RS-virus og maske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. juni 2008

Kaufie

Øv bøv - det var meldingen fra lægen idag.

William har siden natten til søndag været lidt sløj og har hostet. Han startede med 39,7 i feber hos min søster - så jeg måtte ind og vække dem midt om natten for at få termometer og panodil til drengen - og så blev der ellers ikke sovet meget mere den nat.

Han har godt nok været i dp de sidste tre dage, men har været varm når vi hentede ham og bare sovet elendigt om natten. Jeg troede jo det var varmefeber - men..... nu hoster han også ret voldsomt. Så idag tog vi til læge, som hurtigt sagde RS-virus og maske.

Bestemt ikke sjovt at give drengen medicin - og så med maske, hvor han skal trække vejret 10 gange før vi må fjerne den - pyyyyh....

Nogen, der har erfaring med RS-virus og hvordan man får de små til at overgive sig til masken?

Jeg er SÅ dårlig til at have en syg dreng - Nøj hvor jeg hader det - kan slet ikke rumme at han er så pylret når han normalt er min glade lille dreng.

Mette, der igen har fået fyldte bryster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2008

Loggidut

den med masken kender jeg lidt til...men det var sådan en portaneb, mod astma...hmmm, så jeg er nok ikke til stor hjælp, men ved nogle af de andre piger nok er. jeg vil bare sige god bedring, for den der RS virus er vist en træls en...øv :'(

Anmeld

4. juni 2008

Sille

åhh nej... øv.. stakkels jer og den lille mus... rigtig god bedring med ham..
Min nevø har haft RS virus, men han blev indlagt fordi han ikke kunne få vejret pludseligt.. der havde lægen nemlig ikke opdaget det.. så godt jeres læge opdagede det hurtigt.. men har ingen erfaring med det ellers....

nå ingen hjælp herfra.. bare lige en (H)-hilsen

Anmeld

4. juni 2008

ivfmarie

årh øv! Det var da trælst for jer. Knus og ae ae fra mig - det intet ved om hverken RS eller masken

Anmeld

5. juni 2008

smokie

Hej Mette

Jeg ved en del om RS-virus 2 af mine børn har haft det og bestemt ikke rart men de var heller ikke så gamle da de fik den den lille jeg har var meget tæt på at komme på intensiv fordi hun ikke fik ilt nok og ingen mad hun sov stort set i 2 døgn hun var 2 mrd og de siger at jo yngre de er jo slemmere er den og de kan muligvis dø af den når de er så små men hvordan du får ham til at tage masken kommer hurtigt og du kan måske synge for ham imens men hvis du ikke er tryg ved det bliver han det heller ikke også kan det blive en langsommelig process....
Det siges at børn i alle aldre kan få RS-virus men når de er over 6-8 mrd er det kun en forkølelse og ikke slemt påvirket...
Men underligt at han får det nu for den er hyppist om vinteren og det den gør det er at den går ind og sætter sig på lungerne så de små puds har svært ved at trække vejret og heller ikke får ilt nok....
Håber du kan bruge noget af det jeg skrev og hvis du har andet at spørge om skriver du bare....
P.S Begge mine børn var indlagt og isoleret i over en uge....
(H)(H) Smokie og håber han hurtigt bliver rask heldigvis er han stor ;) så det skal nok gå :)

Anmeld

5. juni 2008

..

Hvad er RS-virus spørger jeg dumt:$(?)

Anmeld

5. juni 2008

ka li ja

ja det tænkte jeg også!:$

Anmeld

5. juni 2008

Loggidut

så vidt jeg ved, er det en virus som sætter sig på lungerne, for mange år siden da kasper var indlægt, så jeg et barn som lå isoleret p.g.a. det på børneafd. :'( det var ikke et rart syn! men jeg tror de har bedre styr på den sygdom i dag... jeg er mere nysgerrig efter hvor pokker børnene får det fra

Anmeld

5. juni 2008

ka li ja

ja helt ærligt, hvordan får de det??
får man maske lige som en spacer??
for der siger de jo det er fint barnet skriger, for så kommer det i hvert fald ned til lungerne hvor det skal hen!

Anmeld

5. juni 2008

Kaufie

ka li ja skriver:

ja helt ærligt, hvordan får de det??
får man maske lige som en spacer??
for der siger de jo det er fint barnet skriger, for så kommer det i hvert fald ned til lungerne hvor det skal hen!

Ja, der er med en spacer - og det lyder godt, at det kommer det rette sted hen når han skriger - for det gør han......

Jeg ved heller ikke hvor det kommer fra - kun at det er en virus, der smitter frå hånd til hånd (og via legetøj....) Der er en mere i Williams dagpleje, der lige har fået maske, så det er sikkert der, han har fået det.

Pyyyh, er glad for at han er så stor som han er - og at det er sommervejr, så vi kan være meget ude - det skulle også hjælpe.

Han har ihvert fald sovet og spist rigtig godt i dag, så jeg er ikke så bekymret - selvom det gør ondt på mig når han hoster (og når faren giver ham medicinen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.