Update på Bastians tur i Børneambulatoriet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2010

heaven

Monica skriver:

Altså min Gustav er jo meget som Bastian, så jeg tænker også om vi skal have ham undersøgt... Han spiser næsten ikke noget, men har masser af energi. Vejer lidt over 11 kg.

Men glutenallergi er puha, svært... Men selvfølgelig ikke umuligt at leve med.

Moni - tænker om vi har taget for let på at Gustav ikke vil spise...

også her....

jeg har lige bestilt tid til undersøgelser idag, da Lasse er lige sådan... og da jeg googlede glutenallergi, passer alle symptomer undtaget et... så nu skal jeg have ro i sindet, og ringede derfor...

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Millebasse

heaven skriver:

også her....

jeg har lige bestilt tid til undersøgelser idag, da Lasse er lige sådan... og da jeg googlede glutenallergi, passer alle symptomer undtaget et... så nu skal jeg have ro i sindet, og ringede derfor...

Jannie

Det er slet ikke rart at gå rundt med uvisheden!

Håber for jer at der ikke er noget..

Anmeld

23. april 2010

heaven

Millebasse skriver:

Idag skulle Bastian til kontrol på Børneambulatoriet med hans vægt og hans spisevægring...

Til at starte med skulle han vejes og måles og det gad han bare slet ikke!!! Men vi fik endelig vejet ham. Sygeplejersken var bare så sød og gjorde virkelig hvad hun kunne for ham, de blev også temmelig gode venner, da hun fandt nogle tegninger af Byggemand Bob frem, som han kunne farvelægge

Da vi kom ind til lægen, ville hun gerne mærke ham på maven, men fik kun lov hvis det var Morten Skildpadde som gjorde det  Vi fik snakket om hans mad osv..

Enden af det blev at Bastian nu skal udredes for cøliaki, da han har tendens til ondt i ledene, har tynde arme og ben og får oppustet mave, når han spist.

Han skulle så have taget et hav af blodprøver og det ville han jo selvfølgelig ikke! Jeg måtte holde ham MEGET fast og da hun stak, skreg han, så det gik lige i hjertet på mig  jeg tudede!! Men desværre hev han i armen, så nålen røg ud. Så måtte en kollega komme ind og holde armen, mens jeg holdt hans krop, så laboranten kunne stikke ham og tage prøverne.. Han kæmpede imod og forsøgte alt hvad han kunne for at slippe fri, mens han skreg og jeg græd og forsøgte og berolige ham. Endelig blev hun færdig med at tappe blod, men havde da også lige perforeret åren, så han nu har en kæmpe blodansamling..

Han slappede heldigvis helt af da vi kom ud fra laboratoriet, men med ordene "vil ikk derind mere, mor!"

Puha, det var slet ikke sjovt.. Basse sov også to timer bagefter...

sikke en omgang, hva??

Jeg blev lidt forskrækket da jeg læst dit indlæg, så som jeg lige har skrevet til moni, så har jeg lige bestilt tid ved lægen til en snak mv ang Lasse... jeg googlede glutenallergi og alle symptomer passer på Lasse, undtaget 1...

Må jeg spørge om hvordan Bastians afføring er?? Altså er den stabil, og så konsistens?? Ved godt det er ulækkert - beklager

Jannie

Anmeld

23. april 2010

Millebasse

heaven skriver:

sikke en omgang, hva??

Jeg blev lidt forskrækket da jeg læst dit indlæg, så som jeg lige har skrevet til moni, så har jeg lige bestilt tid ved lægen til en snak mv ang Lasse... jeg googlede glutenallergi og alle symptomer passer på Lasse, undtaget 1...

Må jeg spørge om hvordan Bastians afføring er?? Altså er den stabil, og så konsistens?? Ved godt det er ulækkert - beklager

Jannie

Ej, jeg er ked af at jeg har forskrækket dig, det var bestemt ikke meningen at forskrække nogen....

Jamen, den skifter mellem at være grødet og hård, nogen gange begge dele i samme omgang, hvis du forstår..

Anmeld

23. april 2010

heaven

Millebasse skriver:

Ej, jeg er ked af at jeg har forskrækket dig, det var bestemt ikke meningen at forskrække nogen....

