Vil kun ammes i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.050 visninger
18 svar
2 synes godt om
21. april 2010

Nybagt mor

Min lille dreng er nu 5 mdr. nu og af en eller anden dum dum grund er jeg kommet ind i en vane med at amme ham i søvn. Om dagen sover  han i barnevognen, mens vi går tur med hunden, så der bliver han også aktivt hjulpet til at sove. Den lille fyr ved altså ikke, hvad det er at falde i søvn af sig selv.

For en uges tid siden blev vi så enige om at begynde at få ændret det.
Derfor er jeg begyndt at amme ham, hvorefter min mand bærer ham i seng ( så han er vågen/døsig når han bliver lagt)
Hele sidste uge har han så grædt alt mellem 5-45 min, hvor min mand går ind hver 15 min og siger godnat og aer ham på kinden.
Jeg selv må gå en tur med hunden imens - kan slet ikke holde ud at høre på det, men er omvendt bare så træt at amme ham i søvn.

Jeg er så ked af det, for på den ene side vil jeg jo bare være en god mor for ham - og jeg kan ikke tåle at han græder, når jeg ved at der er noget jeg kan gøre for at få ham glad. På den anden side har jeg altså brug for noget tid til mig og ikke mindst til min mand - jeg føler nogle gange at vi ikke har set hinanden siden han blev født.

Så jer derude - hvad har I af erfaringer med at få ændret den dumme dumme vane?
Alfreds mor er offline  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Maise

Nybagt mor skriver:

Min lille dreng er nu 5 mdr. nu og af en eller anden dum dum grund er jeg kommet ind i en vane med at amme ham i søvn. Om dagen sover  han i barnevognen, mens vi går tur med hunden, så der bliver han også aktivt hjulpet til at sove. Den lille fyr ved altså ikke, hvad det er at falde i søvn af sig selv.

For en uges tid siden blev vi så enige om at begynde at få ændret det.
Derfor er jeg begyndt at amme ham, hvorefter min mand bærer ham i seng ( så han er vågen/døsig når han bliver lagt)
Hele sidste uge har han så grædt alt mellem 5-45 min, hvor min mand går ind hver 15 min og siger godnat og aer ham på kinden.
Jeg selv må gå en tur med hunden imens - kan slet ikke holde ud at høre på det, men er omvendt bare så træt at amme ham i søvn.

Jeg er så ked af det, for på den ene side vil jeg jo bare være en god mor for ham - og jeg kan ikke tåle at han græder, når jeg ved at der er noget jeg kan gøre for at få ham glad. På den anden side har jeg altså brug for noget tid til mig og ikke mindst til min mand - jeg føler nogle gange at vi ikke har set hinanden siden han blev født.

Så jer derude - hvad har I af erfaringer med at få ændret den dumme dumme vane?
Alfreds mor er offline    

HAr selv haft problemer for nyligt med min pige på 16 uger. jeg har dog fra start ammet og så lagt hende om aftenen så hun selv skulle falde i søvn. Pludselig ville hun ikke det og jeg var det samme igennem, selvom jeg lå v. siden af hende skrev hun hysterisk. Så nu ammer jeg hende af i sommerværelset og lige inden hun falder i søvn lægger jeg hende i liften i sengen. Min sundhedsplejerske siger at det er ok, for det er formentlig fordi at verden er blevet for stor til hende og hun nu kan se og opleve og derfor har behov for at blive skærmet når hun skal sove.

Har du prøvet liften i sengen ??

Anmeld

21. april 2010

Nybagt mor

Har tænkt på det med liften ja, men vores lille mand er meget meget stor af sin alder (75 cm lang, 9,5 kg og 5 mdr) - så han kan faktisk kun lige presses ned i liften  - og det vil derfor være en meget kort stakket frist hvis det skulle hjælpe.

