Tak for mange fine råd
)
Spørgemålet var dog ikke om og/eller hvornår han skal lære at sove selv, men mere for at høre fra andre der har prøvet det samme.
Er slet ikke tvivl om at det skal stoppe med at amme ham i søvn, det skal bare gøres på en ordentlig måde.
Har prøvet diverse, alt fra at liste brystvorten ud inden han sover, give ham en sut m.m. - Lige lidt hjælper det. Hvis ikke han sover tungt inden jeg lister brystvorten ud af munden på ham vågner han og protesterer højlydt.
Og så kan jeg så starte forfra...
Så det er der problemet ligger - bliver brugt som sut, hvilket efter min mening er super frustrerende, og ikke sundt for nogen af os. Han skal lære at man kan falde trygt i søvn - også uden en brystvorte..
Vi gik ukritisk ud fra hvad de skrev i Politikkens baby bog - vores fejl! Da det stadig ikke virkede efter en uge, stoppede vi dog og ringede til en ammerådgiver. Hun anbefalede at læse "sov igennem uden gråd" Den er vi i gang med nu - og så må vi så i gang med projektet igen - for herhjemmme føles det som det helt rigtige skridt.
Jeg er ikke fortaler for at skulle ligge og amme min søn i søvn til han er 1 år gammel - og så hellere tage den nu, end senere - vaner bliver jo kun sværere at bryde med tiden
Synes desuden slet ikke det er for tidligt - snart 6 mdr gammel. Er jo en dum dum vane. Og om dagen får han jo masser af tryghed ved at blive ammet, puslet og nusset dér.
Derudover kan jeg jo af gode grunde ikke amme ham i søvn i junior sengen, som han meget snart skal over i af sikkerhedsgrunde.
Hører rigtig gerne fra flere der har stået i samme situation
Anmeld