Jamen, den skifter mellem at være grødet og hård, nogen gange begge dele i samme omgang, hvis du forstår..

hehe, ej - du skal ikke have dårlig samvittighed eller noget - det var ikke meningen i hvert fald....

tja, så "ligner" de hinanden med aff mønster også... hrum - synes sgu det er lidt bekymrende det her...

Når du nu siger han har tynde arme og ben, hvordan vurderer de det?? Der er jo kæmpe forskel på børn, og nogle er jo spinkle andre kraftige???

Anmeld

23. april 2010

Millebasse

heaven skriver:

hehe, ej - du skal ikke have dårlig samvittighed eller noget - det var ikke meningen i hvert fald....

tja, så "ligner" de hinanden med aff mønster også... hrum - synes sgu det er lidt bekymrende det her...

Når du nu siger han har tynde arme og ben, hvordan vurderer de det?? Der er jo kæmpe forskel på børn, og nogle er jo spinkle andre kraftige???

Bastian er bare tynd over det hele.. Jeg kan have hans overarm mellem min tommeltot og pegefinger, hvis det giver nogen mening...

Men altså Bastians far er også meget tynd, så det er jo rigtig svært..

Som du skriver, så er alle jo bygget forskelligt..

Anmeld

23. april 2010

heaven

Millebasse skriver:

Bastian er bare tynd over det hele.. Jeg kan have hans overarm mellem min tommeltot og pegefinger, hvis det giver nogen mening...

Men altså Bastians far er også meget tynd, så det er jo rigtig svært..

Som du skriver, så er alle jo bygget forskelligt..

ja, det er nemlig svært når fædrene er tynde også, det er Lasses far også.. men samtidig er det jo et symptom det der med tynde arme og ben.... har Bastian noget i bleen flere gange dagligt, altså diarre-agtigt?? eller kan der gå dage imellem?

og undskyld alle spørgsmålene, nu ruller snebolden vist bare

Jannie

Anmeld

23. april 2010

Millebasse

heaven skriver:

ja, det er nemlig svært når fædrene er tynde også, det er Lasses far også.. men samtidig er det jo et symptom det der med tynde arme og ben.... har Bastian noget i bleen flere gange dagligt, altså diarre-agtigt?? eller kan der gå dage imellem?

og undskyld alle spørgsmålene, nu ruller snebolden vist bare

Jannie

Bastian bruger ikke ble mere, men han har ikke diarre.. Men det skifter meget konsistens, men det handler også om, om han spiser og hvad det så har været..

Du spørger bare

Anmeld

23. april 2010

heaven

Millebasse skriver:

Bastian bruger ikke ble mere, men han har ikke diarre.. Men det skifter meget konsistens, men det handler også om, om han spiser og hvad det så har været..

Du spørger bare

du er sgi så tålmodig, hehe....

Lasses er nemlig meget skiftende, både konsistens og med hvor tit. nogle perioder dagligt, og andre perioder kan der godt gå en dag eller 2 imellem...

jeg tror mere og mere på at der er et eller andet allergi-tamtam, spørgsmålet er bare om hvor alvorligt/omfattende det er.....

Lasse vejer ca 13,5 kg nu tror jeg - har din læge snakket om, hvor meget sammenhæng er det mellem vægten og mistanken/risikoen for at der der det skide glutenallergi?? forstår du?

Jannie

Anmeld

23. april 2010

Millebasse

heaven skriver:

du er sgi så tålmodig, hehe....

Lasses er nemlig meget skiftende, både konsistens og med hvor tit. nogle perioder dagligt, og andre perioder kan der godt gå en dag eller 2 imellem...

jeg tror mere og mere på at der er et eller andet allergi-tamtam, spørgsmålet er bare om hvor alvorligt/omfattende det er.....

Lasse vejer ca 13,5 kg nu tror jeg - har din læge snakket om, hvor meget sammenhæng er det mellem vægten og mistanken/risikoen for at der der det skide glutenallergi?? forstår du?

Jannie

Bastian har aff. hver dag..

Nej, ikke rigtig.. Det der er med glutenallergi er jo at man ikke optager næringen fra den føde man spiser og derfor tager man heller ikke ordentligt på... Men Bastian spiser jo heller ikke så meget, så det er svært om det har en sammenhæng..

He he, tålmodighed er ellers ikke min stærke side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.