aftensmad på 5 min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Men det er jo fordi vi skal bruge 3 liter suppe - og det er ikke altid jeg finder den på tilbud....og så 500 gr. kylling og en pakke nudler - de koster jo så ikke alverden... Og der er jo så i øvrigt ikke en dråbe tilbage herhjemme.... (måske det ikke er så skidt kun at lave mad til 3....)

Hehe, nej det ville i hvert fald give halv pris, eller mindre

Men jeg kan da godt se at alle jeres drenge æder en masse.... men de e rvel også nær teenagealderen ikke? så bare vent til de slæber venner med hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Hehe, nej det ville i hvert fald give halv pris, eller mindre

Men jeg kan da godt se at alle jeres drenge æder en masse.... men de e rvel også nær teenagealderen ikke? så bare vent til de slæber venner med hjem

Vi har 3 teenage-drenge - med dertil hørende venner....

Og det er altså enorme mængde de kan sætte til livs i den alder....

Anmeld

20. april 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Vi har 3 teenage-drenge - med dertil hørende venner....

Og det er altså enorme mængde de kan sætte til livs i den alder....

Ja det er helt vildt hvad sådan nogle drenge de æder....

Anmeld

21. april 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vi spiser ofte pasta som "panikmad". - Pasta og spaghetti i alle afskygninger

- Spaghetti "Al olio": Kog spaghetti. Svits 3-4 fed hvidløg og en chili i olie skru ned for varmen og tilsæt en god sjat olivenolie, salt og peber og kom pastaen i. Drysses med revet parmesan.

- Carbonara: Kog pasta penne, skruer, spaghetti - hvad du har. Svits bacon sprødt. Læg bacon på en stykke køkkenrulle til afdrypning. Svits 1 løg, 2 fed hvidløg og champignoner, tilsæt lidt hvidvin og lad det dampe helt væk (Hvidvinen kan udelades) tilsæt fløde og en halv boullionterning , salt og peber. Bland pastaen i og drys bacon på toppen.

Pastafad med spinat: Kog en pakke frisk pasta eller tortellini. Tag et ovfast fad og hæld en dåse flåede tomater i. ovenpå kommes pastaen. Tag en gryde og svits 1 løg og 1-3 fed hvidløg, tilsæt en pose frossen spinat (gerne optøet) tilsæt salt, peber, revet muscatnød. Hæld spinaten ovenpå pastaen og slut af med ostesovs på toppen. (Evt. mornay ellers hjememlavet) bages i ovnen i ca. 25 min. 

Mvh. Line.

Anmeld

21. april 2010

tascia

SØS skriver:

Vi spiser ofte pasta som "panikmad". - Pasta og spaghetti i alle afskygninger

- Spaghetti "Al olio": Kog spaghetti. Svits 3-4 fed hvidløg og en chili i olie skru ned for varmen og tilsæt en god sjat olivenolie, salt og peber og kom pastaen i. Drysses med revet parmesan.

- Carbonara: Kog pasta penne, skruer, spaghetti - hvad du har. Svits bacon sprødt. Læg bacon på en stykke køkkenrulle til afdrypning. Svits 1 løg, 2 fed hvidløg og champignoner, tilsæt lidt hvidvin og lad det dampe helt væk (Hvidvinen kan udelades) tilsæt fløde og en halv boullionterning , salt og peber. Bland pastaen i og drys bacon på toppen.

Pastafad med spinat: Kog en pakke frisk pasta eller tortellini. Tag et ovfast fad og hæld en dåse flåede tomater i. ovenpå kommes pastaen. Tag en gryde og svits 1 løg og 1-3 fed hvidløg, tilsæt en pose frossen spinat (gerne optøet) tilsæt salt, peber, revet muscatnød. Hæld spinaten ovenpå pastaen og slut af med ostesovs på toppen. (Evt. mornay ellers hjememlavet) bages i ovnen i ca. 25 min. 

Mvh. Line.

hvad er så ikke panikmad hjemme hos jer?

hjemme hos os spiser vi nemlig tit pasta, hvorimod kartofler sjældent eller hvertfalde ikke bliver serveret mere end max en gang om ugen.

hilsen den ½ italiener

Anmeld

21. april 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
tascia skriver:

hvad er så ikke panikmad hjemme hos jer?

hjemme hos os spiser vi nemlig tit pasta, hvorimod kartofler sjældent eller hvertfalde ikke bliver serveret mere end max en gang om ugen.

hilsen den ½ italiener

jamen vi spiser skam også ofte pasta - jeg mente bare at de retter jeg har skrevet tager max ti min at lave - den sidste skal så have 25 min i ovnen, men forberedelsen er 10 min og de første to retter kan serveres herefter. - derfor nævnte jeg dem som "panikmad" - og så kræver de jo ikke flere ingredienser end hvad man typisk lige har....

Hilsen den anden 1/2 italiener....

Anmeld

21. april 2010

Michael healer

I.E.K. skriver:

kunne jeg sagtens, men tror manden ville gå i strejke

Ja jeg ville også strejke hvis den stod på havergrød, eller også ville jeg så bare vælge havregryn med mælk på i stedet for

Anmeld

21. april 2010

ann-kristina

Æggekage! Med skinketern i, friske tomater og purløg på og med rugbrød til. Evt kogte kartoffeltern i. Jeg synes det er lidt kedelig mad, men børnene (og manden) elsker det.

Pitabrød (Coops på frost er de absolut bedste!)

Spagetti med tomatsauce og revet ost

Rugbrødsmadder

Ellers så er vi tilhængere af hjemmelavede færdigretter fra fryseren: frikadeller, lasagne i portionsstr, kødboller (så er der boller i karry på 10 min), hjemmelavede pizzaer.

Anmeld

21. april 2010

tascia

SØS skriver:

jamen vi spiser skam også ofte pasta - jeg mente bare at de retter jeg har skrevet tager max ti min at lave - den sidste skal så have 25 min i ovnen, men forberedelsen er 10 min og de første to retter kan serveres herefter. - derfor nævnte jeg dem som "panikmad" - og så kræver de jo ikke flere ingredienser end hvad man typisk lige har....

Hilsen den anden 1/2 italiener....

så er jeg helt med

/tascia

Anmeld

21. april 2010

Mira0911

Tunmousse med lunet flutes til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.