aftensmad på 5 min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.038 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. april 2010

Mum33

Alle os travle børnefamilier .... Kunne vi ikke lige dele vores "der-skal-mad-på-bordet-nu-opskrifter"!!!!!!!! Og specielt hvis det er nogle man kan servere med god samvittighed.

Vores et pt cous-cous (er færdig bare ved at hælde kogende vand over) tilsætter lidt boullion. Tilsæt rejer og ærter. Vola ...... aftensmad på 5 min.

Hvad er jeres panik-løsning derhjemme???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

ivfmarie

Havregrød i mikroen! Og det er så nemt så jeg kan sætte Freja på 4 år til at lave det mens jeg skifter lillebror!

Det kan da godt være at det er plat? Men det er jo ikke usundt, og unger æder sig mætte (og det sker faktisk ikke så tit med "rigtigt" mad)

Marie - godt tilfreds med havregrød - som panikmad!

Anmeld

20. april 2010

Lone Jakobsen

jeg har altid et lille lager af "dåse fisk" som makrel, tun, muslinger og torskerogn....og så spiser vi masser af rugbrød til. torskerognen rister vi på panden....det samme med muslinger, og så river vi nogle gullerødder og hælder citron saft og rosiner på.

Anmeld

20. april 2010

Mum33

ivfmarie skriver:

Havregrød i mikroen! Og det er så nemt så jeg kan sætte Freja på 4 år til at lave det mens jeg skifter lillebror!

Det kan da godt være at det er plat? Men det er jo ikke usundt, og unger æder sig mætte (og det sker faktisk ikke så tit med "rigtigt" mad)

Marie - godt tilfreds med havregrød - som panikmad!

kunne jeg sagtens, men tror manden ville gå i strejke

Anmeld

20. april 2010

mariamiss6

Karolines Tomatsuppe... tilsat champignonger, suppehorn, skinkestrimler, og på toppen lidt revet ost...

så tage det nok lige 10 minutter dog

Anmeld

20. april 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Karolines Tomatsuppe... tilsat champignonger, suppehorn, skinkestrimler, og på toppen lidt revet ost...

så tage det nok lige 10 minutter dog

Vi bruger Karrysuppen og tilsætter lidt kylling og nudler....

Smager fantastisk og er super hurtigt - men det er ski en dyr løsning herhjemme....

Ellers spiser vi Franske hotdogs  - se dét er hurtigt!!!

Anmeld

20. april 2010

ønskebørn74

Pitabrød... Mums...

Brød i kold ovn... når lyst går ud er de klar... Og det er salaten også... Med skinke, tun, rejer el. kyllingetern...

Anmeld

20. april 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Vi bruger Karrysuppen og tilsætter lidt kylling og nudler....

Smager fantastisk og er super hurtigt - men det er ski en dyr løsning herhjemme....

Ellers spiser vi Franske hotdogs  - se dét er hurtigt!!!

Hm jeg har faktisk ikke engang styr på hvad det koster...

Men jeg synes nu at min sammensætning mætter ret godt... Men jeg er jo også kun mig og ungerne....

Så....
1 liter karoline
1 bakke svampe
1 pakke skinkestrimler
½ pose suppehorn.
og så lige 1 pose revet ost (ikke nødvendigt dog )

Det rækker til at alle kan grovæde, og så er der endda natmad, eller madpakke til dagen efter

Anmeld

20. april 2010

pipsen

Tager godt nok en time, men kun 5 min at tilberede, så er der tid til eftermiddagshygge med børnene

Kyllingefilet i fad med bacon ovenpå. Så skære grøntsagsstave ud og blande lidt salat til. Er et sikkert hit herhjemme 

Anmeld

20. april 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Hm jeg har faktisk ikke engang styr på hvad det koster...

Men jeg synes nu at min sammensætning mætter ret godt... Men jeg er jo også kun mig og ungerne....

Så....
1 liter karoline
1 bakke svampe
1 pakke skinkestrimler
½ pose suppehorn.
og så lige 1 pose revet ost (ikke nødvendigt dog )

Det rækker til at alle kan grovæde, og så er der endda natmad, eller madpakke til dagen efter

Men det er jo fordi vi skal bruge 3 liter suppe - og det er ikke altid jeg finder den på tilbud....og så 500 gr. kylling og en pakke nudler - de koster jo så ikke alverden... Og der er jo så i øvrigt ikke en dråbe tilbage herhjemme.... (måske det ikke er så skidt kun at lave mad til 3....)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.