Kære 3. kvartal piger... hvordan har I det egentlig? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. april 2010

Anne85

Hej piger....

Puha... tiden flyver afsted... i den kommende uge går jeg ind i uge 31... hold da op... pludselig synes jeg det er gået stærkt
Nogle af jer er jo meget aktive herinde... andre "ser" man ikke så meget til... men hvordan går I og har det? Både jer der som mig endelig er nået til 3. trimester, men også jer der efterhånden må være ved at være halvvejs...

Gennem de sidste 30 uger er der vist kommet en del puha-og-støn-hvor-er-det-hårdt indlæg fra mig For guderne skal vide... det har dælme ikke været alt for sjovt... MEN, jeg får helt lyst til at lave dette indlæg for for første gang i denne graviditet er jeg lige nu der hvor jeg synes det hele blomstrer lidt igen Jeg har fået energien igen (altså ikke energi som normalt... men heller ikke på nogen måde den der sygelige træthed som jeg synes jeg havde i starten), for første gang i hele graviditeten har vægten nu stået stille i et par uger (til trods for at lillepigen er fin stor) hvilket virkelig virkelig VIRKELIG påvirker mig psykisk for det er satme hårdt at se vægten stige derudaf og ikke føle man kan gøre en skid, mit bækken som jeg begyndte at døje med meget tidligt i graviditeten er faktisk TÅLELIG lige nu - dvs at jeg igen er begyndt at kunne gå små ture, cykle osv. Jeg har stadig kraftige plukveer og får nogle grimme jag i underlivet... men efter sidste jordemoderbesøg tager jeg også det helt roligt da hun kunne konstatere at min livmoderhals stadig er fin lang Og nu er det som om jeg kan se lyset for enden af tunnlen... 6 vagter tilbage så går jeg på barsel Og gud hvor skal jeg nyde det.... skal have styr på alt det praktiske, ha handlet ind, lavet værelse osv osv... men skal også NYDE at have 8 uger sammen med min dejlige store dreng der begyder i ny institution midt i maj og her vil jeg jo bare kunne køre ham ind helt efter hans tempo Jeg har to dejlige veninder der har født indenfor den sidste uge... først tænkte jeg FUCK hvor føles det nu bare som en EVIGHED inden det blir min tur... men lige nu nyder jeg egentlig tanken om at der er 2 1/2 måned endnu... der er så meget jeg lige skal nå og hvis bare jeg kan have det som nu kan jeg sagtens klare de sidste par måneder

Så til jer der er halvvejs og måske har det som jeg havde for bare et par uger siden... det blir bedre!! Der er lys forude

Og så vælger jeg helt naivt at prøve at fortrænge hvor frygtelig LANG jeg syntes den sidste måned var sidst... man skal ikke tage sorgerne på forskud

Glæder mig til at høre fra jer andre... også meget gerne fra jer der måske ikke plejer at være så synlige herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

saxa

Hvor hyggeligt.. Er nok en af dem der ikke er så synlig herinde, men ikke fordi jeg ikke vil.. Ved faktisk ikke hvorfor.. Hehe..

Men jeg er 20 uger idag - ENDELIG halvvejs.. En dejlig milepæl at nå.. Har faktisk ikke rigtigt noget at brokke mig over, eller stønne over (endnu) Har aldrig haft det bedre.. Priser mig lykkelig for mine graviditeter har været uden kvalme og andre trælse ting - og nu skal jeg passe på hvad jeg siger, for der er jo stadig noget tid endnu.. Jeg nyder at være gravid - og har mærket den lille gut derinde meget den sidste måneds tid. Det er jo bare dejligt livsbekræftende.. Skal til MD på torsdag - og uhhhh hvor vi bare begge glæder os.. Altid dejligt at se de er okay - og det håååber jeg han er..

Men sys godt nok også tiden er fløjet afsted, forstår stadig ikke jeg allerede er halvvejs.. Vores datter Yasmin på knap 2 er begyndt at sige "mor har baby i maven. Yasmin har en baby i maven"  Glæder mig til at give hende en lillebror, tror hun bliver den stolteste og bedste storesøster i verdenen!!

