Det der med job og barn syg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.275 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. april 2010

frklinemus

Ja, som overskriften lyder... Hvordan får man liiige det der med job og barn syg til at hænge sammen

Har været på arbejde efter barsel i lidt over en uge nu. Blev til formiddag ringet op af DP, Benjamin havde det rigtig skidt. Så afsted med mig og hente min lille syge dreng.

Han er MEGA forkølet, stoppet i næse, hoster og er lidt småvarm -stakkels pus! Har ENDELIG fundet ro og tager sig en velfortjent lur nu...

Nåh men, ihvertfald har jeg jo så barns 1. syge dag idag... Og mere har jeg så ikke. Farmand tager så imorgen torsdag. Men hva' så!?!?

Faktisk har vi ikke nogen som kan passe for os... Den eneste som går hjemme er Farfar -og han kan ikke magte at passe Benjamin en hel dag -hverken som rask eller syg.

Hvordag får I andre det hele til at hænge sammen med barn syg? Er det fri uden løn, ferie, aftale om at arbejde hjemmefra eller...?! Gode råd søges!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Honningblomst

Jeg er nok ikke til meget hjælp...menfor pokker det må altså være svært uden et netværd..

Jeg har sjældent syge børn men er de ikke på toppen, så kan jeg som studerende jo godt blive hjemme, var hjemme en uge med en skoldkoppesyg dreng her for to uger siden...ellers så har min mor skiftende tider og tager gerne fri eller ferie for at passe drengene, min x kan ikke tage barn syg, men hans forældre går hjemme, så de kan også..min far vil også gerne tage fri for det.

Jeg er så lykkelig for mit netværk ikke mindst fordi det faktisk gør at min yngste maks er i bh 4-5 timer om dagen, kan have en masse fridage og vi i det hele taget kan leve en meget ustresset hverdag.

Måske du skulle få fat i en børnepige der kan træde til...selvom man jo helst ser de er hjemme ved en mor eller far når de er syge..

Knus Eva..

Anmeld

21. april 2010

Marco2

Jamen der er jo ikke så meget at gøre hvis ikke man har mulighed for at der er én der kan passe, end at tage fri uden løn eller bruge sine ferie- fridage på det.

I nogen virksomheder kan man måske lave en aftale om arbejde hjemmefra, men det er jo ikke altid det er muligt alt afhængigt af hvilket job man har og hvor sygt barnet er. For er barnet en del syg og hænger hele tiden, så man ikke kan arbejde det antal timer man jo skal når man arbejder hjemmefra.

AG

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

I min overenskomst er der ret til to barn syg..hvad siger din OK?

Anmeld

21. april 2010

frklinemus

Eva skriver:

Jeg er nok ikke til meget hjælp...menfor pokker det må altså være svært uden et netværd..

Jeg har sjældent syge børn men er de ikke på toppen, så kan jeg som studerende jo godt blive hjemme, var hjemme en uge med en skoldkoppesyg dreng her for to uger siden...ellers så har min mor skiftende tider og tager gerne fri eller ferie for at passe drengene, min x kan ikke tage barn syg, men hans forældre går hjemme, så de kan også..min far vil også gerne tage fri for det.

Jeg er så lykkelig for mit netværk ikke mindst fordi det faktisk gør at min yngste maks er i bh 4-5 timer om dagen, kan have en masse fridage og vi i det hele taget kan leve en meget ustresset hverdag.

Måske du skulle få fat i en børnepige der kan træde til...selvom man jo helst ser de er hjemme ved en mor eller far når de er syge..

Knus Eva..

Ja, der er selvfølgelig mulighed for at høre "Farmor" om hun kan holde en dag fri...

Vi har faktisk masser af netværk som kan være babysitter -uden for normal arbejdstid

Vi må se hvad tiden bringer, forhåbentlig bliver han jo snart frisk igen! Og så må jeg se hvad jeg kan lave af aftale med arbejdet inden næste gang...

Anmeld

21. april 2010

frklinemus

dorthemus skriver:

I min overenskomst er der ret til to barn syg..hvad siger din OK?

Er faktisk lidt usikker på min OK på det område.  Er ansat under HK privat/Lager og kontor og der er jo liiige trådt ny OK kraft... Men i den gamle var der kun 1 dag og jeg kan ikke huske at have set noget om anden dag i mæglingsforslaget...

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

frklinemus skriver:

Er faktisk lidt usikker på min OK på det område.  Er ansat under HK privat/Lager og kontor og der er jo liiige trådt ny OK kraft... Men i den gamle var der kun 1 dag og jeg kan ikke huske at have set noget om anden dag i mæglingsforslaget...

Prøv at ringe til din fagforening  Jeg mener den er relativ ny...fra 1.4.09.

Ved godt det kun er én dag mere, men den dag kan jo betyde alverden.

Jeg kommer selv til, at få problemer for jeg har et lille netværk så jeg ved hvor hårdt det kan være.

Anmeld

21. april 2010

frklinemus

dorthemus skriver:

Prøv at ringe til din fagforening  Jeg mener den er relativ ny...fra 1.4.09.

Ved godt det kun er én dag mere, men den dag kan jo betyde alverden.

Jeg kommer selv til, at få problemer for jeg har et lille netværk så jeg ved hvor hårdt det kan være.

Mener at den nye OK træder i kraft her i april... Men ja, kan jo altid ringe til HK, de må da vide det

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

frklinemus skriver:

Mener at den nye OK træder i kraft her i april... Men ja, kan jo altid ringe til HK, de må da vide det

Din arbejdsplads bør også vide...du kan spørge jeres Tillidsrepræsentant.

Held og lykke

Anmeld

21. april 2010

frklinemus

dorthemus skriver:

Din arbejdsplads bør også vide...du kan spørge jeres Tillidsrepræsentant.

Held og lykke

Tihi... Hvis bare vi havde sådan en...

Er ansat i en meget lille virksomhed, faktisk er vi kun mig, en elev og så de to som ejer virksomheden...  Så det der med en tillidsrep. er ikke noget vi bruger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.