Har været til "igangsættelses samtale" idag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Snuffler25

Synes nu ikke der var meget samtale over det. Jeg blev scannet (svært at se noget, fordi baby er så stor nu) og fik at vide at alt er som det skal være i maven. Der er masser af fostervand og hjertet slår som det skal.

Har fået at vide, at jeg skal ringe til fødegang lørdag morgen kl. 7.30 for at høre hvad tid på dagen jeg skal komme ind til igangsættelse. De regner med at der er en tid lørdag, men det KAN være det bliver søndag hvis de pludselig får travlt.
Så lørdag burde være dagen hvor der sker noget

Jeg ved ikke hvorfor jeg sidder tilbage med en trist fornemmelse i kroppen? Jeg er 1. gangs fødende og ved mange kvinder oplever at gå over tid.. havde vist bare håbet min krop selv kunne føde

Håber bare denne igangsættelse bliver en positiv oplevelse.. er sgu lidt nervøs må jeg indrømme
Håber ikke jeg skal igennem alt det her med stikpiller som så ikke virker - håber bare at alt er klart til at fostervandet kan tages

Nogen der har nogen former for erfaring med igangsættelse og kan fortælle lidt om det? Er lidt utryg synes jeg.. mærkeligt nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Ranarupta

Jeg har absolut ingen erfaring - har selv første fødsel tilgode om to mdr's tid.

Vil bare give dig sådan et her og så puste en masse ve-støv mod dig og maven *******************************

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Jeg gik 15 dage over tid, og skulle have været sat i gang lørdag den 24-10 2009. Vi ankom til OUH kl. 9, hvor jeg blev vist ind for at få kørt strimmel i 2 timer. Da det var overstået kommer en jordemoder ind og siger, at jeg sagtens kan få taget vandet på FG, men da der er travlt, vil jeg under alle omstændigheder blive sendt hjem igen Jeg siger så, at jeg er overbevist om, at jeg føder om natten, så jeg vil ikke sættes i gang. Får så en tid til om mandagen igen, hvor jeg SKAL sættes i gang, såfremt, der ikke er sket noget...

Du kan jo så læse min FB og se, hvad der skete her:

https://www.baby.dk/debat/31464pi1/foedselsberetninger/lauras-vej-til-verden.aspx

Håber du bliver lidt mere rolig

K.h. Linda

Anmeld

21. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Har ikke prøvet igangsætning, men vil da sende noget ve-støv Håber det hele går i gang inden lørdag

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Jeg har prøvet det...men prøv at lade være med at bekymre dig, måske du føder inden og alle andres oplevelser kan man jo desværre ikke bruge til noget, andet end måske at bekymre sig mere.

God fødsel..

Knus..

Anmeld

21. april 2010

RumlesMor

Kan sagtens følge dig...var også til igangsættelses-samtale, men det er som om at "truslen" om at blive sat igang sætter skub i de små - gerne dagen før . Krydser fingre for at din baby selv starter op, og hvis ikke...så bliver det ikke sværere at føde af den grund.

Pøj pøj!

Anmeld

21. april 2010

Bare mig..

Jeg vil bare sende noget vestøv afsted, i håbet om, at det går igang af sig selv inden lørdag!

Jeg håber godt nok også, at min fødsel går i gang selv.. Det er lidt skræmmende at man får en dato for hvornår ens fødsel skal starte! Tror man går og bliver mere nervøs, end hvis man ikke ved hvad dag de små kommer..

****************vestøv**************** herfra!

KOM UD BABY!

Marikka 36+6, der håber på at se sin datter om et par uger...

Anmeld

21. april 2010

Mor til L&S

Hej

Jeg blev sat i gang d. 30 marts kl 20.00 med 1 stikpille og hen over natten kom veerne stille og roligt.

D. 31 kl. 8 om morgenen blev jeg tjekket og de kunne tage vandet og så kom veerne ellers bare rullende

kl. 12 var min lille pige født

Så jeg har kun positivt at fortælle om igangsættelse

Krydser fingre for at du føder inden weekenden

Held og lykke

Anmeld

21. april 2010

Mathilde

Ingen erfaring herfra, da Celina kom af sig selv... Men jeg vil lige ønske dig held og lykke med det hele det skal nok gå.

Jeg  for at det går igang af sig selv... og sender lidt ve-støv i din retning.

Anmeld

21. april 2010

mrsMary

Under min første graviditet, var jeg til jordmoder på min terminsdato. Jeg orkede ikke at vente mere, baby var hele 3800 g, og da hun ikke mente fødslen var 'rundt om hjørnet' tilbød hun at 'starte' fødslen ved at 'åbne' forneden. Hvad hun lige gjorde, ved jeg ikke, men det gjorde da nas og jeg blødte lidt. Hun kaldte det en 'start-blødning'.

Jeg har dog ikke hørt om andre, der har fået det gjort, så måske man er gået væk fra det!? Det var i 2003....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.