Spacer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.390 visninger
21 svar
0 synes godt om
16. april 2010

hc=k

Er der nogle herinde hvis børn får Medicin med spacer??

Kristopher er lige startet i dag og jeg kender ikke lige nogle som er i samme situation som mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Heidimed lea

min dreng får spacer nu, og mine 2 store har også fået det.  alle pga astma broncitis som opstår ved forkølelser..

Nicolaj bliver 2 år den 2 juni og han er først ved at acceptere det nu

hilsen Heidi

Anmeld

16. april 2010

hc=k

Okay hjalp det ?? Min Kristopher får det for astma allergi ( på grund af enten pollen eller skimmelsvamp ). Hvior tit gav du dine det??

Anmeld

16. april 2010

Bondepigen

Ja det gør Emma osse. Hun har fået det pga. hun ofte var syg i efteråret (og hostede om natten), så troede lægen, at det var pga. astmatisk bronkitis, og vi fik en blå ventoline, som skulle tages efter behov....

Men da det ikke rigtig hjalp nok, fik vi osse en orange flexotide, som skal tages forebyggende 1 gang morgen og aften. Det hjalp...og nu er vi ved at forsøge at trappe ud af det...

Så håber vi ikke, at hun får brug for det til næste vinter.

Anmeld

16. april 2010

hc=k

bondepigen skriver:

Ja det gør Emma osse. Hun har fået det pga. hun ofte var syg i efteråret (og hostede om natten), så troede lægen, at det var pga. astmatisk bronkitis, og vi fik en blå ventoline, som skulle tages efter behov....

Men da det ikke rigtig hjalp nok, fik vi osse en orange flexotide, som skal tages forebyggende 1 gang morgen og aften. Det hjalp...og nu er vi ved at forsøge at trappe ud af det...

Så håber vi ikke, at hun får brug for det til næste vinter.

min søn har fået den blå som han skal have 3 gange om dagen.

Han har været syg med hoste i 7 uger nu og han er bare super træt hele tiden fordi han ikke får ilt nok. Nu håber jeg at det virker rimelig hurtigt ellers skal vi også have den anden du snakkede om.

Anmeld

16. april 2010

Bondepigen

hc=k skriver:

min søn har fået den blå som han skal have 3 gange om dagen.

Han har været syg med hoste i 7 uger nu og han er bare super træt hele tiden fordi han ikke får ilt nok. Nu håber jeg at det virker rimelig hurtigt ellers skal vi også have den anden du snakkede om.

Ja jeg håber det hjælper på ham!!!

Men hvis det er astmatisk bronkitis han har, så er der mange der vokser fra det...så det kan man jo kun håbe de gør!!!

Anmeld

16. april 2010

hc=k

bondepigen skriver:

Ja jeg håber det hjælper på ham!!!

Men hvis det er astmatisk bronkitis han har, så er der mange der vokser fra det...så det kan man jo kun håbe de gør!!!

Det sagde lægen ikke noget om at det var, men mon ikke det er det. Jeg håber han vokser fra det, men ja jeg har selv astma på grund af pollen så hvem ved, men jeg krydser fingre for at han kommer sig over det den lille stakkel.

Anmeld

16. april 2010

Miss Tina

Vi har været på den 1 år pga astma. Blå ved behov og den brune til forbygelse, kan ik huske hvad de hedder. Ved slemme perioeder bliver den blå brugt meget tit, dog med børneafdelingens samtygge. Vi plejer at blive indlagt hvis det ik hjælper efter 2 dage.

Her var det ik noget positivt at bruge i starten, men det hjalp da han fik lov til at lege med det hele og finde ud af at det ik var farligt. Vi brugte den sammen (dog uden medicin til mig) i starten. Nu er der ik nogen problemer.

Vi prøvede at trappe ud ved slut sommer, men han fungere ik uden - hvis det kan siges sådan. Så her forsætter vi det næste år med og håber at der er held med udtrappningen ved de 3 år.

Anmeld

16. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Egen læge starter som regl med at give den blå... Hos nogle virker den, men de skal som oftes også have den forebyggende...

Vores egen læge gav os den blå, men uden held. Først da vi kom til udredning på børne amb fik vi efte nogle mdr den brune som er forebyggende. De var mere fukuseret på hvorfor han havde tabt sig over 1 kg på en mdr...

Vi har givet den brune (forebyggende) med 2 pust morgen og aften. Den blå ved anfald - forkølelser mm.

Vi skal inden næste kontrol have sat ham ned på et pust forebyggende morgen og aften. Det er så 2. gang vi prøver at sætte ham ned, men det går fint nu...

Vi gør det til en leg, vi har den i rustfrit stål, som han kan lege  - undersøge mm uden den går i stykker. Vi har dage han tager dem uden nogen kamp og andre igen med 'tvang'... Vi synger og laver en del fis og ballade - så det bliver sjovt at få den. Nogle sidder og læser i bog. Her er  han så glad for den at han selv rækker ud efter den og siger; mezin - 10... Fordi vi tæller til 10.

Anmeld

16. april 2010

hc=k

Miss Tina skriver:

Vi har været på den 1 år pga astma. Blå ved behov og den brune til forbygelse, kan ik huske hvad de hedder. Ved slemme perioeder bliver den blå brugt meget tit, dog med børneafdelingens samtygge. Vi plejer at blive indlagt hvis det ik hjælper efter 2 dage.

Her var det ik noget positivt at bruge i starten, men det hjalp da han fik lov til at lege med det hele og finde ud af at det ik var farligt. Vi brugte den sammen (dog uden medicin til mig) i starten. Nu er der ik nogen problemer.

Vi prøvede at trappe ud ved slut sommer, men han fungere ik uden - hvis det kan siges sådan. Så her forsætter vi det næste år med og håber at der er held med udtrappningen ved de 3 år.

Okay så det er lidt anderledes end ved bronkitis ( staves ).

Jeg har også ladet min dreng sidde og lege med det og viste ham at den der maske skal på næsen, men så snart jeg så giver ham den rigtigt så Skriger han, men det er vel noget man skal venne dem til at det ikke er farligt. Lægen sagde at vi skulle blive ved med at bruge den til han ikke hostede mere og så igen hvis han starter igen. Vi har kun den blå til at starte på, men hvis det ikke hjælper skal vi også have den brune.

Har det været et problem med dagpleje/vuggestue når de skal have spacer??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.