Prøver så vidt muligt at holde mig fra alle de usunde fristelser der er over det hele, for vil helst ikke tage 20kg på som sidst.. Men indtil videre siger vægten +1,2kg hvilket jeg er godt tilfreds med. Dog forstår jeg ikke det er mere, da maven er ved at være pænt stor.. Måske fedtet fra resten af kroppen fordeler sig hen på maven?? Hehe...

Uha uha.. Kunne blive ved med at skrive, men må hellere ud at kigge til kødet i ovnen..

Hav en dejlig søndag

KnuS Marianne 20+0

Anmeld

18. april 2010

Anne85

saxi skriver:

Hvor hyggeligt.. Er nok en af dem der ikke er så synlig herinde, men ikke fordi jeg ikke vil.. Ved faktisk ikke hvorfor.. Hehe..

Men jeg er 20 uger idag - ENDELIG halvvejs.. En dejlig milepæl at nå.. Har faktisk ikke rigtigt noget at brokke mig over, eller stønne over (endnu) Har aldrig haft det bedre.. Priser mig lykkelig for mine graviditeter har været uden kvalme og andre trælse ting - og nu skal jeg passe på hvad jeg siger, for der er jo stadig noget tid endnu.. Jeg nyder at være gravid - og har mærket den lille gut derinde meget den sidste måneds tid. Det er jo bare dejligt livsbekræftende.. Skal til MD på torsdag - og uhhhh hvor vi bare begge glæder os.. Altid dejligt at se de er okay - og det håååber jeg han er..

Men sys godt nok også tiden er fløjet afsted, forstår stadig ikke jeg allerede er halvvejs.. Vores datter Yasmin på knap 2 er begyndt at sige "mor har baby i maven. Yasmin har en baby i maven"  Glæder mig til at give hende en lillebror, tror hun bliver den stolteste og bedste storesøster i verdenen!!

Prøver så vidt muligt at holde mig fra alle de usunde fristelser der er over det hele, for vil helst ikke tage 20kg på som sidst.. Men indtil videre siger vægten +1,2kg hvilket jeg er godt tilfreds med. Dog forstår jeg ikke det er mere, da maven er ved at være pænt stor.. Måske fedtet fra resten af kroppen fordeler sig hen på maven?? Hehe...

Uha uha.. Kunne blive ved med at skrive, men må hellere ud at kigge til kødet i ovnen..

Hav en dejlig søndag

KnuS Marianne 20+0

Dejligt at høre fra en af de knap så synlige Jo flere der er aktive i debatten jo sjovere Og nu varer det jo ikke længe så kommer babyerne... og så får vi da først brug for hinandens råd og støtte

Ej hvor må det være dejligt at have så nem en graviditet... og hvor er jeg død misundelig på, at du ikke har taget mere på Men FEDT for dig Jeg tror at min vægt eksploderede dels pga min bækkenløsning der gjorde, at jeg gik fra at være en meget sporty pige til ikke engang at kunne gå en tur i langsomt temp... så synes jeg også energi niveauet spiller en stor faktor, ohvertfald ved mig, jo mindre energi jo hurtigere løsninger bliver det mht til mad og jo lettere har jeg ved ta falde i med de søde sager, og så led jeg frygteligt af kvalme de første uger og det eneste der hjalp var at spise hele tiden så blodsukkeret ikke nåede at falde

Hvor er hun sød din datter... min søn på 2 1/2 går også meget op i at lillesøster er inde i maven og snakker meget om at når hun kommer ud så skal de lege (hmm... tror han tror der kommer et 2 årigt barn ud ) og at han skal kramme hende og kysse hende, og at hun skal sove i hans gamle seng og have skiftet ble på hans gamle puslebord Og så kysser han maven, fortæller den at han elsker lillesøster og spiller hver aften en lille melodi for hende på sårn en spille bamse vi har købt... meeen tvivler på hvor meget han egentlig forstår når alt kommer til alt... så jeg synes egentlig største fokus i denne graviditet og det tankerne går mest på er hvordan han kommer til at ta det når der pludselig kommer en mere man skal dele opmærksomheden med

