Vil kun ammes i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

L.J.L

Vi havde samme problem i starten. Lauritz ville kun sove ved brystet. Men så begyndte vi at svøbe ham ind i hans dyne og nu sover han hver gang vi svøber ham ind og han får sutten. Det er ligesom om man tænder for en kontakt når han bliver svøbt, så lægger han bare hovedet til siden med det samme og sover

Han er 4½ mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Nybagt mor

Vi svøber også dynes omkring ham så ham ligger i en sovepose, og sut vil han slet ikke høre tale om - den kommer retur hurtigere end vi kan nå at sige godnat

Er bare så træt så træt af at amme ham i søvn - al putning hænger jo på mig, og føler tit at jeg bruger hele min aften derinde. Desuden kan jeg jo ikke amme ham i søvn i junior sengen - og er ikke meget for at lade ham sove i vores seng, da han er meget urolig og derfor bange for at han skal falde ud over kanten.

Anmeld

22. april 2010

Mumto3

Jeg læser dit problem som mere værende at han vågner når han bliver flyttet efter han er faldet i søvn. Er det rigtig forstået?

Hvis det er problemet, hvad så med at lægge ham på en madras på guvlet, så er der ikke langt ned, hvis han skulle trille ud over kanten, og så kan du ligge ved siden af ham og amme.

Du skriver at du godt kan liste brystet ud af munden på ham når han sover helt. Min pointe var IKKE at vente til han sover helt, men at tage den ud INDEN han sover. Så vil han brokke sig, og så tilbyder du bare brystet igen. På et tidspunkt, så vil han være så træt at han ikke gider at brokke sig, og han kan jo mærke at du ligger lige der ved siden af ham, så han er tryg og rolig nok til at kunne falde i søvn. Når du er nået dertil, så kan du tidliger og tidligere tage brystet fra ham, og tilsidst kan du helt adskille bryst og søvn i hans bevidsthed. Men det er en lang proces, og hvis du leder efter en her og nu løsning, så du fra i morgen af ikke skal amme i søvn, så der er kun den hårde vej frem, (hård både for dig og for di barn!), og det er at du bare holder helt op med at amme i søvn, går tur med hunden eller gør noget andet. Han vil jo ikke være vågen resten af hans liv, han skal nok falde i søvn. Spørgsmåle er bare hvor ulykkelig han er når han så falder i søvn, og om det er dét man ønsker. Det må du opveje i forhold til hvor stort dit ønske om at holde op med at amme i søvn er.

eller prøv at ring til en ammerådgiver! De er altså rigtig gode!!! (-og ja, dette spørgsmål høre også ind under ammerådgivningen)

Anmeld

22. april 2010

Maise

linselouise skriver:

Vi havde samme problem i starten. Lauritz ville kun sove ved brystet. Men så begyndte vi at svøbe ham ind i hans dyne og nu sover han hver gang vi svøber ham ind og han får sutten. Det er ligesom om man tænder for en kontakt når han bliver svøbt, så lægger han bare hovedet til siden med det samme og sover

Han er 4½ mdr.

Det er også det jeg gør. Ammer af i soveværelset. Giver hende sutten og lægger hende døsende pakket ind i sin dyne ned i liften og hun sover med det samme. Hun er 16 uger idag.

Anmeld

22. april 2010

<3

Nybagt mor skriver:

Min lille dreng er nu 5 mdr. nu og af en eller anden dum dum grund er jeg kommet ind i en vane med at amme ham i søvn. Om dagen sover  han i barnevognen, mens vi går tur med hunden, så der bliver han også aktivt hjulpet til at sove. Den lille fyr ved altså ikke, hvad det er at falde i søvn af sig selv.

For en uges tid siden blev vi så enige om at begynde at få ændret det.
Derfor er jeg begyndt at amme ham, hvorefter min mand bærer ham i seng ( så han er vågen/døsig når han bliver lagt)
Hele sidste uge har han så grædt alt mellem 5-45 min, hvor min mand går ind hver 15 min og siger godnat og aer ham på kinden.
Jeg selv må gå en tur med hunden imens - kan slet ikke holde ud at høre på det, men er omvendt bare så træt at amme ham i søvn.

