Av av av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.366 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. april 2010

Mor til L&S

Hej piger

Min datter (17 dage gammel) og jeg har fået svamp.. Vi er i behandling.... MEN det gør bare SÅ ONDT at amme.. mine brystvorter er bare SÅ ØMME. Jeg tuder næsten når hun skal ammes Nogen som kan hjælpe med et par tips????

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

louise8723

Rollo skriver:

Hej piger

Min datter (17 dage gammel) og jeg har fået svamp.. Vi er i behandling.... MEN det gør bare SÅ ONDT at amme.. mine brystvorter er bare SÅ ØMME. Jeg tuder næsten når hun skal ammes Nogen som kan hjælpe med et par tips????

Knus

Lanisoh mener jeg cremen hedder..

DEN VIRKER!! og skal ikke vaskes af før amning!

kan købes på nettet og apoteket

Anmeld

17. april 2010

Mor til L&S

louise4060 skriver:

Lanisoh mener jeg cremen hedder..

DEN VIRKER!! og skal ikke vaskes af før amning!

kan købes på nettet og apoteket

Den har jeg... men desværre uden virkning Har fået en gele som jeg skal smøre Liva med inde i munden og til mine brystvorter. Vi har kun været i behandling i 1 døgn, men ingen virkning endnu... OG DET GØR BARE SÅ SÅ ONDT

Anmeld

17. april 2010

N&J

Hej piger

Knus

Jeg havde sår på de første 2 mdr... jeg lagde Nikita på puslepladsen (som var et skrivebord) omvendt, så lænede jeg mig ind over, mens jeg sad ned, på den måde tyngede mit bryst ikke og jeg kunne samtidig holde fast i puslehynden, for at bide smerten i mig.. det er super hårdt og gør så ondt, men det går over og bliver bedre, mener at have hørt at det bedste mod svampen udover salve er danskvand, det brugte vi også på plejehjemmet.. 

Anmeld

17. april 2010

louise8723

Rollo skriver:

Den har jeg... men desværre uden virkning Har fået en gele som jeg skal smøre Liva med inde i munden og til mine brystvorter. Vi har kun været i behandling i 1 døgn, men ingen virkning endnu... OG DET GØR BARE SÅ SÅ ONDT

Oh.. ja så ved jeg det dælme ikke :/

oplevede nemmerlig selv kæmpe smerter ved amning, så kender selv problemet.. og av av av

Anmeld

17. april 2010

mor-til-vanessa

Rollo skriver:

Hej piger

Knus

åhh hvor har jeg ondt af dig. har været igennem det samme som dig. hvad har du fået mod svamp???

tit får man nemlig bare creme til at smører vorten og dit barns mund med, men man kan godt have svamp inde i brystet og det skal man have to piller for som tages med en uges mellemrum. så ved ikke hvad du har fået ved lægen. men min lægen vidste iklke man kunne have det inde i brystet, så gik med det i 2mdr.

håber for dig det snart går væk, for det er slet ikke sjovt og man har lyst til at give op. og man tuder og tuder. jeg gruede selv bare for hver gang jeg skulle amme min datter fordi det gjorde så sindsygt ondt men efter pillen går det hurtig væk. og er glad for idag jeg holdt ud og nu nyder jeg det i fulde drag.

held og lykke håber snart det går væk skriv endelig hvis du vil spørge om noget

Anmeld

17. april 2010

Mor til L&S

livpultz skriver:

åhh hvor har jeg ondt af dig. har været igennem det samme som dig. hvad har du fået mod svamp???

tit får man nemlig bare creme til at smører vorten og dit barns mund med, men man kan godt have svamp inde i brystet og det skal man have to piller for som tages med en uges mellemrum. så ved ikke hvad du har fået ved lægen. men min lægen vidste iklke man kunne have det inde i brystet, så gik med det i 2mdr.

håber for dig det snart går væk, for det er slet ikke sjovt og man har lyst til at give op. og man tuder og tuder. jeg gruede selv bare for hver gang jeg skulle amme min datter fordi det gjorde så sindsygt ondt men efter pillen går det hurtig væk. og er glad for idag jeg holdt ud og nu nyder jeg det i fulde drag.

held og lykke håber snart det går væk skriv endelig hvis du vil spørge om noget

JA det er virkeligt hårdt

Vi smører med danskvand og en gele i munden på hende og mine brystvorter (vi har været i behandling i 1 døgn)

Jeg har ikke været ved lægen, har fået det overstående i samarbejde med min sundhedsplejerske.

Det ene bryst gør mere ondt end det andet, så håber da godt nok ikke at jeg har svamp inde i brystet....

Aner ikke hvad jeg skal gøre... Det gør SÅ ondt!!

Smører og smører med gele og danskvand... men sys ikke det blir bedre, men ved ikke hvor længe man skal være i behandling inden det virker...

Anmeld

17. april 2010

Mor til L&S

NikitasMoar skriver:

Jeg havde sår på de første 2 mdr... jeg lagde Nikita på puslepladsen (som var et skrivebord) omvendt, så lænede jeg mig ind over, mens jeg sad ned, på den måde tyngede mit bryst ikke og jeg kunne samtidig holde fast i puslehynden, for at bide smerten i mig.. det er super hårdt og gør så ondt, men det går over og bliver bedre, mener at have hørt at det bedste mod svampen udover salve er danskvand, det brugte vi også på plejehjemmet.. 

Tak Det vil jeg prøve!!

Vi er i fuld sving med dansk vand.... håber det virker..

Anmeld

17. april 2010

Bayze

Rollo skriver:

Hej piger

Knus

Ååhh stakkels dig, har godt nok hørt at det gør FRYGTELIG ondt!

Jeg ved at Baby2010 lige har været hele turen igennem og hun har helt sikkert et par gode råd at dele ud af og det er hun altid rigtig sød og god til, så en mulighed kunne være at kontakte hende

Håber snart det aftager

Anmeld

17. april 2010

Delilah

Prøv at "Malke" mælken ud manuelt og give det til hende med en ske eller i en sutteflaske for at giver brysterne lidt hvile. Du bør også tage en finger ind i munden på den lille når den er færdig og lirke den fri fra brystet så det sker lidt mere nænsomt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.