DEM: Syntes vi skal præsentere os selv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

N&J

Muffi . skriver:

Hi hi tak ,, havde tænkt tanken men tænkte det så skulle have hedder SEM ligesom kategorien   Jeg blev så også klog i dag .

Vi lavede en afstemning for at høre hvilken forkortelse folk ville have, det blev DEM, de enlige mødre eller som en anden skrev de enestående mødre.. hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

N&J

Hold da op hvor er der mange nye.. rigtig dejligt.. 

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

NikitasMoar skriver:

Vi lavede en afstemning for at høre hvilken forkortelse folk ville have, det blev DEM, de enlige mødre eller som en anden skrev de enestående mødre.. hehe

når ok ,,,    Jeg burde jo slet ikke blande mig i den kategori .. Var bare nød til at vide hva det stod for ...

Anmeld

20. april 2010

N&J

Muffi . skriver:

når ok ,,,    Jeg burde jo slet ikke blande mig i den kategori .. Var bare nød til at vide hva det stod for ...

Helt i orden med lidt blanderi, og det er egentlig også kun fordi man nogengange kan have brug for at råbe andre i samme situation op for at bede om råd, så var det bare lettere at have en fælles betegnelse for den gruppe mennesker der gerne ville have mere støtte fra andre, det var ikke for at ekskludere nogen, så du skal da være velkommen til at skrive.. 

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

NikitasMoar skriver:

Helt i orden med lidt blanderi, og det er egentlig også kun fordi man nogengange kan have brug for at råbe andre i samme situation op for at bede om råd, så var det bare lettere at have en fælles betegnelse for den gruppe mennesker der gerne ville have mere støtte fra andre, det var ikke for at ekskludere nogen, så du skal da være velkommen til at skrive.. 

Det er da også rart med sådanne grupper   Ved godt i ikke vil udelukke nogen

Anmeld

20. april 2010

Majeha

Jeg kan stadig ikke forstå forskellen på de to kategorier her på baby.dk "enlig mor/far" og "selvvalgt enlig mor"...

Jeg er selv enlig, og valgte da selv at gå fra faren, men vil da mene, jeg hører under "enlig mor/far".

Og at denne "selvvalgt enlig mor"kategori var for de kvinder, der ønsker/venter/har barn/børn uden en mand. Altså vha kunstig befrugtning eller andet, hvor de bevidst bliver gravid uden en far indblandet...

Er jeg helt gal på den?

Anmeld

20. april 2010

N&J

Majeha skriver:

Jeg kan stadig ikke forstå forskellen på de to kategorier her på baby.dk "enlig mor/far" og "selvvalgt enlig mor"...

Jeg er selv enlig, og valgte da selv at gå fra faren, men vil da mene, jeg hører under "enlig mor/far".

Og at denne "selvvalgt enlig mor"kategori var for de kvinder, der ønsker/venter/har barn/børn uden en mand. Altså vha kunstig befrugtning eller andet, hvor de bevidst bliver gravid uden en far indblandet...

Er jeg helt gal på den?

Hvorfor kategorien selvvalgt enlig mor er kommet til er en lidt lang og indviklet historie, men under debatkategorien står der jo bare "når mor er alene", så det er vel et fortolkningsspørgsmål.. kan dog ikke se nogen grund til ikke at kunne bruge begge, jeg skriver ihvertfald lidt i begge, men skriv da til Henrik og få det opklaret, syntes bare der er mindre indblanding fra andre ikke enlige i denne kategori end enlig mor/far, oprindelig ville vi jo gerne have en mødregruppe til enlige, netop også derfor DEM kom på banen, da denne kategori blev oprettet i stedet for enlig mødregruppen.. håber du fik svar på spørgsmålet, ellers så prøv og læg den ud som en tråd, der er nok flere end mig der svarer.. 

Anmeld

20. april 2010

Majeha

NikitasMoar: Jamen den eneste grund til jeg spurgte, var bare, at jeg ikke ville blande mig i tråden, hvis den nu kun var for dem, jeg beskrev til sidst.

Men vil da så lige præsentere mig selv.

Jeg er 24, 25 lige om snart, og bor alene med min søn Luc på 1½ år. Hans far og jeg gik fra hinanden for ca ½ år siden, og har i dag ingen kontakt. Til gengæld ser han jævnligt sin farmor og farfar.

Jeg bor i Hillerød og nyder at være alene om ham. Det er skønt at kunne tage tingene i sit eget tempo og gøre det på sin egen måde.

Anmeld

20. april 2010

N&J

Majeha skriver:

NikitasMoar: Jamen den eneste grund til jeg spurgte, var bare, at jeg ikke ville blande mig i tråden, hvis den nu kun var for dem, jeg beskrev til sidst.

Men vil da så lige præsentere mig selv.

Jeg er 24, 25 lige om snart, og bor alene med min søn Luc på 1½ år. Hans far og jeg gik fra hinanden for ca ½ år siden, og har i dag ingen kontakt. Til gengæld ser han jævnligt sin farmor og farfar.

Jeg bor i Hillerød og nyder at være alene om ham. Det er skønt at kunne tage tingene i sit eget tempo og gøre det på sin egen måde.

Jamen det er da helt i orden... syntes simpelthen at der pludselig dukker så mange enlige mødre frem, det er rigtig hyggeligt at der er andre i samme båd som en selv... 

Anmeld

21. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa alle..

Hedder Louise og bor alene med min lille pige Astrid på 1 år og 2.mdr. Vi bor lidt udenfor Viborg, og jeg skal snart til at læse til Social- og Sundhedshjæler igen oppe i Skive:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.