Jeg er så ked af det, for på den ene side vil jeg jo bare være en god mor for ham - og jeg kan ikke tåle at han græder, når jeg ved at der er noget jeg kan gøre for at få ham glad. På den anden side har jeg altså brug for noget tid til mig og ikke mindst til min mand - jeg føler nogle gange at vi ikke har set hinanden siden han blev født.

Så jer derude - hvad har I af erfaringer med at få ændret den dumme dumme vane?
Alfreds mor er offline    

Tror ikke han lærer det af at græde desværre. Jeg ville amme og så tage brystvorten ud lige inden han faldt i søvn ja du vil få nogle blikke om hvordan kan du gøre det mod mig mor! Efter et par gange så er det ikke så farligt at falde i søvn uden vorte

Men altså sådan lærer de det efter min mening.

Anmeld

22. april 2010

BinaMor

self. vil han kun ammes i søvn. han er 5 måneder gammel og bryst er hans tryghed.

hvordan man ændre det er op til en selv. imo er det tidligt for ham iogmed han blir så ulykkelig. babyer er forskellige. jo der findes dem der sover fra 2 måneder gammel... men der findes også de børn der har brug for lidt mere. min pige sov først igennem ved 21 måneder. men jeg har heller aldrig ladet hende græde sig i søvn. det bruger vi ikke.

så jeg sys du skal forsætte indtil du føler han er mere rolig omkring det.

Anmeld

22. april 2010

BinaMor

prøv evt at søge på : high need børn (HN)

Anmeld

30. april 2010

Nybagt mor

Tak for mange fine råd)

Spørgemålet var dog ikke om og/eller hvornår han skal lære at sove selv, men mere for at høre fra andre der har prøvet det samme.

Er slet ikke tvivl om at det skal stoppe med at amme ham i søvn, det skal bare gøres på en ordentlig måde.

Har prøvet diverse, alt fra at liste brystvorten ud inden han sover, give ham en sut m.m. - Lige lidt hjælper det. Hvis ikke han sover tungt inden jeg lister brystvorten ud af munden på ham vågner han og protesterer højlydt.

Og så kan jeg så starte forfra...

Så det er der problemet ligger - bliver brugt som sut, hvilket efter min mening er super frustrerende, og ikke sundt for nogen af os. Han skal lære at man kan falde trygt i søvn - også uden en brystvorte..

Vi gik ukritisk ud fra hvad de skrev i Politikkens baby bog - vores fejl!  Da det stadig ikke virkede efter en uge, stoppede vi dog og ringede til en ammerådgiver. Hun anbefalede at læse "sov igennem uden gråd"  Den er vi i gang med nu - og så må vi så i gang med projektet igen - for herhjemmme føles det som det helt rigtige skridt.

Jeg er ikke fortaler for at skulle ligge og amme min søn i søvn til han er 1 år gammel - og så hellere tage den nu, end senere - vaner bliver jo kun sværere at bryde med tiden

Synes desuden slet ikke det er for tidligt - snart 6 mdr gammel. Er jo en dum dum vane. Og om dagen får han jo masser af tryghed ved at blive ammet, puslet og nusset dér.

Derudover kan jeg jo af gode grunde ikke amme ham i søvn i junior sengen, som han meget snart skal over i af sikkerhedsgrunde.

Hører rigtig gerne fra flere der har stået i samme situation

Anmeld

2. maj 2010

daisyline

Jeg havde samme problem ved min mindste. Det var kun babs der duede og det var hårdt. Med de to store havde jeg ikke problemer med at sætte grænser og lære dem, at falde i søvn selv, men da den lille var nyfødt, var min mand indlagt on/off i lange perioder og jeg havde ikke overskuddet til at tage kampen. Jeg tror jeg ammede ham i søvn, indtil han var ca. 9 måneder gammel. Så sagde han selv fra.

Husk, at det kun er en periode. Alting går over. :-) Ved alt om, hvor træt man kan være og hvordan man kan længes efter, at have lidt fred og sin krop lidt for sig selv. Men om 6-7 år, så længes du efter lidt mere kropskontakt med dit barn! Så kan det kun blive til en hurtig krammer engang imellem. :-( Så tænker man gerne tilbage på ammetiden!

Man kan blive meget forhippet på, at det skal lykkes og så kan man være så anspændt, at barnet mærker det. Prøv evt. at lade det ligge i en måneds tid og så prøv igen. Der er ingen børn, der tager skade af at blive ammet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.