blive nødvendigt, og jeg hjælper også lidt med at øge produktionen, for jeg vil have amningen til at fungere rigtigt også om aftenen

Anmeld

22. april 2010

Dictes mor

Kristina V skriver:

Jeg har samme problem her, men mit er om natten. Synes virkelig de virker flade..

Har prøvet at malke ud i løbet af dagen efter han lige har spist, for at øge mælkeproduktionen, men det kommer intet ud. Enden er de tomme efter han har spist, ellers så bruger jeg pumpen forkert.

Igår prøvede jeg med en hvidtøl, og tror faktisk det hjalp lidt. Forsøger i hvert fald i et par dage nu, men sådan en..

Pyha om natten, det må være et mareridt. Så er du jo oppe hele natten næsten, så skal jeg da slet ikke brokke mig.

Anmeld

22. april 2010

Lady Marion <3

Da Alexander var ca 1 md - 3 md ca ammede jeg konstant fra kl 16 00 til kl 22 00 ,, Det var hårdt   Ville ikke tilbyde ham mme da han tog meget fint på og gerne ville fortsætte min amning ,,,  Man skal holde ud ,, Flasken er roden til alt ond hvis du gerne vil amme   Bevar roen , tro på du kan og at du har nok , for det har du

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.