Kære 3. kvartal piger... hvordan har I det egentlig? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2010

LinLin

Anne85 skriver:

Dejligt at høre at alt er vel

Hvor har du ret i det med forskellen på om man har barn/mand at tænke på... tror også at en af grundene til at jeg synes det har været så hårdt denne gang er, at man ikke bare har kunne ligge sig ned når man kom fra arbejde - sidste gang skulle jeg kun tage hensyn til mig selv (nå ja, og manden men han måtte squ indfinde sig ) Men denne gang er der også en lille krudtugle der holder een igang

Åh ja... den med at være konstant nervøs havde jeg glemt... den er åbenbart lige så stille forsvundet igen. Men jeg var panisk angst i starten for at noget skulle gå galt... derfor endte vi også til to ekstra scanninger (privat = selv betalt) og en ekstra på sygehuset... jeg så skræksenarier hele tiden.
har ligeledes været død bange for at føde for tidligt... højst sandsynligt en arbejdsskade eftersom at jeg på 6. og 7. semester var i praktik på en neonatal afdeling og også skrev min bachelor omkring præmature.
Om det er alderen der har gjort at man er mere nervøs ved jeg ikke... jeg er trods alt kun 3 år ældre end sidst... men sidste gang havde jeg slet ikke de tanker. Som du skriver forventede jeg da bare at se et perfekt og sundt og raskt barn hver gang vi var til scanning.

Hvordan kan det være at du har været til ekstra scanninger?

Har været til NF, hjertescanning og kønsscanning

Hjertescanning fordi jeg havde en hjertesygdom(/fejl?) da jeg var lille. Den hedder Fibro elastosis - en slags betændelsestilstand i hjertet, der gør at det ikke kan trække sig ordentligt sammen. FIk medicin til jeg var 6 og blev erklæret rask da jeg var 16. Det var mest sådan en slags "for en sikkerheds skyld"-scanning - tror ikke det er noget der er arveligt... Fik den også med David og der var ingenting

Har i øvrigt levet et normalt liv og har dyrket både svømning, badminton og fodbold på konkurrenceplan! Men det er selvfølgeligt rart at få tjekket!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Anne85

saxi skriver:

Mht plukkeveer så fik jeg dem også meget tidligt.. Og troede der var noget galt, for sys da slet ikke det var sådan første gang.. Ellers var det bare fordi man ikke vidste hvordan de mærkede dengang.. der sagde min jm heldigvis det var meget normalt..

Gud hvor sjovt egentlig som vores scanninger ligger tæt på hinanden, jeg skal på torsdag.. - lige et sidespring..

Ejjj... Jeg vil så gerne begynde at handle ind til den lille gut - men sys også bare det er tidligt.. Og er så nervøs for der går noget galt.. Skide irreterende med alle de bekymringer.. Men på torsdag når vi skal til MD, kan jeg da ikke love der ikke bliver købt lidt blåt når manden og jeg skal hygge i Aalborg gader..

Ja og ifølge min jordemoder så er det helt normalt at man har konstante plukveer som flergangs fødende... og de må ifølge hende godt bide lidt (min egen læge havde jo sagt til mig at hvis de ik gik over så snart jeg lagde mig ned eller hvis de gjorde ondt skulle jeg kontakte fødegangen... men det rystede min jordemoder bare lidt på hovedet af)

Anmeld

18. april 2010

Anne85

noname skriver:

Go idé med denne tråd Anne.

Puh ha, i morgen starter den store nedtælling for os... 100 dage tilbage ... Nu går det dælme stærkt synes jeg...synes ikke det er længe siden jeg oprettede den 1. tråd med billeder af mine positive tests og lidt senere en tråd med kvalme...