Anmeld

18. april 2010

LinLin

Alt vel her - 19+3 idag, dvs halvvejs på torsdag (eller som jeg håber: OVER halvvejs! Ville ikke gøre noget at føde to uger før tid igen )

Har været meget her i starten og har tydeligt kunnet mærke forskel på de to graviditeter ifht at have et barn og kæreste der ogs¨skal "passes". Da jeg var gravid første gang havde jeg selvsagt ikke et barn - ud over det var hans far udsendt 6 mdr - indtil 2½ uge før David blev født. Så dvs at ud over arbejde (botrilbud med skiftende vagter) kunne jeg sove og spise når jeg ville. Jeg behøvede ikke at forholde mig til nogen når jeg kom hjem...

Har haft plukkeveer siden uge 14 - det gør jo ikke ondt, men den er bare pludseligt blevet hård selvom jeg har siddet stille  og har også ondt i lænden indimellem  Slap heldigvis for kvalme denne gang også!

Jeg skal til MD på fredag, hvilket altid er spændende - har allerede set ham tre gange, deriblandt til en hjertescanning, så det skulle gerne (stadig) se fint ud alt sammen

Jeg kan mærke at jeg er mere nervøs for hvordan det skal gå denne gang - om jeg føder (lang tid) før tid, om hvordan fødslen skal gå, om han overlever den  Troede man ville være mere afslappet anden gang, men det er jeg ikke. Ved ikke om det er fordi jeg kun var 21 sidst eller hvad der gør det. Jeg kendte overhovedet ikke til vindæg, biokemiske graviditeter og alt muligt andet, så jeg regnede da bare med at se et sundt barn fra første scanning! Og så ville det selvfølgelig bare køre på skinner derefter (hvilket det jo også gjorde) Tænker på om det er denne sides skyld jeg tænker på at det KAN gå galt?

Samtidig er jeg så også helt vild med at købe ind til ham og mangler nu kun barnevogn og seng! Har alt andet der skal bruges indtil han skal have en høj stol...

GLæder mig til at gå på barsel - det prøvede jeg ikke rigtigt sidst (2½ uge ) Uge 28! Og glæder mig til at David kan gå ned i tid i børnehaven!!! Og så naturligvis til at se hvordan Adam ser ud - det er jo ikke den samme far så kan (desværre) ikke regne med en lille "kopi"

Det blev langt

Anmeld

18. april 2010

MTS

Hvor er det dejligt at du begynder få det bedre Her er det så helt omvendt.

Jeg hade lidt kvalme de første 14 uger og har været meget træt hele graviditeten. Men det har været til at leve med. Men nu er jeg ved at gå helt ned. Jeg har så ondt i halebenet at jeg har meget svært ved at gå, og kan slet ikke overskue noget længere. Det gør også at jeg ikke sover ordentligt da jeg vågner af smerter hver gang jeg vender mig bare lidt. 

Jeg kan hellere ikke længere holde til at gå ud med hunden, får bare så mange plukveer og smerte, men det er jeg nødt til, da kæresten er i Norge og arbejder hele måneden. Bare såden en ting som lige at ud og købe ind gør at jeg er nødt til at lægge mig så snart jeg kommer hjem igen. Og skal virkelig kæmpe for at komme igennem dagen på arbejde. 

Jeg glæder mig i hvert fald til kæresten kommer hjem igen.

Anmeld

18. april 2010

saxa

Mor til David skriver:

Alt vel her - 19+3 idag, dvs halvvejs på torsdag (eller som jeg håber: OVER halvvejs! Ville ikke gøre noget at føde to uger før tid igen )

Har været meget her i starten og har tydeligt kunnet mærke forskel på de to graviditeter ifht at have et barn og kæreste der ogs¨skal "passes". Da jeg var gravid første gang havde jeg selvsagt ikke et barn - ud over det var hans far udsendt 6 mdr - indtil 2½ uge før David blev født. Så dvs at ud over arbejde (botrilbud med skiftende vagter) kunne jeg sove og spise når jeg ville. Jeg behøvede ikke at forholde mig til nogen når jeg kom hjem...

