Spacer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2010

hc=k

Frederic's moar skriver:

Egen læge starter som regl med at give den blå... Hos nogle virker den, men de skal som oftes også have den forebyggende...

Vores egen læge gav os den blå, men uden held. Først da vi kom til udredning på børne amb fik vi efte nogle mdr den brune som er forebyggende. De var mere fukuseret på hvorfor han havde tabt sig over 1 kg på en mdr...

Vi har givet den brune (forebyggende) med 2 pust morgen og aften. Den blå ved anfald - forkølelser mm.

Vi skal inden næste kontrol have sat ham ned på et pust forebyggende morgen og aften. Det er så 2. gang vi prøver at sætte ham ned, men det går fint nu...

Vi gør det til en leg, vi har den i rustfrit stål, som han kan lege  - undersøge mm uden den går i stykker. Vi har dage han tager dem uden nogen kamp og andre igen med 'tvang'... Vi synger og laver en del fis og ballade - så det bliver sjovt at få den. Nogle sidder og læser i bog. Her er  han så glad for den at han selv rækker ud efter den og siger; mezin - 10... Fordi vi tæller til 10.

Ej hvor lyder det bare hyggeligt

Jeg vil virkelig også forsøge alt for at min dreng skal komme til at synes det er bare en smule hyggeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Miss Tina

hc=k skriver:

Okay så det er lidt anderledes end ved bronkitis ( staves ).

Jeg har også ladet min dreng sidde og lege med det og viste ham at den der maske skal på næsen, men så snart jeg så giver ham den rigtigt så Skriger han, men det er vel noget man skal venne dem til at det ikke er farligt. Lægen sagde at vi skulle blive ved med at bruge den til han ikke hostede mere og så igen hvis han starter igen. Vi har kun den blå til at starte på, men hvis det ikke hjælper skal vi også have den brune.

Har det været et problem med dagpleje/vuggestue når de skal have spacer??

Når det skal gives i dagpleje/vugger skal lægen skrive hvordan det skal tages. Det er noget de SKAL ha her, det fine stykke papir koster 400 og er næsten det samme som står til det papir der ligges ved medicinen.

Jeg havde samme kamp den første mdr, men derefter blev det bedre.

Anmeld

16. april 2010

hc=k

Miss Tina skriver:

Når det skal gives i dagpleje/vugger skal lægen skrive hvordan det skal tages. Det er noget de SKAL ha her, det fine stykke papir koster 400 og er næsten det samme som står til det papir der ligges ved medicinen.

Jeg havde samme kamp den første mdr, men derefter blev det bedre.

Okay, men SKAL de have den også selvom de siger at det er okay med dem at de skal give det. Hun skal hun give det 1 gang om dagen og det er jeg Helt sikker på at hun gerne vil gøre, men hvis hun skal have en læge erklæring så må jeg jo skaffe sådan en.

Anmeld

16. april 2010

Mor til Frederic og Freya

hc=k skriver:

Ej hvor lyder det bare hyggeligt

Jeg vil virkelig også forsøge alt for at min dreng skal komme til at synes det er bare en smule hyggeligt.

tror det er forskelligt fra kommune til kommune...

og igen fra dp til dp..

Her i vores kommune må dp godt give anfalds medicin, men ikke forebyggende...

Anmeld

16. april 2010

hc=k

Frederic's moar skriver:

tror det er forskelligt fra kommune til kommune...

og igen fra dp til dp..

Her i vores kommune må dp godt give anfalds medicin, men ikke forebyggende...

Nååå jamen Kristopher får kun den blå der som han skal have 3 gange i døgnet og de 2 gange får han herhjemme.

Anmeld

16. april 2010

Miss Tina

hc=k skriver:

Okay, men SKAL de have den også selvom de siger at det er okay med dem at de skal give det. Hun skal hun give det 1 gang om dagen og det er jeg Helt sikker på at hun gerne vil gøre, men hvis hun skal have en læge erklæring så må jeg jo skaffe sådan en.

Reglerne siger at de skal, men ved at der er mange steder de ser igemmen fingerne med det. Problemet med en dagplejen er hvis der er gæstepleje og de så siger noget andet.

Jeg valgte at betale de 400, for så var jeg hel sikker på at han kunne få det alle steder. Har dog holdt ham hjemme når han har skulle ha mere end morgen og aften, især når jeg har muligheden for det.

Anmeld

16. april 2010

hc=k

Miss Tina skriver:

Reglerne siger at de skal, men ved at der er mange steder de ser igemmen fingerne med det. Problemet med en dagplejen er hvis der er gæstepleje og de så siger noget andet.

Jeg valgte at betale de 400, for så var jeg hel sikker på at han kunne få det alle steder. Har dog holdt ham hjemme når han har skulle ha mere end morgen og aften, især når jeg har muligheden for det.

ja det kan jeg godt se det er da egentlig meget smart at have den så.

Tak for rådet

Anmeld

16. april 2010

Miss Tina

hc=k skriver:

ja det kan jeg godt se det er da egentlig meget smart at have den så.

Tak for rådet

Var så lidt

Ellers prøv at snakke med den pædagog der er tilknyttet, hun burde jo kende reglerne. Det er jo dumt at bruge 400 hvis det ik er nødvendigt, men noget med den tegning der følger med spacer og medicinen.

Anmeld

16. april 2010

hc=k

Miss Tina skriver:

Var så lidt

Ellers prøv at snakke med den pædagog der er tilknyttet, hun burde jo kende reglerne. Det er jo dumt at bruge 400 hvis det ik er nødvendigt, men noget med den tegning der følger med spacer og medicinen.

Ja jeg forhøre mig lige på mandag, men jeg havde overhovedet ikke skænket det en tanke at han jo måske skal i gæste dagpleje en gang.

Anmeld

16. april 2010

Miss Tina

hc=k skriver:

Ja jeg forhøre mig lige på mandag, men jeg havde overhovedet ikke skænket det en tanke at han jo måske skal i gæste dagpleje en gang.

Det er jo ik lige det lægen husker at gi info om, her var det min dagplejer der sagde det. Min læge var ik klar over at dagplejen skulle ha den info på papir, så hold fast i dit. Jeg har dog taget kopier, så "alle" de dagplejer han kommer hos har den samme info.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.