Jeg har haft et omtumlet 1. 2. trimester med voldsom kvalme og hvad der tilhører, sygemelding og kæmpet mod kommunen og mine egne forventninger til mig selv. Det har været meget svært for mig at acceptere at der er ting jeg bare ikke kan nu... Men har efterhånden lært at tænke på mig selv før alt andet, takket være jer piger her på baby.dk... Jeg har faktisk fået det godt nu, jeg er meget træt, men det kræver jo også noget energi at gro en baby, så det er nok meget naturligt. Jeg arbejder så meget jeg kan, og møder ingen modstand fra arbejdsgiver og kolleger. selvom jeg ved at nogen synes jeg er pjattet, men har tilbudt dem at bytte... de takker sjovt nok nej... tsk tsk - mænd!!! Jeg gider ikke bruge min sparsomme energi på det. Jeg vil bare have lov til at lave det jeg kan holde til og nyde at jeg faktisk KAN nyde min graviditet, enhver graviditet er unik og kan jo ikke gøres om.

Jeg er glad for at jeg nu kan gå mig en tur om eftermiddagen/aftenen og få mig rørt lidt, min læge siger jeg har taget for meget på (+13 kg) Meen efter at have snakket med familie, veninder og jer piger, så tager jeg det nu roligt. Men jeg vil gerne indrømme at jeg HAR rørt mig for lidt, men har ganske enkelt ikke haft overskud til det. Jeg har heldigvis ikke problemer med bækken og vand i kroppen, men kvalmen er her tilgængæld stadig hvis jeg lige glemmer at få lidt mad. Men det er jo nemt at undgå for det meste.

Værelset, jah  det står stadig tomt, men ikke så meget længere, efter det gik op for kæresten at den store nedtælling nu er i gang. Ihh, glæder mig.

Alt i alt går det jo meget godt nu og jeg glæder mig til 3. trimester, selvom jeg godt er klar over at det bliver tungt, varmt og hårdt. Jeg går fra på barsel 25/6 så der er længe til endnu, men mon ikke det går altsammen.

Nyder at følges med jer piger, knus til jer allesammen i 3. kvartal (og alle i andre der læser med i denne tråd)

Majken 25+4

Hvor er det dejligt at høre at det hele nu også lysner for dig For du har dælme heller ikke haft det alt for fantastisk

Hvor er det vildt hva... 100 dage... nu kan du squ rigtig begynde at tælle ned

Mht til din vægtøgning... jeg har jo taget endnu mere på men det gjorde jeg altså også forste gang (21 kg ) MEN som min fantastiske læge siger så var det jo en helt normal vægtøgning for MIG - jeg var slank inden og jeg tabte det hele efter få måneder så som hun siger viser det jo bare at jeg havde brug for at tage det på - der var godt med ammedepoter som sønnike tømte rimelig hurtigt.

Anmeld

18. april 2010

Anne85

Mor til David skriver:

Har været til NF, hjertescanning og kønsscanning

Hjertescanning fordi jeg havde en hjertesygdom(/fejl?) da jeg var lille. Den hedder Fibro elastosis - en slags betændelsestilstand i hjertet, der gør at det ikke kan trække sig ordentligt sammen. FIk medicin til jeg var 6 og blev erklæret rask da jeg var 16. Det var mest sådan en slags "for en sikkerheds skyld"-scanning - tror ikke det er noget der er arveligt... Fik den også med David og der var ingenting

Har i øvrigt levet et normalt liv og har dyrket både svømning, badminton og fodbold på konkurrenceplan! Men det er selvfølgeligt rart at få tjekket!

Ja man kan squ aldrig være for grundig Dejligt at alt ser ud til at være fint Det er det selvfølgelig også til MD ...og derefter kan man så slappe lidt mere af

Anmeld

18. april 2010

LinLin

Anne85 skriver:

Ja man kan squ aldrig være for grundig Dejligt at alt ser ud til at være fint Det er det selvfølgelig også til MD ...og derefter kan man så slappe lidt mere af

Selvfølgelig er det det

Anmeld

18. april 2010

NoName

Anne85 skriver:

Hvor er det dejligt at høre at det hele nu også lysner for dig For du har dælme heller ikke haft det alt for fantastisk

Hvor er det vildt hva... 100 dage... nu kan du squ rigtig begynde at tælle ned

Mht til din vægtøgning... jeg har jo taget endnu mere på men det gjorde jeg altså også forste gang (21 kg ) MEN som min fantastiske læge siger så var det jo en helt normal vægtøgning for MIG - jeg var slank inden og jeg tabte det hele efter få måneder så som hun siger viser det jo bare at jeg havde brug for at tage det på - der var godt med ammedepoter som sønnike tømte rimelig hurtigt.