Har haft plukkeveer siden uge 14 - det gør jo ikke ondt, men den er bare pludseligt blevet hård selvom jeg har siddet stille  og har også ondt i lænden indimellem  Slap heldigvis for kvalme denne gang også!

Jeg skal til MD på fredag, hvilket altid er spændende - har allerede set ham tre gange, deriblandt til en hjertescanning, så det skulle gerne (stadig) se fint ud alt sammen

Jeg kan mærke at jeg er mere nervøs for hvordan det skal gå denne gang - om jeg føder (lang tid) før tid, om hvordan fødslen skal gå, om han overlever den  Troede man ville være mere afslappet anden gang, men det er jeg ikke. Ved ikke om det er fordi jeg kun var 21 sidst eller hvad der gør det. Jeg kendte overhovedet ikke til vindæg, biokemiske graviditeter og alt muligt andet, så jeg regnede da bare med at se et sundt barn fra første scanning! Og så ville det selvfølgelig bare køre på skinner derefter (hvilket det jo også gjorde) Tænker på om det er denne sides skyld jeg tænker på at det KAN gå galt?

Samtidig er jeg så også helt vild med at købe ind til ham og mangler nu kun barnevogn og seng! Har alt andet der skal bruges indtil han skal have en høj stol...

GLæder mig til at gå på barsel - det prøvede jeg ikke rigtigt sidst (2½ uge ) Uge 28! Og glæder mig til at David kan gå ned i tid i børnehaven!!! Og så naturligvis til at se hvordan Adam ser ud - det er jo ikke den samme far så kan (desværre) ikke regne med en lille "kopi"

Det blev langt

Mht plukkeveer så fik jeg dem også meget tidligt.. Og troede der var noget galt, for sys da slet ikke det var sådan første gang.. Ellers var det bare fordi man ikke vidste hvordan de mærkede dengang.. der sagde min jm heldigvis det var meget normalt..

Gud hvor sjovt egentlig som vores scanninger ligger tæt på hinanden, jeg skal på torsdag.. - lige et sidespring..

Ejjj... Jeg vil så gerne begynde at handle ind til den lille gut - men sys også bare det er tidligt.. Og er så nervøs for der går noget galt.. Skide irreterende med alle de bekymringer.. Men på torsdag når vi skal til MD, kan jeg da ikke love der ikke bliver købt lidt blåt når manden og jeg skal hygge i Aalborg gader..

Anmeld

18. april 2010

LinLin

Scanningsdamen sagde at det da godt nok var tidligt, men det kunne sagtens ske med de plukkeveer...

Husk opdate torsdag

Mht. Indkøb: har bare ikke kunnet lade være Barnevogn og seng er dog "for store" ting til at jeg vil købe dem allerede...

Anmeld

18. april 2010

NoName

Go idé med denne tråd Anne.

Puh ha, i morgen starter den store nedtælling for os... 100 dage tilbage ... Nu går det dælme stærkt synes jeg...synes ikke det er længe siden jeg oprettede den 1. tråd med billeder af mine positive tests og lidt senere en tråd med kvalme...

Jeg har haft et omtumlet 1. 2. trimester med voldsom kvalme og hvad der tilhører, sygemelding og kæmpet mod kommunen og mine egne forventninger til mig selv. Det har været meget svært for mig at acceptere at der er ting jeg bare ikke kan nu... Men har efterhånden lært at tænke på mig selv før alt andet, takket være jer piger her på baby.dk... Jeg har faktisk fået det godt nu, jeg er meget træt, men det kræver jo også noget energi at gro en baby, så det er nok meget naturligt. Jeg arbejder så meget jeg kan, og møder ingen modstand fra arbejdsgiver og kolleger. selvom jeg ved at nogen synes jeg er pjattet, men har tilbudt dem at bytte... de takker sjovt nok nej... tsk tsk - mænd!!! Jeg gider ikke bruge min sparsomme energi på det. Jeg vil bare have lov til at lave det jeg kan holde til og nyde at jeg faktisk KAN nyde min graviditet, enhver graviditet er unik og kan jo ikke gøres om.

