Drømmer hele tiden at hun dør...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.004 visninger
18 svar
1 synes godt om
19. april 2010

Mig med maven

Den 19. Januar kom den smukkeste lille prinsesse til verdenen.

Graviditeten og fødslen gik helt uden problemer, og jeg har elsket hende fra før hun blev til. Jeg er så vild med hende, at jeg flere gange dagligt tager mig selv i at fortælle hende hvor smuk hun er, hvor meget jeg elsker hende, og at jeg altid vil passe på hende!

Men nu er der startet noget meget ubehageligt. Jeg drømmer, ikke hver nat, men et par gange om ugen, at hun dør. Jeg "oplever" ikke at jeg finder hende død, men jeg skal lige pludselig arrangere begravelse i stedet for barnedåb og jeg skal ringe rundt til alle de inviterede og fortælle om den tragiske historie.

Jeg vågner, badet i sved, og meget meget bange. Jeg rejser mig for sengen og går, meget nervøst, hen til sengen. Jeg nusser hende og kysser hende, og bliver ved til at jeg kan se at hun bevæger sig, eller griber om min finger!

Det er utrolig ubehageligt, og jeg har svært ved at falde i søvn bagefter, selvom jeg ved at det bare var en meget ond drøm, er jeg bange for at drømme den igen, fordi jeg bliver så bange.

Jeg ved ikke om det er mig der er ved at blive kuk kuk, eller om det er meget "normalt"...

Det underlige er bare, at jeg på INGEN måde er nervøs når jeg er vågen, altså når hun fx sover til middag. Jeg ved at jeg finder min smukke prinsesse, lige som hun skal være. Eller jeg tænker ikke en gang over det om dagen. - Kan bare ikke forstå at jeg så gør det om natten...

Nogen der har det/har haft det på samme måde. Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?

Tak fordi du læste med.

En meget fortvivlet mor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

mariamiss6

Hejsa...

Jeg har godt nok aldrig haft det som dig... Og har heller ikke kendt til nogen der har oplevet det samme... Eller altså, jeg tror alle mødre i ny og næ har haft en drøm der minder om det... jeg drømte i min første graviditet, at jeg ville føde babyen i toilettet i 13. uge - Det skete IKKE han blev født fuldbåren, dog lidt tynd....

Hvis det fortsætter, tror jeg du gør klogt i at bede din sundhedsplejerske om råd, og evt. høre hende om hun kender en professionel der kan hjælpe dig med det. For det lyder næsten som noget angst - måske endda angstanfald - det sker så bare når du sover, og derved må det være en presserende frygt som du bærer på i din underbevidsthed (derfor du ikke mærker det om dagen)...

Men snak med nogen om det, og se om det ikke bliver bedre meget snart... Og ellers må du have fat i din sp eller en terapeut af en art....

for jeg kan godt forstå du synes det er meget ubehageligt, det ville jeg også synes....

Anmeld

20. april 2010

Mig med maven

Hej. Tak for dit svar!

Jeg har helt sikkert tænkt mig at kontakte SP. Men ville nu lige give det nogle dage. Nogen gange kan man godt være "fanget" af en drøm over en kort periode...

Til andre. Kom endelig med jeres, hvis i har prøvet det samme, eller fælgt noget lign!

Christina 

Anmeld

20. april 2010

wamse

Mig med maven skriver:

Hej. Tak for dit svar!

Jeg har helt sikkert tænkt mig at kontakte SP. Men ville nu lige give det nogle dage. Nogen gange kan man godt være "fanget" af en drøm over en kort periode...

Til andre. Kom endelig med jeres, hvis i har prøvet det samme, eller fælgt noget lign!

Christina 

Jeg har i perioder haft mange slemme drømme om at miste mine børn. Jeg har specielt haft en dreng for mange mange år siden, hvor jeg lige var blevet mor til nr. 2. I drømmen var jeg på en badebro med mine 2 drenge, og den ene falder vandet, pludeselig er begge i vandet, og jeg kan kun redde den ene, den anden vil, uanset hvad jeg gør, dø.

