Millebasse skriver:
Idag skulle Bastian til kontrol på Børneambulatoriet med hans vægt og hans spisevægring...
Til at starte med skulle han vejes og måles og det gad han bare slet ikke!!! Men vi fik endelig vejet ham. Sygeplejersken var bare så sød og gjorde virkelig hvad hun kunne for ham, de blev også temmelig gode venner, da hun fandt nogle tegninger af Byggemand Bob frem, som han kunne farvelægge 
Da vi kom ind til lægen, ville hun gerne mærke ham på maven, men fik kun lov hvis det var Morten Skildpadde som gjorde det
Vi fik snakket om hans mad osv..
Enden af det blev at Bastian nu skal udredes for cøliaki, da han har tendens til ondt i ledene, har tynde arme og ben og får oppustet mave, når han spist.
Han skulle så have taget et hav af blodprøver og det ville han jo selvfølgelig ikke! Jeg måtte holde ham MEGET fast og da hun stak, skreg han, så det gik lige i hjertet på mig
jeg tudede!! Men desværre hev han i armen, så nålen røg ud. Så måtte en kollega komme ind og holde armen, mens jeg holdt hans krop, så laboranten kunne stikke ham og tage prøverne.. Han kæmpede imod og forsøgte alt hvad han kunne for at slippe fri, mens han skreg og jeg græd og forsøgte og berolige ham. Endelig blev hun færdig med at tappe blod, men havde da også lige perforeret åren, så han nu har en kæmpe blodansamling..
Han slappede heldigvis helt af da vi kom ud fra laboratoriet, men med ordene "vil ikk derind mere, mor!"
Puha, det var slet ikke sjovt.. Basse sov også to timer bagefter...
Jeg blev lidt forskrækket da jeg læst dit indlæg, så som jeg lige har skrevet til moni, så har jeg lige bestilt tid ved lægen til en snak mv ang Lasse... jeg googlede glutenallergi og alle symptomer passer på Lasse, undtaget 1...
Må jeg spørge om hvordan Bastians afføring er?? Altså er den stabil, og så konsistens?? Ved godt det er ulækkert - beklager