Manden ødelægger fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.335 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

http://www.information.dk/213486

Hvad mener i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

XXSS

Skræmmende forskning.

Min mening er: at mænd skal være med hvis de har lyst og kan overskue det, men nej de skal ikke ynke, for det ville jeg ikke selv kunne holde ud. Men de skal være der til at snakke med og man skal som kvinde føle at man har opbakning, jeg tror ikke at min fødsel trak i langdrag pga af at min mand var med tværtimod, hvem skulle jeg have henvendt mig til og fået støtte af i den lange periode hvis han ikke havde været der?!

Det kan godt være, at der er noget om de stresshormoner, men jeg tror ikke på, at det ene og alene er det der gør fødslerne lange og komplicerede.

Mændene hører bestemt til på fødestuen, ligesom de hører til at barsle den og være en del af deres børns liv. Med de lange og travle arbejdsdage småbørnsfamilier ligger for dagen, mener jeg da at det netop er på disse tidspunkter familien bør være en samlet enhed.

Spændende artikel, men også skræmmende forskning synes jeg!

Tanja

Anmeld

17. april 2010

Corn

At godt alle mænd ikke er som ham Jens.

min mand har været med de to første gange, og vil også med tredje gang. Han hepper ikke undervejs, og har de sidste to gange nok mest bare stået og haft medlidenhedsondt.

Denne gang skal jeg forhåbentlig føde hjemme, og jeg kan mærke at han er igang med nogle forberedelser som han ikke har taget stilling til de andre gange, og jeg fornemmer at han føler sig meget vigtig. Både for mig, men også for jm, som har været god til at for fortælle ham, at han er meget værdifuld.

MEn jeg kan sagtens forestille mig typen af mænd der bare burde holde sig langt væk.

Anmeld

17. april 2010

MorTilGustav

Hehe, godt man er single
Ej, jeg var faktisk super glad for at min mor var med til fødslen i stedet for en mand. Hun har jo været igennem det samme og det var på en måde ret betryggende

Anmeld

17. april 2010

TbCp

Jeg ville godt nok ikke have undværet min mand der!

Han var fantastisk

Anmeld

17. april 2010

B&J

Min kæreste var så dygtigt under det hele han styrtede frem og tilbage for min skyld, han fortale hvor stolt han var af mig og gav mig massage kyssede mig tit i panden og han roste mig så meget åhh fælder lige en lille tåre bliver helt rørt han var bare vidunderlig

Anmeld

17. april 2010

Englepigen

Jeg ville ikke have været foruden at min kæreste var med til vores søns fødsel.

Det hele gik meget stærkt og jeg nåede ikke at få noget som helst smertelindrende, men han var ved min siden hele vejen. Da jeg lå, da jeg stod, da jeg skulle gå rundt, da jeg skulle på wc og da jeg den sdiste tid lå og pressede for the win!

Han var med til at gøre mig stærk, han støttede mig på den helt rigtige måde!

Men mændene skal helt klart selv vælge om de vil med, og vi skal ikke tivnge dem, for det er en vild oplevelse, og ikke alle mænd har lyst til at se deres piger i stor smerte. Men dem der kan håndtere det, skal ikke tvinges væk fra stuen. Jeg kunne ikke ha været så stærk uden min kæreste!

Anmeld

17. april 2010

Mira0911

Jeg ville slet ikke kunne undvære min kæreste... Er super glad for han var med til fødslen... Ville slet ikke kunne undvære ham...

Han var fantastisk!

Anmeld

17. april 2010

Mathilde

At føde min datter er det største jeg nogensinde har oplevet og jeg ville da være super ked af hvis ikke jeg havde delt den oplevelse med min kæreste....

Anmeld

17. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har prøvet at føde en gang med manden og en gang uden. Og det gjorde hverken fra eller til for mig. Jeg tror vist bare jeg er i en anden verden og ikke opdager hvem der er på stuen. Men det var dejligt at han var der når det var overstået første gang, og jeg var lidt øv over at han ikke var den anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.