Update på Bastians tur i Børneambulatoriet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. april 2010

Millebasse

Idag skulle Bastian til kontrol på Børneambulatoriet med hans vægt og hans spisevægring...

Til at starte med skulle han vejes og måles og det gad han bare slet ikke!!! Men vi fik endelig vejet ham. Sygeplejersken var bare så sød og gjorde virkelig hvad hun kunne for ham, de blev også temmelig gode venner, da hun fandt nogle tegninger af Byggemand Bob frem, som han kunne farvelægge

Da vi kom ind til lægen, ville hun gerne mærke ham på maven, men fik kun lov hvis det var Morten Skildpadde som gjorde det  Vi fik snakket om hans mad osv..

Enden af det blev at Bastian nu skal udredes for cøliaki, da han har tendens til ondt i ledene, har tynde arme og ben og får oppustet mave, når han spist.

Han skulle så have taget et hav af blodprøver og det ville han jo selvfølgelig ikke! Jeg måtte holde ham MEGET fast og da hun stak, skreg han, så det gik lige i hjertet på mig  jeg tudede!! Men desværre hev han i armen, så nålen røg ud. Så måtte en kollega komme ind og holde armen, mens jeg holdt hans krop, så laboranten kunne stikke ham og tage prøverne.. Han kæmpede imod og forsøgte alt hvad han kunne for at slippe fri, mens han skreg og jeg græd og forsøgte og berolige ham. Endelig blev hun færdig med at tappe blod, men havde da også lige perforeret åren, så han nu har en kæmpe blodansamling..

Han slappede heldigvis helt af da vi kom ud fra laboratoriet, men med ordene "vil ikk derind mere, mor!"

Puha, det var slet ikke sjovt.. Basse sov også to timer bagefter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

ivfmarie

Jamen dog - stakkels lille mand, og især stakkels hans mor (og også stakkels de bioanalytikere der måtte kæmpe med den lille arm - der ER ikke nemt!!)

Hvad med hans vægt ellers, er den ikke gået op efter han er blevet lidt bedre til at spise?

Det lyder trælst med cøliaki, men når du siger det, så giver det jo egentlig mening hvis det er det der er galt.

Jeg tror faktisk at "vores egen" Eva har en dreng med cøliaki (??) så hvis du skal rådføres, så er jeg heeeelt sikker på at hun gerne vil det!

Spændende hvad prøverne siger!

Knus Marie

Anmeld

20. april 2010

..

Ej hvor må det bare have været hårdt..! Godt det er overstået!!

Anmeld

21. april 2010

Tut

Åh lille bassemand - det er heller ikke sjovt at skal stikkes i.

Jeg håber at blodprøverne viser hvad der er galt, så i kan få noget konkret at forholde jer til.

Mette

Anmeld

21. april 2010

Anja

Sikke en omgang! Håber at blodprøverne kan hjælpe med at afdække problemet

Anmeld

21. april 2010

Millebasse

Tak søde piger..

Han vejer 11,7 kg. nu, så han har kun taget 1 kg. på, på trekvart år..

Han var helt panisk igår hver gang vi ville smøge hans ærmer op når han skulle vaske fingre. Han sagde han var bange og at vi ikke måtte stikke ham  Han havde plastre på med var under og dem blev vi nødt til at hive af ham igår aftes og han skreg....

Her til morgen har han dog vist sine stikmærker frem i børnehaven

Anmeld

23. april 2010

Marco2

Åhh lille Bastian.

Men godt at der sker noget.

HVad er Cøliaki?

AG

Anmeld

23. april 2010

Millebasse

Marco2 skriver:

Åhh lille Bastian.

Men godt at der sker noget.

HVad er Cøliaki?

AG

Cøliaki er glutenallergi...

På en måde håber vi at det er det, så vi kan hjælpe ham til at tage mere på... men på den anden side, betyder det en fuldstændig omlægning af vores hverdag på alle tænkelige måder..

Anmeld

23. april 2010

Monica

Altså min Gustav er jo meget som Bastian, så jeg tænker også om vi skal have ham undersøgt... Han spiser næsten ikke noget, men har masser af energi. Vejer lidt over 11 kg.

Men glutenallergi er puha, svært... Men selvfølgelig ikke umuligt at leve med.

Moni - tænker om vi har taget for let på at Gustav ikke vil spise...

Anmeld

23. april 2010

Millebasse

Monica skriver:

Altså min Gustav er jo meget som Bastian, så jeg tænker også om vi skal have ham undersøgt... Han spiser næsten ikke noget, men har masser af energi. Vejer lidt over 11 kg.

Men glutenallergi er puha, svært... Men selvfølgelig ikke umuligt at leve med.

Moni - tænker om vi har taget for let på at Gustav ikke vil spise...

Puha, nej det er ikke rart hvis blodprøverne viser at det er glutenallergi, for så skal han igennem en kikkertundersøgelse af tarmen og så kommer hele efterforløbet og det er kæmpe stort!

Har jeres læge slet ikke sagt noget om den lave vægt til 2-års undersøgelsen?? Det var på den måde at Bastian blev sendt videre i systemet. Altså vi kunne jo godt hjemmefra se at han er tynd og ikke spiser særlig meget, men han er jo super aktiv og aldrig syg!

Er sikker på at i ikke har taget for let på spiseriet med Gustav, det er sgu rigtig svært at have et barn som ikke spiser, så hvor skal man begynde og hvor skal man lade stå til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.