Lige præsis, jeg ser det som ammedepoter... Det meste af det sidder også på bagdelen, så det er en kombi af manglene endegi/overskud til ar får sig rørt og ammedepoter, så jeg er fortrøstningsfuld over at jeg nok (med tiden) skal komme i mine højt ÆÆÆlskede jeans igen...  tuud, dem savner jeg egentlig...

Anmeld

18. april 2010

MTS

Anne85 skriver:

Åh hvor jeg føler med dig Så er der dælme lang tid til termin Er du så sygemeldt?
Hvordan er dine smerter når du går? Jeg har nemlig også vilde plukveer specielt når jeg fx er ude og gå og så får jeg sårn nogle grimme smerter op i underlivet - ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive dem. Men det er smerter jeg ihvertfald ikke kan genkende fra sidste graviditet - så derfor fik jeg min jordemoder til at lave en indvendig undersøgelse på mig men alt er fint (var jo bange for om det hele var ved at blive modnet lidt for meget og jeg ville gå i for tidlig fødsel)

Nej jeg er ikke sygmeldt. Har været ved lægen, men fik at vide at der ikke er noget at gøre, men hvis jeg stadig har ondt i midten af næste uge når hun var tilbage fra ferie så skulle jeg ringe ind for så kunne hun får mig til en fysioterapeut, men vist ikke om det ville hjælpe.

Når jeg går mere end 50 meter så får jeg også rimelig kraftige plukveer, men jeg får også ondt så det føles som sidestik i højre side, men de er så slemme at jeg har svært ved at ta et eneste skrit frem. De der smerter op i underlivet kan jeg også få nogle gange, men ikke så tit heldigvis.

Anmeld

19. april 2010

saxa

Anne85 skriver:

Ja og ifølge min jordemoder så er det helt normalt at man har konstante plukveer som flergangs fødende... og de må ifølge hende godt bide lidt (min egen læge havde jo sagt til mig at hvis de ik gik over så snart jeg lagde mig ned eller hvis de gjorde ondt skulle jeg kontakte fødegangen... men det rystede min jordemoder bare lidt på hovedet af)

Ja det sagde min jm også.. Men det der med at de skulle forsvinde når man lagde sig ned, det sagde hun godt nok også.. Hmm.. Der er åbenbart delte meninger?? Men sys især mine kommer når jeg løfter for meget på min datter, eller f.eks. løfter rundt på støvsugeren.. Faktisk skide irreterende.. hehe..

Uha skal ind på skolen idag og have godkendt emne og problemformulering til mit bachelor projekt.. Kan se frem til at blive pædagog om 2mdr Det er så en af de ting lige nu der fylder mest.. Så føler nogle gange jeg helt glemmer jeg er gravid..

Anmeld

22. april 2010

NoName

OP, der må være flere der nærmer sig 3. trimester

Anmeld

22. april 2010

saxa

Mor til David skriver:

Scanningsdamen sagde at det da godt nok var tidligt, men det kunne sagtens ske med de plukkeveer...

Husk opdate torsdag

Mht. Indkøb: har bare ikke kunnet lade være Barnevogn og seng er dog "for store" ting til at jeg vil købe dem allerede...

Så har vi været afsted til MD scanningen... Og alt var nøjagtig som det skulle være.. Scanningsdamen tjekkede lige kønnet efter til sidst, for at se om det virkelig var en dreng.. Så udbrød hun " I kan godt se. Den fylder sørme godt dernede!!" (tappen hun hentydede til) Hehe... Det var sq lidt griner Så nu er min mand sikker på han kommer ud med en ordenlig peder - "han ligner vel sin far..?" var hans kommentar til dette... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.