Skrækken og sorg-følelsen sidder stadig langt ind i sjælen på mig.

Måske er vi bare nogle mennesker,  hvor drømmene er det sted hvor vores værste frygt lettere kommer til udtryk?

Anmeld

20. april 2010

Maria.

Jeg har godt nok ikke prøvet det, men som du siger er det ikke noget du tænker over til dagtigt, så tror jeg at den frygt der måske ligger i din underbevidsthed kommer til udtryk i dine drømme (mareridt!).. Det lyder ikke sjovt! 

Måske du skal fortælle dine nærmeste om dine drømme, så du kan komme af med det på en anden måde?

Jeg håber i hvert fald snart det går over!

Fra Maria

Anmeld

20. april 2010

mamalicious

Jeg synes det lyder rigtigt hårdt, men for mig ikke ualmindeligt !!!

Du er jo blevet mor... Den største glæde et menneske kan opnå. For nogen SÅ overvælende, at frygten for at miste , kan tage helt over...... Jeg er sikker på at det vil hjælpe at snakke med sp, da hun sikkert vil fortælle dig at du ikke er den eneste. - Bare det at få det luftet, for en professionel, kan forhåbentligt gøre en ende på dine maridt !!!!!

Håber at de snart slutter. Du er vidst bare mor med gigantisk M

mamalicious

Anmeld

20. april 2010

patella

Jeg har heller ikke forstand på det, men ligemeget hvad, så tror jeg, at det er en del af det at blive mor - man blir så utrolig bange for at miste. Om det så kun er i underbevidstheden, eller om man også mærker det om dagen. 

Før vi fik barn drømte jeg meget ofte at min mand døde, eller fandt en anden. Sorgen over dette kunne sidde i mig i mange dage derefter.

Nu hvor vi har fået Bastian, har jeg heldigvis været forskånet for lignende drømme om ham, men jeg har tænkt meget på at miste ham i mine vågne timer. Altså når han lå i barnevognen og sov lidt længere end han plejer, har tanken HVER gang strejfet mig, om det var fordi han nu var død. Eller hvis han er ved at kløjs i modermælken, har jeg også været meget bange for at han ikke formåede at hoste det op, og at jeg ikke formåede at hjælpe ham. 

Men som tiden går, og man finder ud af, hvor nogle små seje nogen de i virkeligheden er, så forsvinder det lidt og man lærer at tage det mere roligt.

Dermed ikke sagt, at du ikke skal tale med nogen om det - evt. din SP, som nogle af de andre skriver. Hun ved da om nogen, om det er behandlingskrævende, eller om du bare har det ligesom tusindvis af andre nybagte mødre... 

Patella

Anmeld

20. april 2010

patella

mamalicious skriver:

Jeg synes det lyder rigtigt hårdt, men for mig ikke ualmindeligt !!!

Du er jo blevet mor... Den største glæde et menneske kan opnå. For nogen SÅ overvælende, at frygten for at miste , kan tage helt over...... Jeg er sikker på at det vil hjælpe at snakke med sp, da hun sikkert vil fortælle dig at du ikke er den eneste. - Bare det at få det luftet, for en professionel, kan forhåbentligt gøre en ende på dine maridt !!!!!

Håber at de snart slutter. Du er vidst bare mor med gigantisk M

mamalicious

Hehe der var vi vidst ret enige 

Anmeld

20. april 2010

mamalicious

patella skriver:

Hehe der var vi vidst ret enige 

Ha ha JA......... 

Anmeld

20. april 2010

Mig med maven

Tak for alle jeres svar!

Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det, men min SP er nok alligevel ikke den jeg vil tale med. Tror jeg napper lægen, ikke fordi jeg er bange for at den er helt kuk kuk, men jeg føler mig nok bedre tilpas ved ham!

Jeg skal nok lave en opdatering, når jeg ved noget mere.!

Og endnu en gang tak for svarene!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.