Igangsættelse med tvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Vial

GryHSB skriver:

Dejligt du kunne bruge min fb. Synes selv hele perioden med børnene har været en fantastisk oplevelse - og er sikker på det fortsætter. Du kan virkelig glæde dig.

De er nu næsten 7 måneder gamle og nej de har ikke udlignet sig. Min søn vejer meget tæt på 10kg og min datter er næsten oppe på 7 Hun er ca. 72 cm lang og han ca. 79. Han har elastikker, hun har ingen De er som nat og dag på alle måder. Hvis den ene kan lide havregrød kan den anden lide øllebrød. Heldigvis sover de på samme tidspunkter i løbet af dagen - og godt om natten - så at jeg skal servere lidt forskelligt mad og underholde på forskellige måder i løbet af deres vågentid, det er bestemt til at leve med. Er jo bare dejligt, de har hver deres personlighed.

Held og lykke med det hele, du kan som skrevet glæde dig. Det er fantastisk at have tvillinger. Mine har allerede rigtig meget glæde af hinanden, og er de kede af det, så skal de bare se deres bror/søster, så smiler de

Sjovt, at de er så forskellige. Tveæggede er jo som almindelige søskende, skal man huske på.

Jeg er jo selv tvilling. Min søster og jeg ligner hinanden meget, men hun var virkelig meget tykkere end mig, da vi var helt små. Så sjovt at se - for vi fik stadig det samme tøj på. Mit strik gik ned over numsen. Min søsters strik gik lige til buksekanten. Et sjovt syn. Yndige var vi nu begge to.

Man har kæmpe glæde af at have en tvilling. Jeg glæder mig også til at se mine to lege sammen og nyde hinandens selskab.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

tochri

Hej Tøser....

Jeg har selv tvillinger på 20 mdr. Jeg blev også sat igang i uge 38, først blev jeg undersøgt at en jordemoder, derefter fik jeg taget blodprøve. Så de havde min blodtype hvis nu noget gik galt.

Jeg fik en stikpille kl 12.30, så skulle jeg ligge en time, helt stille for at få den bedste effekt. Så blev jeg tjekket af en jordemoder, den havde virket. Efter nogle timer havde den virket og weerne tog til. Men ved 19 tiden var veerne ved at være noget kraftige, men jeg havde ikke åbnet mig det vilde så de sendte mig i bad. Efter 1 ½ time, skal jeg love for at de kære veer havde taget til. Jordemoderen blev kaldt og så gik det stærkt. Jeg blev kørt på fødestuen og narkoselægen blev kaldt for at lægge rygmarvs bedøvelse, men ak jeg var for langt i fødsels til at han kunne. Så blev alle de andre læger mm. tilkaldt og så var stuen straks fuld. Og så gik det ellers stærkt, den første er født kl 23.01 og den anden kl 23.07. Og alt gik som det skulle, og jeg klarede det uden bedøvelse igen.........

Men en lidt underlige oplevelse at føde med så mange "tilskurere" og straks efter den første var født hoppede en læge op og holdt tvilling 2 fast så han ikke vendte sig inden han skulle ud.

Men glæd jer det er super fedt at have tvillinger, en ubeskrivelig oplevelse. 

Anmeld

25. april 2010

Vial

tochri skriver:

Hej Tøser....

Jeg har selv tvillinger på 20 mdr. Jeg blev også sat igang i uge 38, først blev jeg undersøgt at en jordemoder, derefter fik jeg taget blodprøve. Så de havde min blodtype hvis nu noget gik galt.

Jeg fik en stikpille kl 12.30, så skulle jeg ligge en time, helt stille for at få den bedste effekt. Så blev jeg tjekket af en jordemoder, den havde virket. Efter nogle timer havde den virket og weerne tog til. Men ved 19 tiden var veerne ved at være noget kraftige, men jeg havde ikke åbnet mig det vilde så de sendte mig i bad. Efter 1 ½ time, skal jeg love for at de kære veer havde taget til. Jordemoderen blev kaldt og så gik det stærkt. Jeg blev kørt på fødestuen og narkoselægen blev kaldt for at lægge rygmarvs bedøvelse, men ak jeg var for langt i fødsels til at han kunne. Så blev alle de andre læger mm. tilkaldt og så var stuen straks fuld. Og så gik det ellers stærkt, den første er født kl 23.01 og den anden kl 23.07. Og alt gik som det skulle, og jeg klarede det uden bedøvelse igen.........

Men en lidt underlige oplevelse at føde med så mange "tilskurere" og straks efter den første var født hoppede en læge op og holdt tvilling 2 fast så han ikke vendte sig inden han skulle ud.

Men glæd jer det er super fedt at have tvillinger, en ubeskrivelig oplevelse. 

Tak for din beretning  

Det lyder til at have været et godt forløb. Jeg har den seneste tid gået og været lidt bekymret for fødslen. Ikke pga mig, men er mere bange for, at noget skal gå galt med børnene - specielt den sidste.

Skal have talt godt og grundig med min jordemor om det her d. 5. maj.

Det er kæmpe stort med tvillinger, og jeg glæder mig rigtig meget til at møde min søn og datter. Jeg har selv en tvillingesøster, så det er ikke så fjernt fra mig.

Anmeld

25. april 2010

Rikkemor89

Hej nu kunne jeg se du spurgte om noget igangættelse (:

Jeg fik min søn her den 10 April efter 3 dages igangsættelse ..

Det er først når de tager vandet eller dit vand det går a de tænker på hvor lang tid de er inde i maven ..

Jeg blev sat igang Onsdag morgen den 7 & igen den 8 & så blev vandet taget klokken 9 om morgen den 9 April .. Så la jeg ellers med drop & åbnede mig slet ikk så, de valgte at stoppe droppet & så få mig til a hvile natten over, men omkring midnat den 9 April, begynde bette mands hjerterytme at dykke, så de måtte tage ham med akut kejsersnit og han kom til verden lørdag den 10 April klokken 00.49.

Anmeld

25. april 2010

Vial

ThulinJust skriver:

Hej nu kunne jeg se du spurgte om noget igangættelse (:

Jeg fik min søn her den 10 April efter 3 dages igangsættelse ..

Det er først når de tager vandet eller dit vand det går a de tænker på hvor lang tid de er inde i maven ..

Jeg blev sat igang Onsdag morgen den 7 & igen den 8 & så blev vandet taget klokken 9 om morgen den 9 April .. Så la jeg ellers med drop & åbnede mig slet ikk så, de valgte at stoppe droppet & så få mig til a hvile natten over, men omkring midnat den 9 April, begynde bette mands hjerterytme at dykke, så de måtte tage ham med akut kejsersnit og han kom til verden lørdag den 10 April klokken 00.49.

Pyha, sikke en oplevelse. Jeg kan godt love dig, at jeg bliver rasende, hvis de har tænkt sig at trække det sådan i langdrag. Og så endte det alligvel med KS!

Resultatet blev jo heldigvis fantastisk. Tillykke med den lille trold

Anmeld

27. april 2010

Rikkemor89

De trækker det i så lang tid fordi at de helst vil have at kroppen selv arbejder med ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.