Jeg er glad for at jeg nu kan gå mig en tur om eftermiddagen/aftenen og få mig rørt lidt, min læge siger jeg har taget for meget på (+13 kg) Meen efter at have snakket med familie, veninder og jer piger, så tager jeg det nu roligt. Men jeg vil gerne indrømme at jeg HAR rørt mig for lidt, men har ganske enkelt ikke haft overskud til det. Jeg har heldigvis ikke problemer med bækken og vand i kroppen, men kvalmen er her tilgængæld stadig hvis jeg lige glemmer at få lidt mad. Men det er jo nemt at undgå for det meste.

Værelset, jah  det står stadig tomt, men ikke så meget længere, efter det gik op for kæresten at den store nedtælling nu er i gang. Ihh, glæder mig.

Alt i alt går det jo meget godt nu og jeg glæder mig til 3. trimester, selvom jeg godt er klar over at det bliver tungt, varmt og hårdt. Jeg går fra på barsel 25/6 så der er længe til endnu, men mon ikke det går altsammen.

Nyder at følges med jer piger, knus til jer allesammen i 3. kvartal (og alle i andre der læser med i denne tråd)

Majken 25+4

Anmeld

18. april 2010

Anne85

Mor til David skriver:

Det blev langt

Dejligt at høre at alt er vel

Hvor har du ret i det med forskellen på om man har barn/mand at tænke på... tror også at en af grundene til at jeg synes det har været så hårdt denne gang er, at man ikke bare har kunne ligge sig ned når man kom fra arbejde - sidste gang skulle jeg kun tage hensyn til mig selv (nå ja, og manden men han måtte squ indfinde sig ) Men denne gang er der også en lille krudtugle der holder een igang

Åh ja... den med at være konstant nervøs havde jeg glemt... den er åbenbart lige så stille forsvundet igen. Men jeg var panisk angst i starten for at noget skulle gå galt... derfor endte vi også til to ekstra scanninger (privat = selv betalt) og en ekstra på sygehuset... jeg så skræksenarier hele tiden.
har ligeledes været død bange for at føde for tidligt... højst sandsynligt en arbejdsskade eftersom at jeg på 6. og 7. semester var i praktik på en neonatal afdeling og også skrev min bachelor omkring præmature.
Om det er alderen der har gjort at man er mere nervøs ved jeg ikke... jeg er trods alt kun 3 år ældre end sidst... men sidste gang havde jeg slet ikke de tanker. Som du skriver forventede jeg da bare at se et perfekt og sundt og raskt barn hver gang vi var til scanning.

Hvordan kan det være at du har været til ekstra scanninger?

Anmeld

18. april 2010

Anne85

Malin skriver:

Hvor er det dejligt at du begynder få det bedre Her er det så helt omvendt.

Jeg hade lidt kvalme de første 14 uger og har været meget træt hele graviditeten. Men det har været til at leve med. Men nu er jeg ved at gå helt ned. Jeg har så ondt i halebenet at jeg har meget svært ved at gå, og kan slet ikke overskue noget længere. Det gør også at jeg ikke sover ordentligt da jeg vågner af smerter hver gang jeg vender mig bare lidt. 

Jeg kan hellere ikke længere holde til at gå ud med hunden, får bare så mange plukveer og smerte, men det er jeg nødt til, da kæresten er i Norge og arbejder hele måneden. Bare såden en ting som lige at ud og købe ind gør at jeg er nødt til at lægge mig så snart jeg kommer hjem igen. Og skal virkelig kæmpe for at komme igennem dagen på arbejde. 

Jeg glæder mig i hvert fald til kæresten kommer hjem igen.

Åh hvor jeg føler med dig Så er der dælme lang tid til termin Er du så sygemeldt?
Hvordan er dine smerter når du går? Jeg har nemlig også vilde plukveer specielt når jeg fx er ude og gå og så får jeg sårn nogle grimme smerter op i underlivet - ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive dem. Men det er smerter jeg ihvertfald ikke kan genkende fra sidste graviditet - så derfor fik jeg min jordemoder til at lave en indvendig undersøgelse på mig men alt er fint (var jo bange for om det hele var ved at blive modnet lidt for meget og jeg ville gå i for tidlig fødsel)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.