Men måske det kunne være et forsøg værd - så han kunne lære selv at falde i søvn

Anmeld

21. april 2010

Maise

Nybagt mor skriver:

Har tænkt på det med liften ja, men vores lille mand er meget meget stor af sin alder (75 cm lang, 9,5 kg og 5 mdr) - så han kan faktisk kun lige presses ned i liften  - og det vil derfor være en meget kort stakket frist hvis det skulle hjælpe.

Men måske det kunne være et forsøg værd - så han kunne lære selv at falde i søvn

ja det kan jeg godt se, han er stor. men en eller anden form for skærmning der kan give ham noget tryghed. Når i har lagt ham går i så ud og lukker døren eller bliver lidt uden at sige noget eller hvordan ?

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

Du kunne måske også lægge puder i hans seng..op af siderne og fylde den mere ud. Måske det giver ham tryghed, som liften?

Anmeld

21. april 2010

Mumto3

Jeg kender indtil flere der har haft held med at sidde/ligge med deres baby og amme, når barnet så næsten sover, men ikke helt, lister man lige så stille brystet ud af munden. De første par gange vil barnet vågne op af det, og bede om brystet igen. Så har de tilbudt brystet igen, og når barnet var lige ved at falde helt i søvn, så har de listet bryste ud igen. Sådan har de gjort indtil barnet har lært at falde i søvn UDEN en brystvorte i munden. Derfra har de så flyttet amningen et andet sted hen, f.eks. ind i stuen, og efter amning har de så lagt sig ind i sengen med barnet indtil det er faldet i søvn.

Det er ikke noget der kommer i løbet af 3 dage eller en uge, men tilgengæld undgår man at barnet bliver ked af det, og græder eller føler sig forladt at sin mor. Det er en blid og nænsom måde at vænne barnet af med at blive amme i søvn på.

Anmeld

21. april 2010

Maise

eller har du talt med sundhedsplejersken?? måske har hun nogle fifs.

Anmeld

22. april 2010

Nybagt mor

Synes næsten vi har prøvet alt efterhånden, men han er bare meget meget brystglad.

Vi plejer at gøre det så jeg ammer ham, til han døser/sover helt - hvilket jeg bruger lang tid på, fordi han efter et par dage begyndte at gennemskue hvad der så skal til at ske.

Kan godt lokke brystvorten fra ham når han sover helt, men så snart han bæres over i seng, så vågner han - og ja så starter det.

I starten græder han helt ulykkeligt - hvorefter det til sidst går mere over i lidt halvbrokkeri.

Vi har også afskærmet sengen godt med sengerand og puder, samt hans ynglingsbamse - men lige lidt hjælper det.

Min sp er desværre lidt mere til sludder for en sladder end egentlig hælp - hendes kommentar var at vi bare skulle sige godnat, sov godt og så gå... Så hende kan vi desværre ikke bruge til meget i denne sammenhæng

Anmeld

22. april 2010

june1987

jeg pakkede jessica godt ind i sin dyne, gjorde hendes seng så lille som mulig med lidt bamser så hun lå trygt og en stofble, jeg ammede og lagde hende over når hun var døsig så sov hun.. 

men desværre er det bare sådan der var også perioder hvor hun blev ammet i søvne hun var 10 mrd da jeg stoppede hun ville ikke have andet end min mælk

Anmeld

22. april 2010

businesstigger

Da Alexander var lille var et af de eneste steder han slappede af og ikke græd ved mit bryst. Jeg er ikke til det med at lade dem græde og græde. Mener at i den størrelse er det den eneste måde de kan kommunikere på så derfor vil det være at fratage dem det hvis man bare ignorere deres gråd. Så han lå meget ved mit bryst. Også og sov. Det var benhårdt. Men er ikke i tvivl om at det var det rigtige for os. Han er et meget glad og tillidsfuldt barn i dag.

Når jeg havde brug for en pause blev manden sendt på tur med barnevognen og en sutteflaske til at dække de mest akkutte behov og så kunne jeg få et par timers søvn eller afslapning og tid til mig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.